1.059.405

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az egyetemi oktató-nevelő munka időszerű kérdései Karunkon III.

Pályamunkák

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az egyetemi oktató-nevelő munka időszerű kérdései karunkon c. kiadványsorozat megindítását 1974-ben az a meggyőződés táplálta, hogy tanszékeink készséggel vállalkoznak pedagógiai tapasztalataik... Tovább

Előszó

Az egyetemi oktató-nevelő munka időszerű kérdései karunkon c. kiadványsorozat megindítását 1974-ben az a meggyőződés táplálta, hogy tanszékeink készséggel vállalkoznak pedagógiai tapasztalataik elemző feldolgozására s arra is megvan bennük a hajlandóság, hogy a tanárképzés korszerű átalakításának problémáival foglalkozzanak. Ezt a meggyőződést most újabb tények támasztják alá: a sorozat harmadik kötetét adhatjuk közre, amely tizenkét pályamunkát tartalmaz.
A kötet átlapozása is meggyőzhet arról, hogy a szerzők - a sorozat célkitűzésének megfelelően - valóban az időszerűség nézőpontjából teszik vizsgálat tárgyává mindennapi munkánk egy-egy részletét. Ezért esik akkora hangsúly a dolgozatokban a permanens nevelés elveire és a gyakorlati megvalósítás problémáira. De ebbe az irányba mutatnak azok az írások is, amelyek az idegen nyelvi oktatás új útjait keresik, a hallgatók önállóságát fejlesztő munkaformákat elemzik, vagy azt kutatják, miként lehet és kell az eddiginél hatékonyabban nevelni a hivatásáért lelkesedő pedagógust .és a közéleti embert.
Elvek, feladatok tisztázására, módszerek és lehetőségek számbavételére tesznek itt kísérletet oktatóink, folytatva a két éve megkezdett munkát. Ilyenformán dolgozataikat a nevelési program bevezetésével elindított folyamatnak, a megtervezett oktató-nevelő munkának a melléktermékeként is felfoghatjuk. Olyan műhelytanulmányoknak tekinthetjük, amelyek az intenzívebbé váló, céltudatos pedagógusképző munka végzése közben támadt gondolatokat, felismeréseket vagy csupán megsejtéseket vetik papírra. Vissza

Tartalom

Dr. Ágoston György: A permanens nevelés követelményei a középiskolai
tanárképzésben 1
Dr. H. Tóth Imre: A permanens művelődés jártasságának kialakítása 15
DR. Szalamin Edit: Az eredményes tanári tevékenységre nevelés kérdéséhez 35
DR. Pete István: A korszerű gyakorlati nyelvoktatás problémái a nyelvszakos hallgatók
képzésében 59
Dr. Halász Elődné: A korszerű nyelvoktatás problémái a felsőoktatásban 90
Székely Lajos: Szemináriumok a kari történetoktatásban 114
Dr Szilassy Zoltán: Irodalmi szemináriumok szervezése és munkarendje mint az egyetemi
hallgatók permanens művelődésének egyik
alapvető formája és motivációs bázisa 125
DR. Rozsnyai Bálint: Tanárképzés és szakszeminárium 146
DR. Rózsa Éva: A szakdolgozat szerepe a pedagógus hivatástudat elmélyítésében 165
Nagyné Dr. Varga Margit: A pedagógiai iskolai
megfigyelések korszerűsítésének tapasztalatai 176
Dr. Hegyi András: A közéleti aktivitásra való felkészítés 193
Dr. Micheller Magdolna: A társadalmi aktivitásra való felkészítés kollégiumi lehetőségei és
eredményei 205
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az egyetemi oktató-nevelő munka időszerű kérdései Karunkon III. Az egyetemi oktató-nevelő munka időszerű kérdései Karunkon III. Az egyetemi oktató-nevelő munka időszerű kérdései Karunkon III.

A borító enyhén töredezett. A kötés megtört.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba