kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 216 oldal |
Sorozatcím: | Szociológiai tanulmányok |
Kötetszám: | 10 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | |
"Veszprémben végeztek..." - vizsgálatunk monografikus és elméleti célja | 5 |
A vizsgálat három központi kérdése az "értelmiségiek szociológiája" problematikájában | 7 |
A vizsgálat terepéről | 12 |
Az adatgyűjtés módszereiről | 15 |
Az eredmények közléséről | 17 |
A fiatal vegyészmérnökök a társadalomban és az általuk alkotott csoport struktúrája | 23 |
A társadalom átalakulásának tükröződése - a szociális származás szerepe - a vegyészmérnökök regrutációjában, pályaalakulásában és egymáshoz való viszonyában | 28 |
A vizsgált értelmiségi-szakmai csoport összetétele | 38 |
Évfolyamok (életkor) szerint | 38 |
Férfiak és nők | 44 |
Egykori jó és gyenge tanulók | 52 |
Különböző munkahelyeken és munkakörökben dolgozók | 61 |
"... és ami a munkakörből következik" | 88 |
A vegyészmérnökök ismeretségi köréről | 106 |
Az ismeretségi kör összetevői | 107 |
Az ismeretségi kör kohéziójának és zártságnak kumulatív értékelése | 117 |
Tanuló mérnökök, tanító mérnökök (A személyes kapcsolatok szerepe a tudományos kommunikációban) | 123 |
Tanuló mérnökök | 127 |
Hipotézis az érdeklődési és az ismeretségi kör kölcsönhatásáról | 127 |
Az önképzés csatornái | 131 |
Az önképzés akadályai | 140 |
Tanító mérnökök | 144 |
Jog a továbbtanuláshoz | 149 |
Oktatási kötelezettség | 151 |
Oktatás-tervezési tanulságok | 153 |
A tananyagról tartott véleménykutatástól a tudományos érdeklődés tipizálásáig | 155 |
Az érdeklődés irányai tipizálásának támpontjai | 163 |
Az érdeklődés intenzitásának elemzése | 173 |
A vegyészmérnökképzést érintő tanulságok | 187 |
"A modern mérnök-tudós" tézis konzekvenciái | 188 |
A személyes kapcsolatok hordereje | 194 |
Függelék | 199 |
Törzslap | 201 |
Kérdőív | 203 |