Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. 500 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
33 éve, 1978-ban jelent meg utoljára átfogó, minden részletre kiterjedő, sőt, az akkori szociális, higiénés körülményeket is figyelembe vevő tankönyv az egészséges csecsemő és kisgyerek...
Tovább
Előszó
33 éve, 1978-ban jelent meg utoljára átfogó, minden részletre kiterjedő, sőt, az akkori szociális, higiénés körülményeket is figyelembe vevő tankönyv az egészséges csecsemő és kisgyerek fejlődéséről, gondozásáról, neveléséről. Hogy az akkori „három kötetes", ahogy még ma is sokan nevezik, milyen humánus szemléletet, és mennyi tudást, tényanyagot tartalmazott a gyerekekről, azt jól mutatja, hogy a jelen tankönyv több fejezetében is találunk rá utalást. Természetesen 30 év alatt sokat változott a világ, fejlődött a tudomány. A fejlődés néhány területéről azóta sem tudunk mást vagy többet mondani, mint 30 éve, más kérdésekben viszont az antropológiai, a fejlődés pszichológiai kutatások, vagy a csecsemő megfigyelések olyan adatokkal, eredményekkel gazdagították ismereteinket, amiket fontosnak tartottunk figyelembe venni tankönyvünk megírásakor. Az egészséges csecsemő és kisgyerek fejlődése, gondozása, nevelése tantárgy az egyik legfontosabb alapozó tárgya a kisgyerek pedagógus képzésnek. E tantárgy keretében sajátítják el a majdani csecsemő és kisgyerek nevelők, hogy mit kell megfigyelniük egy egészséges csecsemőn, kisgyereken, mit kell tudniuk az egészséges fejlődés egy-egy területéről, mik azok a jelek, amikre fel kell figyelniük, ha lassabban vagy másként fejlődik egy csecsemő, de a kicsikkel való együttlét, bánásmód szemléletével és gyakorlatával is most találkoznak először. Erre a tárgyra épül majd a későbbiekben a többi olyan kisgyerek pedagógiával és pszichológiával foglalkozó tantárgy, amely más megközelítésben, részletesebben fogja tárgyalni a csecsemők és kisgyerekek életének, fejlődésének különböző területeit. Reméljük, hogy nem csak a hallgatók, hanem valamennyi kicsi gyerekkel foglalkozó szakember számára hasznos olvasmány lesz tankönyvünk.
Vissza
Tartalom
ELŐSZÓ 15
AZ EGÉSZSÉGES CSECSEMŐ ÉS KISGYEREK FEJLŐDÉSE (Dr. Majoros Mária) 17
BEVEZETÉS 19
1. Az egészség fogalma a WHO meghatározása szerint 19
2. Az egészséges fejlődés megítélésének szempontjai 21
3 Az átlagos fejlődés - lassú fejlődés - megkésett fejlődés - kóros fejlődés elkülönítése 22
Ellenőrző kérdések 25
AZ EGÉSZSÉGES CSECSEMŐ ÉS KISGYEREK TESTI FEJLŐDÉSE 27
1. Fejlődés a méhen belül 27
1.1 Megtermékenyítés 27
1.2 A magzati élet 27
2. A normál szülés, születés lefolyása 28
3. Fejlődés a méhen kívül 30
3.1 Az újszülött jellemzői 30
3.2. A testsúly fejlődése 33
3.3 Egyéni különbségek a testsúly alakulásában 34
3.4 A testhossz alakulása 35
3.5 A csontozat alakulása 36
3.5.1 A koponya csontosodása 36
3.5.2. A fogazat fejlődése 36
3.6. A testi fejlődés nyomon követése - Dr. Darvay Sarolta 37
3.6.1. A növekedési referenciaértékek és percentilis görbék használata 38
3.6.2. A testméretek megállapítása 38
3.6.2.1. Testtömeg mérése 39
3.6.2.2. Testhossz, illetve testmagasság mérése 39
3.6.2.3. Fejkerület mérése (antropológiai) 41
3.6.2.4. Mellkaskerület mérése 43
3.6.3. A növekedési referenciaértékek és percentilis görbék 44
Ellenőrző kérdések 69
A CSECSEMŐ ÉS A KISGYEREK ÉRZELMI FEJLŐDÉSE 70
1. Bevezető gondolatok 70
2. Az anya-gyerek, gondozónő-gyerek kapcsolat különbözősége 70
3. A kiegyensúlyozott érzelmi állapot jellemzői 74
3.1 Az érzelmileg kiegyensúlyozott gyerek alaphangulata derűs, optimista 74
3.2 Az érzelmileg kiegyensúlyozott gyerek, ha egészséges, békésen alszik, étvágya jó 75
I. Az érzelmileg kiegyensúlyozott csecsemő, kisgyerek ébrenléti idejében aktív, tevékeny 76
II. Az érzelmileg kiegyensúlyozott gyerek reakciói megfelelnek az őt ért hatásoknak 77
4. Pozitív érzelmek - negatív érzelmek 77
5. Szociális fejlődés 81
Ellenőrző kérdések 84
AZ EGÉSZSÉGES CSECSEMŐ ÖNÁLLÓ INDÍTTATÁSÚ MOZGÁSFEJLŐDÉSE 85
1. Bevezetés 85
1.1. A háton fekve nevelés és a hason fekve nevelés különbözősége 86
2. Alaphelyzetek 89
2.1 Helyzetváltoztató mozgások 90
2.2 Helyváltoztató mozgások 90
3. A nagymozgások fejlődésének a menete 91
3.1. A hasra fordulást megelőző időszak (újszülött kortól 5-7 hónapos korig) 91
3.2. A hason élés időszaka (6-7 hónapos kortól 9-10 hónapos korig) 93
3.3. Az alapról való felemelkedés időszaka (8-9 hónapos kortól 10-11 hónapos korig) 96
3.4. A felülést felállást követő időszak az önálló járásig (10-11 hónapos kortól 14-16 hónapos korig) 99
3.5. Az önálló járást követő további mozgásformák 101
4. Egyéni sajátosságok a mozgásfejlődésben 102
Amire oda kell figyelni: 103
5. Hogyan segítjük, mivel hátráltatjuk a csecsemő mozgását 103
5.1 Tárgyi feltételek kialakítása 105
5.2. Célszerűtlen eszközök 106
5.3. A felnőtt segítség nyújtásának a kritikája 107
Ellenőrző kérdések 108
AZ EGÉSZSÉGES CSECSEMŐ ÉS KISGYEREK KOGNITÍV FEJLŐDÉSE 110
I. Az érdeklődés, a beszédértés, a hangadás fejlődése 110
1. Bevezető gondolatok az értelmi fejlődés alakulásához 110
2. Az érdeklődés, a figyelem alakulása 110
3. A beszéd értésének alakulása 112
4. A hangadás, a beszéd fejlődése 113
4.1 A beszéd fejlődése az első szavak megjelenéséig 113
4.2.Az beszéd fejlődése az első szavaktól az összetett mondatokig 114
5. Értelmi fejlődés óvódás korban 116
6. Az iskolaérettség fogalma 118
II. A játéktevékenység fejlődése 119
1. A játék szerepe az egészséges csecsemő és kisgyerek fejlődésében 119
2. A manipuláció 120
2.1. A kéznézés alakulása 120
2.2. Nyúlás, fogás alakulása 121
2.3. Manipuláció egy tárggyal 122
2.4 Manipuláció két vagy több tárggyal 124
2.5 Sorozatalkotás, gyűjtögetés, egymásra, egymásba helyezés 125
3. A konstruáló, építő és alkotó játékok különböző formái 126
4. Az utánzójáték, mint a szerepjáték kezdete 126
5. A felnőtt szerepe a játéktevékenység elősegítésében 128
6. Mire figyeljünk a játéktevékenység alakulásában? 129
Ellenőrző kérdések 130
Irodalomjegyzék 131
Ajánlott irodalom 132
A CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEK NEVELÉSE-GONDOZÁSA (Lajtai Zsoltné Kollár Mónika) 135
ELŐSZÓ 137
HUMÁNGONDOZÁS 138
1. A humángondozás fogalma és formái 138
2. Fejlődés és gondozás 138
2.1. A gondoskodás minőségének anyai vonatkozásai 139
2.1.1. Biológiai tényezők 139
2.1.2. Anyai tapasztalatok 140
2.2. A gondoskodás minőségének gyermeki vonatkozásai 141
2.2.1. A sírás 141
2.2.2. A nézegetés 141
2.2.3. A mosoly 141
2.2.4. A hangadás 142
2.2.5. Az utánzás 142
3. A csecsemő- és kisgyermekgondozás színterei 143
3.1. Családban 143
3.2. Intézményben 143
Ellenőrző kérdések 144
A NEVELÉS, GONDOZÁS EGYSÉGE 145
1. Az ápolás, gondozás, nevelés, szocializáció fogalma és egysége 145
2. A nevelés, gondozás egysége 147
3. Szükségletek és a nevelés, gondozás főbb területei 148
4. A nevelés, gondozás alapkövetelményei 152
Ellenőrző kérdések 155
A NEVELÉS, GONDOZÁS NEVELÉSTANI ASPEKTUSAIRÓL ÁLTALÁBAN 156
1. A személyi és tárgyi állandóság biztosítása gondozás közben, életritmus kialakítása - napirend 156
1.1. A személyi állandóság 156
1.2. A tárgyi állandóság 157
1.3. Életritmus kialakítása - napirend 158
1.3.1. A napirend kialakítása 158
2. A biztonságos környezet kialakítása 160
3. Önállóságra nevelés 161
4. Nevelői attitűd és módszerek, eszközök alkalmazása gondozás közben 162
4.1. Nevelői attitűd 163
4.2. Nevelői módszerek és eszközök 166
4.2.1. A követelés 167
4.2.2. A meggyőzés, magyarázat 169
4.2.3. A gyakorlás 169
5. A gondozás jelentősége a személyes kapcsolat kialakulásában, személyre szóló gondozás 171
5.1. Ráhangolódás a csecsemő- és kisgyermek szükségleteire 171
5.2. A gyermek és kisgyermeknevelő közötti jó kapcsolat mutatói 172
6. A kisgyermeknevelő kommunikációja gondozás közben 173
7. A gondozás, mint élményforrás 174
8. Ismeretek nyújtása gondozás közben 175
Ellenőrző kérdések 175
A NEVELÉS, GONDOZÁS FOLYAMATÁNAK FIZIOLÓGIAI ASPEKTUSAI 176
ETETÉS, ÖNÁLLÓ ÉTKEZÉSRE NEVELÉS 177
1. A táplálás jelentősége 177
2. A táplálás tárgyi feltételei, eszközei 178
2.1. Bútorok 178
2.1.1. Szoptatószék 178
2.1.2. Etetőasztal 178
2.1.3. Karosszék, felnőtt szék 178
2.1.4. Zsámoly 178
2.1.5. Gyermekasztal 178
2.1.6. Gyermekszék 178
2.2. Edények és evőeszközök 179
2.2.1. Tányérok 179
2.2.2. Poharak 179
2.2.3. Kanalak 179
2.2.4. Főzelékes tál 179
2.2.5. Merőkanál 179
2.2.6. Üvegkancsó 180
2.2.7. Tálca 180
2.2.8. Cumisüveg 180
2.3. Textíliák és egyéb eszközök 180
2.3.1. Előke 180
2.3.2. Abrosz 180
2.3.3. Szalvéta 180
2.4. A tárgyi eszközök tisztántartása 180
3. A táplálás metodikái 181
3.1. A táplálék szempontjából 181
3.1.1. Természetes táplálás 181
3.1.2. Mesterséges táplálás 186
3.1.3. Kevert táplálás 190
3.1.4. Az elválasztás - elválasztódás 191
3.2. Táplálás eszköze szerint 198
3.2.1. Szoptatás 198
3.2.2. A cumisüvegből történő táplálás 201
3.2.3. Pohárból történő táplálás 203
3.2.4. Kanállal történő táplálás 204
3.3. A gyermek fejlettségi szintje alapján 205
3.3.1. Ölben történő táplálás 205
3.3.2. Asztalnál történő táplálás 206
4. Önálló étkezésre nevelés 207
4.1. Kellemes, nyugodt légkör kialakítása 207
4.2. A különböző ízű, sűrűségű, a gyermek korának, fejlettségének, egyéni igényeinek megfelelő ételek elfogadtatása, megszerettetése 207
4.3. Rágásra nevelés 208
4.4. Az önálló étkezéshez használatos eszközök használatára történő nevelés 209
4.5. Az adott kultúra helyes étkezési szokásainak elsajátíttatása 210
5. A táplálkozással kapcsolatos problémák 211
5.1. Válogatósság 211
5.2. „Rossz evés" 212
5.3. Étvágytalanság 212
5.4. Kövérség - obesitas 213
5.5. Gyarapodási kudarc 214
5.6. „Kórós bukás" 214
Ellenőrző kérdések 215
PELENKÁZÁS, SZOBATISZTASÁGRA NEVELÉS 216
1. A pelenkázás célja 216
2. A pelenkázás eszközei és tisztántartásuk 216
2.1. Szobahőmérő 216
2.2. Pólyázóasztal 216
2.3. Szennyestartók 216
2.4. Műanyag tálak 217
2.5. Pelenka vagy eldobható pólyázó asztal alátét 217
2.6. Pelenka 217
2.7. Habszivacsbetéttel merevített vízhatlan pelenkanadrág - guminadrág 220
2.8. Törlőkendő 220
2.9. Bőrvédő krém 220
2.10. Hintőpor 220
3. A pelenkázás módszerei 221
3.1. Pelenkázás a pelenkázás eszközének függvényében 221
3.1.1. Pelenkázás eldobható pelenkával 221
3.2.2. Pelenkázás textil pelenkával 221
3.2. Pelenkázás a gyermek mozgásfejlettségétől függően 222
3.2.1. Fekve pelenkázás 222
3.2.2. Állva pelenkázás 222
3.3. Pelenkázás a napszaknak megfelelően 223
3.3.1. Éjszakai pelenkázás 223
3.3.2. Nappali pelenkázás 223
4. A pelenkaváltás 223
5. Pelenkadermatitis 225
6. A pelenkaváltás gyakorlata 225
6.1. Előkészítés 225
6.2. Gondozási tevékenység - pelenkaváltás 227
6.3. Rendrakás 228
7. A szobatisztaság fogalmi meghatározása 228
8. Az ébrenlét alatti szobatisztaság 229
8.1. Az ébrenlét alatti szobatisztaság kialakulásának feltételei 229
8.2. Az ébrenlét alatti szobatisztaság kialakulásának folyamata 229
8.3. Az ébrenlét alatti szobatisztaságra nevelés tárgyi feltételei és tisztántartásuk 230
8.4. Az ébrenlét alatti szobatisztaságra nevelés módszerei 230
8.4.1. Szobatisztává válás a felnőtt kezdeményezése alapján 230
8.4.2. Szobatisztává válás a gyermek kezdeményezéséből 232
8.5. A szobatisztává válást ösztönző lehetőségek 232
8.6. Néhány korszerű gyakorlati tanács 233
8.7. Felmerülő problémák 234
9. Ágytisztaság 235
Ellenőrző kérdések 235
ÖLTÖZTETÉS, ÖNÁLLÓ ÖLTÖZKÖDÉSRE NEVELÉS 237
1. Az öltöztetés, öltözködés jelentősége 237
2. Az öltöztetés, öltözködés tárgyi feltételei, eszközei 237
2.1 .Szobahőmérő 237
2.2. Pólyázóasztal 237
2.3. Öltöztetőasztal, öltöztetőpad vagy -szivacs 237
2.4. Szennyestartó 237
2.5. Műanyag tálak 238
2.6. Pelenka vagy eldobható pólyázóasztal alátét 238
2.7. Ruházat 238
2.7.1. A ruházat jelentősége 238
2 7.2. A csecsemő és a kisgyermek leggyakrabban használt célszerű ruhadarabjai és azok használata 239
2.7.3. A ruházat kiválasztásának szempontjai 246
2.7.4. Az egyes fejlődési szakaszokban használatos célszerű ruhadarabok 247
2.7.5. A ruházat cseréje 247
3. Az öltöztetés, öltözködés módszertana 247
3.1. Öltöztetés, öltözködés a gyermek mozgásfejlettsége szerint 247
3.2. Öltöztetés, öltözködés a szükséges eszközök függvényében 248
3.2.1. Öltöztetés, öltözködés a hely nézőpontjából 248
3.2.2. Öltöztetés, öltözködés a ruházat szerint 248
4. Önálló öltözködésre nevelés 248
4.1. Öltöztetés és ismeretnyújtás 248
4.2. Higiénés érzék fejlesztése 249
4.3. Esztétikai érzék fejlesztése 249
4.4. Önállóság, öltözködés 250
5. Az öltöztetés, öltözködés egyéni sajátosságai 251
6. Az öltöztetés, öltözködés gyakorlata 252
6.1. Az öltöztetés, öltözködés gyakorlati szempontjai 252
6.2. Az öltöztetés, öltözködés menete 253
6.2.1. Előkészítés 253
6.2.2. Öltöztetés 253
6.2.3. Rendrakás 254
Ellenőrző kérdések 254
A FÜRÖSZTÉS ÉS AZ AHHOZ KAPCSOLÓDÓ KIEGÉSZÍTŐ GONDOZÁSI TEVÉKENYSÉGEK 255
1. A tisztántartás jelentősége 255
2. A fürdetés, tisztántartás tárgyi feltételei 255
2.1. Helyiség 255
2.2. Vízvételi hely 256
2.3. Fürdőkád 256
2.4. Zuhanyozó 256
2.5. Mosdó 256
2.6. Hőmérő 256
2.7. Pólyázóasztal 256
2.8. Öltöztetőasztal 257
2.9. Szennyestartók 257
2.10. Műanyagtálak 257
2.11. Vízhőmérő 257
2.12. Tálkák, tégelyek 257
2.13. Szappantartó 257
2.14. Szappan 257
2.15. Törölköző 257
2.16. Törölközőtartó 257
2.17. Körömvágó olló 258
2.18. Haj vágó olló 258
2.19. Hajkefe 258
2.20. Fésű 258
2.21. Gyermekfogkefe
2.22. Fogmosópohár
2.23. Fogkrém
2.24. Vatta 259
2.25. Olaj 259
2.26. Bőrvédőkrém 259
2.27. Törlőkendő 259
2.28. Fürdetőszer 259
2.29. Gyermeksampon 259
2.30. Zsebkendő 260
2.31. Papírzsebkendőtartó 260
2.32. Szemetes 260
3. A fürdetéshez kapcsolódó kiegészítő tevékenységek 260
3.1. A kéz- és az arc tisztántartása 260
3.1.1. Kéz- és arcmosás 260
3.1.2. Körömvágás 262
3.2. A haj- és a fejbőr tisztántartása 263
3.2.1. Hajmosás 263
3.2.2. Hajvágás 264
3.2.3. Fésülés, fésülködés 264
3.3. Orrtörlés 265
3.4. Fogmosás, szájhigiéne 266
4. Fürösztés 268
4.1. Tisztogatás 268
4.2. A fürösztés módszerei 269
4.2.1. A gyermek mozgásfejlettsége szerint 269
4.2.2. A fürösztéshez szükséges eszközök szempontjából 269
4.3. Érzékeny bőrű csecsemők bőrápolása 270
4.3.1. Olajozás 270
4.3.2. Kenőcs 270
4.3.3. Hintőpor 270
4.4. A fürösztés gyakorlata 271
4.4.1. A fürösztés gyakorlati szempontjai 271
4.4.2. A fürdetés gyakorisága és időpontja 271
4.4.3. A fürdetés menete 271
Ellenőrző kérdések 279
PIHENÉS, ALVÁS 280
1. A pihenés, alvás jelentősége 280
1.1 A pihenés, alvás fiziológiája (élettana) 280
1.2. A magzat, az újszülött, a csecsemő és a kisgyermek ébrenlét-alvás periodicitása 280
1.3. Alvási ritmus, alvással töltött idő 281
1.4. Egyéni különbségek 282
2. A nyugodt alvás tárgyi feltételei, eszközei 282
2.1. Rácsos gyermekágy 282
2.2. Gyermekheverő 283
2.3. Matrac 283
2.4. Matrachuzat 283
2.5. Rácsvédő 283
2.6. Baldachin 283
2.7. Lepedő 284
2.8. Párna 284
2.9. Párnahuzat 284
2.10. Takaró 284
2.11. Takaróhuzat 285
2.12. Ruházat 285
2.13. „Szeretett" tárgy 285
3. A nyugodt alvás biztosításának módszertana 285
3.1. Elegendő pihenés, alvásidő biztosítása 285
3.2. Személyi feltételek 286
3.3. Szervezési feladatok 286
3.4. Szoktatás 286
4. Alvással kapcsolatos problémák 287
Ellenőrző kérdések 289
LEVEGŐZTETÉS, NAPOZTATÁS 290
1. Levegőztetés 290
1.1. A levegőztetés előnyei 290
1.1.1. A napsugarak 290
1.1.2. A klimatikus tényezők 291
1.1.3. A fejlődés területeire gyakorolt jótékony hatása 291
1.1.4. A fertőzések elleni védelem 291
1.2. A levegőztetés hátrányai 292
1.3. A levegőztetés tárgyi feltételei 292
1.3.1. Ruházat 292
1.3.2. Szabad levegőn való altatáshoz szükséges eszközök 293
1.3.3. Szabad levegőn történő gondozás eszközei 293
1.3.4. Játéktevékenység tárgyi feltételei a szabad levegőn 293
1.3.5. Séta, kirándulás 293
1.4. A levegőztetés módszertana 293
1.4.1. Szabad levegőn való altatás 293
1.4.2. A szabad levegőn való gondozás 294
1.4.3. Játéktevékenység a szabadban 294
1.4.4. Séta 294
1.4.5. Kirándulás 295
1.5. A levegőztetés megszervezése 295
1.6. A levegőztetés neveléstani szerepe 296
1.7. A levegőztetés gyakorlata 296
2. Napoztatás 297
2.1. A napsugár élettani jelentősége és jótékony hatásai 297
2.2. A napoztatás ártalmai és a védekezés 297
2.2.1. Leégés 298
2.2.2. Hőguta 298
2.2.3. Napszúrás 298
2.3. A naphoz való szoktatás gyakorlata 298
Ellenőrző kérdések 299
KOMPLEX NEVELÉS, GONDOZÁSTANI FELADATOK 300
Irodalomjegyzék 305
Ajánlott irodalomjegyzék 308
Az egészséges csecsemő és kisgyermek fejlődése és gondozása
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.