kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 628 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
I. kötet | |
Bevezetés | 11 |
Az egészséges csecsemő és gyermek fejlődése | 13 |
A gyermek testi fejlődésének áttekintése 0-14 éves korig | 15 |
Egyedfejlődés, fajfejlődés | 15 |
A korai fejlődési szakaszok jelentősége | 15 |
Az ember fejlődésének szakaszai | 15 |
A növekedést és a testi fejlődést befolyásoló tényezők | 18 |
A szervrendszerek fejlődése | 21 |
A vérkeringés fejlődése | 24 |
A légzőszervek fejlődése | 25 |
Az emésztőrendszer fejlődése | 25 |
A húgy- és ivarszervek fejlődése | 26 |
A belső elválasztású mirigyek fejlődése | 27 |
Az idegrendszer fejlődése | 29 |
Az érzékszervek fejlődése és működése | 32 |
Kérdések | 34 |
A magzat fejlődése | 35 |
Méhlepény | 36 |
Köldökzsinor | 36 |
Magzatvíz | 37 |
A magzati élet fiziológiája | 37 |
Táplálkozás | 37 |
Légzés | 37 |
Vérkeringés | 37 |
Terhesség | 38 |
A terhesség okozta változások | 38 |
A terhesség felismerése | 39 |
Terhességi időszámítás | 39 |
Terhesvédelem | 40 |
A terhes nő életmódja | 40 |
A szülés lefolyása | 42 |
Az újszülött elsődleges ellátása | 43 |
Az újszülött alkalmazkodása a méhen kívüli élethez | 43 |
Vetélés | 43 |
Koraszülés | 43 |
Túlhordás | 44 |
Ikerterhesség és ikerszülés | 44 |
A szülési fájdalom csillapítása | 45 |
Családtervezés és a nemkívánt terhesség megelőzése | 45 |
Kérdések | 46 |
Az újszülöttkor | 46 |
Mit figyeljen meg a gondozónő az újszülöttön? | 47 |
Az újszülött sírása | 47 |
Az újszülött arckifejezése | 48 |
Az újszülött arcvonásai | 48 |
Az újszülött bőre | 48 |
Az újszülött csontozata | 48 |
Az újszülött súlya | 49 |
Az újszülött hossza és egyéb méretei | 50 |
Az újszülött szívműködése | 51 |
Az újszülött légzése | 51 |
Az újszülött hőszabályozása | 52 |
Az újszülött bélműködése | 52 |
Az újszülött veseműködése | 53 |
Nemi szervek | 53 |
Anyai hormonhatások tünetei az újszülöttön | 53 |
Szopás | 54 |
Az újszülött folyadékszükséglete | 54 |
Az újszülött idegtevékenysége | 54 |
Az újszülött érzékszervei | 56 |
Kérdések | 58 |
Az egészséges csecsemő és kisgyermek fejlődése 3 éves korig | 59 |
Testi fejlődés | 59 |
A hossznövekedés | 59 |
A testarányok változása | 59 |
A súlygyarapodás | 60 |
A fognövés | 63 |
Kérdések | 66 |
A testi fejlődés ellenőrzésének gyakorlata | 67 |
Hosszmérés | 67 |
A hosszmérés eszközei | 67 |
A csecsemő hosszának mérése | 68 |
Álló gyermek magasságának mérése | 68 |
A hosszmérés gyakorisága | 69 |
A testarányok jellemző adatainak mérése | 69 |
A testarányok jellemző adatai | 69 |
A mérés eszköze | 69 |
Súlymérés | 71 |
Mérleg | 71 |
Tiszta súly mérése | 73 |
A súlymérés gyakorisága | 73 |
Súlygörbe | 74 |
A testi fejlődés normái | 74 |
Fejlődési quotiens | 74 |
Gyarapodási index | 75 |
Tápláltsági index | 75 |
Paediometriai index | 75 |
Az indexek használhatósága | 75 |
Kérdések | 75 |
A mozgás fejlődése | 76 |
Bevezetés | 76 |
A csecsemő mogzásformáinak meghatározása | 77 |
Hogyan írjuk le a mozgást? | 77 |
Jellegzetes testhelyzetek | 79 |
Jellegzetes helyzetváltoztató mozgások | 89 |
Jellegzetes helyváltoztatási módok | 95 |
A nagymozgások fejlődésének menete | 102 |
A hasra fordulást megelőző időszak | 103 |
A hason élés időszaka | 104 |
Az alapról való felemelkedés időszaka | 107 |
A felülést, felállást követő időszak az önálló járásig | 108 |
A nagymozgások fejlődése az alapmozgások elsajátítását követően | 112 |
Általános tudnivalók | 112 |
A mozgás fejlődésének főbb területei másfél évestől hároméves korig | 112 |
Melyek az új helyzetek, új mozgások megtanulásának közös sajátosságai? | 120 |
Egyéni sajátosságok a mozgás fejlődésében | 120 |
Hogyan segítjük, mivel hátráltatjuk a gyerek mozgását, illetve mozgásának fejlődését? | 122 |
Tárgyi feltételek (ruházat, fekhely, mozgástér) | 123 |
Hibás, káros testhelyezetek, mozgásformák. A felnőttek segítségnyújtásának helytelen formája | 133 |
Csecsemőtorna | 134 |
A mozgásfejlődéssel kapcsolatos szervezési kérdések | 135 |
Kérdések | 136 |
A játéktevékenység fejlődése | 137 |
A manipuláció | 137 |
A manipulációs tevékenység fejlődése | 137 |
A konstruáló, építő játék kezdeti formái | 141 |
A szerepjáték kezdeti formái | 142 |
Hogyan segítsük a gyerek játéktevékenységének fejlődését? | 142 |
A csecsemő és kisgyermek viselkedésének alakulása a gondozás során | 143 |
Az együttműködés alakulása étkezés közben | 143 |
Ivás | 143 |
Evés | 143 |
Az együttműködés alakulása öltöztetés közben | 144 |
Az együttműködés alakulása fürdetés közben | 145 |
Az együttműködés a szobatisztává válás során | 145 |
Átmeneti visszaesések az önállósodás során | 146 |
Hogyan segítsük elő a gyermek aktivitását, együttműködését a gondozás során? | 146 |
A gondozáson kívüli együttműködés alakulása | 147 |
Értelmi fejlődés | 148 |
Az érdeklődés és a figyelem alakulása | 148 |
Az érdeklődés fejlődése | 148 |
A figyelem alakulása | 148 |
A gyerek tevékenységében megnyilvánuló értelmi fejlődés | 149 |
A beszéd fejlődése | 149 |
A beszéd fejlődése a csecsemőkorban az első szavak kialakulásáig | 149 |
A beszéd fejlődése a kisgyermekkorban | 152 |
A beszéd fejlődésének feltételei | 154 |
Kérdések | 155 |
Érzelmi fejlődés | 156 |
A kiegyensúlyozott érzelmi állapot fogalma, jelentősége | 156 |
A csecsemő és a kisgyermek érzelmi fejlődésének rövid leírása | 158 |
Örömök, az öröm forrásai és kifejezői | 158 |
A felnőttekhez fűződő érzelmi kapcsolat | 161 |
A csecsemők viszonya egymáshoz | 163 |
Az egészséges érzelmi fejlődés feltételei | 165 |
Szociális fejlődés | 165 |
Hospitalizmus | 168 |
A súlyos hospitalizmus | 170 |
A hospitalizmus enyhe formái | 171 |
Mit lehet és mit kell a gondozónőnek megfigyelnie a csecsemőn és a kisgyereken? | 173 |
Mit lehet és mit kell megfigyelnie a gondozónőnek a csecsemőn? | 174 |
A fejlődés megítélése | 175 |
Kérdések | 178 |
A három-hat éves gyerek fejlődése | 180 |
A testi fejlődés jellemzői | 180 |
Cselekvésformák fejlődése | 181 |
Mozgásfejlődés | 181 |
A játék | 182 |
Értelmi fejlődés | 185 |
Érzelmi fejlődés | 190 |
Az akarat fejlődése | 193 |
A gyermek helye az őt körülvevő világban | 193 |
A hat-tíz éves gyermek fejlődése | 200 |
Az iskoláskor általános fejlődési jellemzői | 200 |
Hat-hét éves kori változások | 200 |
Hat-tíz éves gyerek (a beilleszkedés kora) | 202 |
A testi fejlődés főbb jellemzői | 202 |
Cselekvésformák fejlődése | 203 |
Értelmi fejlődés | 207 |
Érzelmi fejlődés | 210 |
Az akarat fejlődése | 212 |
A gyermek helye az őt körülvevő világban | 213 |
A 10-14 éves gyermek fejlődése | 216 |
II. kötet | |
A gondozás vezérelve | 233 |
A csecsemő és a kisgyermek gondozásának alapkövetelményei intézményekben | 234 |
Helyes tecnika | |
Egységes technika | |
A gondozás megfelelő légköre | |
A gondozási művelet örömforrás a gyereknek | |
Önállósodás gondozás közben | |
Egyéb nevelési lehetőségek gondozás közben | |
A gyerek és a felnőtt kapcsolata | |
Derűs gyereket könnyebb gondozni | |
Gondozás és "foglalkoztatás" | |
Példamutatás a terület számára | |
Két figyelmeztetés a gondozónőjelöltek számára | 235 |
A fürösztés | 237 |
A fürösztés egészségügyi és nevelési jelentősége | 237 |
A fürösztés egészségügyi jelentősége | 237 |
Nevelési feladatok fürdetés közben | 238 |
A fürösztés gyakorlati szempontjai | 238 |
A fürösztés gyakorlati szempontjai | 238 |
A fürösztés, tisztántartás tárgyi feltételei (helyiség, kellékek és karbantartásuk) | 239 |
Helyiség | 239 |
Vízvételi hely | 240 |
Fürösztő alkalmatosság | 240 |
A fürösztés előkészítése | 254 |
A fürösztés módja és menete | 263 |
A fürösztéshez kapcsolódó kiegészítő műveletek | 279 |
A csecsemőkorban szokásos egyéb tisztántartási módok | 283 |
Hogyan nevelünk fürösztés közben | 284 |
Feladatok és megoldásuk az első kilenc hónapban | 284 |
Feladatok hármnegyed éves kortól másfél éves korig | 286 |
Feladatok másfél éves kortól hároméves korig | 288 |
Összefoglalás | 289 |
A fürösztés gyakorisága és időpontja | 289 |
A fürösztés gyakorisága | 289 |
A fürösztés időpontja | 290 |
A fürösztés időpontját befolyásoló elvek és tényezők intézményben | 290 |
Szobatisztaságra nevelés | 293 |
Bevezető | 293 |
A szobatisztaság fogalma | 295 |
Milyen korban várható el a gyerektől, hogy az ismertetett követelményeknek megfelelően szobatisztává váljék? | 295 |
A szobatisztává válás folyamatának általános sajátosságai | 296 |
Összefoglalás | 299 |
A szobatisztává válás útjai, módjai | 299 |
Ösztönző körülmények a gyerek szobatisztává válásának segítésében | 297 |
Sohase haragudjunk a gyerekre, ha szükségletét nem sikerül a bilibe elvégeznie | 298 |
Hol végezze el a gyerek a szükségletét a szobatisztaságra való szoktatás folyamán? | 298 |
Összefoglalás | 299 |
A szobatisztává válás útjai, módjai | 299 |
Szobatisztává válás a gyerek kezdeményezéséből | 299 |
A felnőtt kezdeményez, de a szoktatás folyamán átadja a kezdeményezést a gyereknek | 301 |
A felnőtt kezdeményez a szoktatás egész ideje alatt, de az általa beállított rendszer nem merev | 302 |
Merev szoktatási rendszer | 302 |
Hibák és okaik, következményeik | 303 |
Összefoglalás | 305 |
Ágytisztaság | 305 |
Ösztönző feltételek az ágytisztává válásához | 305 |
Az ágytisztaságra szoktatás során gyakran alkalmazott helytelen eljárások | 306 |
Összefoglalás | 306 |
A szobatisztaság szoktatáshoz használt eszközök és kezelésük | 306 |
Bili | 306 |
Állványos bili | 306 |
Bilis etetőszék | 307 |
Gyermekméretű W.C. | 307 |
Bilipad | 307 |
Tisztántartás | 307 |
Tárolás | 307 |
Kérdések | 308 |
Öltöztetés | 310 |
A ruházkodásról általában | 310 |
A ruházat szerepe a hőszabályozásban | 310 |
A ruházat véd a szennyeződéstől | 313 |
A ruházat véd a sérülésektől | 313 |
A ruházat elrejtő, szépítő, díszítő szerepe | 313 |
A csecsemő és a kisded speciális szükségletei | 314 |
Jól öltöztetni csak egyénien lehet | 316 |
A pelenkázás és kellékei | 317 |
Pelenka | 317 |
A pelenkázás többi kellékei | 317 |
A pelenkázás legfontosabb szempontjai | 321 |
A pelenkázás változása a fejlődés folyamán | 321 |
A csecsemő leghasználatosabb ruhadarabjai | 330 |
Ing, rékli, kabátka | 330 |
Csecsemőing | 330 |
Rékli | 335 |
A bebújos kötött ing (trikó) | 336 |
Az ingblúz | 338 |
Rövid felsőkabátka | 339 |
Zsákok | 341 |
A pólya | 341 |
A pólyazsák | 341 |
Pólyázás (Hogyan adjuk rá a pólyát az újszülöttre, illetve hogyan kötjük be az újszülöttet a pólyába) | 343 |
Ideiglenes pólya | 344 |
Ideiglenes pólyabetét | 344 |
Az ideiglenes pólyahuzat | 344 |
A pólyazsák | 347 |
Hálóingzsák | 349 |
Lábzsák | 351 |
Nadrágok és nadrágos ruhadarabok | 354 |
Rugdalódzó | 354 |
Hosszú játszónadrág (suszternadrág) | 357 |
Kertésznadrág | 359 |
Harisnyanadrág | 359 |
Pizsama | 360 |
Napozónadrág | 363 |
Boleró | 366 |
Tartónadrág | 366 |
Alsónadrág (bugyi) | 367 |
Levegőztető ruhadarabok | 368 |
Téli levegőztetőzsák | 368 |
Ujjas téli ingzsák | 370 |
Téli levegőztető lábzsák | 371 |
Zsákhuzatok | 373 |
Rövid télikabátka | 373 |
Tréningruha (melegítő) | 374 |
Kötött mackóruha | 375 |
Vízhatlan öltöny | 376 |
Esőgallér | 378 |
Fejvédő öltözék | 378 |
Fejkötő, sapka | 378 |
Csuklya (kapucnis fejkötő) | 380 |
Fejkötő | 380 |
Fejkötő pelenkából vagy négyszögletes kendőből | 380 |
Kesztyű | 382 |
Lábbeli | 384 |
Harisnyacipő | 384 |
Harisnya | 385 |
Zokni | 386 |
Hosszú harisnya | 386 |
Térdharisnya | 386 |
Házicipő | 386 |
Egyujjas házicipő | 388 |
Saru | 388 |
Cipő | 389 |
Szandálok, félcipők | 390 |
Hócipő | 390 |
Gumicsizma | 390 |
Halinacsizma | 391 |
Nemez (szájkendő) | 391 |
Előke | 392 |
Mosdókesztyű | 394 |
Játszókendő | 394 |
Fürdőlepedő | 395 |
Köntös | 397 |
Mászóruha | 398 |
Ünneplő | 399 |
Nyakkendő | 399 |
Kötény | 399 |
Csat, szalag | 400 |
Fülbevaló | 401 |
Harisnyatartó | 402 |
Célszerűtlen ruhadarabok (Textíliák) | 403 |
Kombiné | 403 |
Meleg alsó kezelábas | 403 |
Hálóing | 403 |
Zsebkendő | 404 |
Játszóruha | 404 |
Télikabát, lódenkabát | 404 |
Sál | 405 |
Összefoglalás | 405 |
Hogyan állítsuk össze a csecsemő és kisgyermek ruházatát? | 405 |
Mikor mit adjunk a gyerekre? | 405 |
A pelenkázás változása a fejlődés folyamán | 406 |
Mit adunk a csecsemőre, amikor még hasra sem fordul? | 409 |
Milyen ruhadarabot lehet a fentiek közül nélkülözni, vagy másikkal helyettesíteni? | 412 |
A csecsemő öltözete hasrafordulástól felállásig | 412 |
Milyen ruhadarabot lehet a fentiekből nélkülözni vagy másikkal helyettesíteni? | 414 |
Ruházat a felállástól hároméves korig | 414 |
Milyen ruhadarabot lehet a fentiekből nélkülözni vagy másikkal helyettesíteni? | 418 |
Öltöztetés és nevelés | 418 |
Általános feladatok az öltöztetéssel kapcsolatban | 418 |
Mit kell tennünk általában, hogy a felsorolt feladatokat jól oldhassuk meg? | 419 |
Milyen eredményt érhetünk el az egyes korcsoportokban, és milyen nehézségek adódhatnak ezen a téren? | 422 |
Az ágynemű | 424 |
Matrac | 424 |
Matrachuzat | 428 |
Vízhatlan lepedő | 429 |
Lepedő | 430 |
"Fej alatti" | 431 |
Párna | 432 |
Takaró | 433 |
Dunyha | 434 |
Takaró- és dunyhahuzat | 435 |
Rácsvédő | 436 |
Rácsvédő párna | 437 |
A tőzegágy | 438 |
A tőzegágy lepedője | 439 |
Tőzegágyban fekvő csecsemő ruházata | 440 |
Hempergőtakaró | 441 |
Az elkerített padlórész textíliája | 443 |
Az anyagok tisztántartása (tisztítása) | 443 |
Előöblítés | 443 |
Sifon, pamutvászon anyagok mosása | 444 |
A tetra mosása | 444 |
A trikóhomi mosása | 445 |
Gyapjúholmi mosása | 445 |
Nylon, orlon stb. szintetikus ruhaanyagok mosása | 446 |
Gumi, gumírozott anyag mosása | 446 |
A szabásra vonatkozó általános útmutatások | 446 |
A varrásra vonatkozó általános útmutatások | 448 |
Kérdések | 448 |
III. kötet | |
Táplálás | 463 |
Általános bevezetés | 463 |
A gondozónő feladatai a táplálással kapcsolatban | 465 |
Meg kell szerettetni a csecsemővel a különböző ízű, különböző sűrűségű, a korának megfelelő ételeket | |
Meg kell tanítani a gyereket arra, hogy korának megfelelő módon és idővel önállóan fogyassza el táplálékát | |
Helyes étkezési szokásokat kell kialakítania | |
Meg kell tanítani az anyákat a szoptatás, az etetés helyes módjára, rendjére | |
Teáztatás | 465 |
Miért teáztatjuk a csecsemőt? | 465 |
Az újszülöttek teáztatása | 466 |
Teáztatás újszülöttkoron túl | 466 |
A tea mennyisége | 466 |
A teáztatás módja | 466 |
A tea elkészítése | 467 |
Miért tea és nem víz | 467 |
Szoptatás | 468 |
A szopás mennyisége | 468 |
A szopásmennyiség ellenőrzésének jelentősége | 468 |
A szopásmennyiség ellenőrzésének módja | 469 |
Próbaszoptatás | 469 |
A szoptatási rend | 469 |
Az első mellretevés | 469 |
A szoptatás időtartama | 470 |
Hányszor szopjon naponta a csecsemő? | 471 |
Rendszeres szoptatás egyenlő időközökben | 472 |
Rendszeres szoptatás egyenlőtlen időközökben | 473 |
Kerüljük a szoptatási rend gyakori megváltoztatását | 474 |
Az újszülött szopásrendjének beállításakor elkövetett gyakori hibák, és elkerülésük módjai | 475 |
Éjszakai táplálás | 477 |
A szoptatás módjai | 478 |
Előkészítés a szoptatáshoz | 478 |
Az anya és a csecsemő testhelyzete szoptatáskor | 478 |
A bimbó szájbavétele | 481 |
Gondoskodni kell arról, hogy a csecsemő ne ejtse ki a szájából az anya mellbimbóját | 482 |
A szopás folyamata | 482 |
A bimbó kivevése a csecsemő szájából | 482 |
Böfögtetés | 483 |
A jó szopás általános feltételei | 484 |
A szoptatás higiénéje | 485 |
A szoptató nő | 486 |
A tejelválasztás | 486 |
A fejés | 486 |
Milyen esetekben kell fejni? | 486 |
Milyen időpontban kell fejni? Egy fejés időtartama | 487 |
Meddig fejjen a szoptató nő? | 488 |
A tejcsorgás nem teszi feleslegessé a fejést | 488 |
A fejés módja általában | 488 |
Fejés kézzel | 488 |
Fejőkészülékek és használatuk módja | 490 |
Kombinált fejés | 492 |
A szoptató nő életmódja | 493 |
Táplálkozás | 493 |
Folyadékszükséglet | 494 |
Élvezeti cikkek | 494 |
Gyógyszerek | 494 |
Pihenés | 494 |
Alvás | 495 |
Levegőzés | 495 |
Kvarc | 495 |
Sport | 495 |
Szoptatási és szopási akadályok és nehézségek | 495 |
Akadályok | 496 |
Szoptatási akadályok | 496 |
Szopási akadályok | 497 |
Nehézségek | 497 |
Szoptatási nehézségek | 497 |
Szopási nehézségek | 499 |
Hozzátáplálás (kevert táplálás) | 501 |
Milyen esetben adunk szopáskiegészítést? | 501 |
Mivel pótoljunk? | 502 |
A szopáskiegészítés mennyisége | 502 |
A szopáskiegészítés ideje | 503 |
Mesterséges táplálástechnika (dudliztatás) | 503 |
Milyen korban és milyen esetben tápláljunk dudliból? | 503 |
A dudlizás helyes technikája | 503 |
Előkészítés | 503 |
Elhelyezkedés | 504 |
A dudliztatás folyamata | 504 |
A táplálás különböző módjainak hatása a szopáskészségre | 506 |
A természetes táplálási mód fölénye a mesterségessel szemben | 508 |
Az etetés | 509 |
Feladatok etetéskor | 509 |
Új ételek, ízek bevezetése | 513 |
Hogyan szoktatjunk a csecsemőt új ételekhez, új ízekhez? | 513 |
A visszautasítás leggyakoribb okai | 514 |
A visszautasítás elkerülésének módja intézményekben | 515 |
Összefoglalás | 516 |
Az ízérzék fejlesztésének lehetősége | 516 |
Az új étel, az új íz bevezetésének rendje és módja | 517 |
A kanál, a pohár használatának megtanítása | 521 |
Elhelyezkedés az etetéshez | 523 |
Nem szabad a csecsemő kezét lefogni etetés közben | 523 |
A kanál | 525 |
Megismertetés a kanállal | 525 |
A kanál helyes használata | 525 |
Mikor és hogyan tanítsuk meg a csecsemőt a kanál szabályos használatára? | 527 |
Tanítsuk meg a csecsemőt arra, hogy figyelje az étel közeledtét | 528 |
A kanállal etetés nehézségei | 529 |
A kanállal etetés során gyakran elkövetett hibák | 529 |
A pohár | 530 |
Az elválasztás | 531 |
Az elválasztás időpontja, menete általában | 531 |
Az elválasztás időpontja, és menete intézményben | 531 |
Az egyes szopások elhagyásának sorrendje | 533 |
A rágás | 534 |
Az első rágnivaló: a kenyér | 534 |
Mikor adunk főzeléket darabosan? | 535 |
Hús, nyers főzelékfélék | 535 |
Feladatok a második-harmadik évben az evésre nevelés területén | 536 |
Önálló evésre nevelés | 537 |
Egyéb nevelési feladatok evéskor | 539 |
A csoportos evés bevezetése intézményekben | 540 |
Átállás a csecsemő étrendjéről a kisgyermekkori étrendre | 542 |
A jól evő, a válogatós, a rosszul evő gyerek | 543 |
Jól evő gyerek | 543 |
Válogatós gyerek | 544 |
Rosszul evő gyerek | 546 |
A gyerek etetéséhez használatos eszközök és kezelésük | 553 |
Dudli | 553 |
Soxleth-üveg | 554 |
Kanál | 554 |
Pohár | 555 |
Tálka | 555 |
Ülőalkalmatosság és asztal | 556 |
Előkészítés etetéshez | 559 |
Elkerülendő, gyakran elkövetett hibák | 561 |
Mosogatás | 562 |
0-3 éves korú gyerekek széklete | 563 |
Az alvás | 570 |
Az alvásszükséglet és az alvási ritmus változása a fejlődés folyamán | 570 |
Az egyéni alvásszükséglet megítélése | 571 |
A békés, nyugodt alvás feltételei | 571 |
A zavartalan, nyugodt alvás feltételei | 572 |
Kérdések | 574 |
Levegőzés - napozás | 579 |
Levegőzés | 579 |
A levegőzés kedvező hatásának összetevői | 579 |
A levegőzés veszélyei | 581 |
A levegőztetés gyakorlata | 582 |
Milyen időjárás mellett levegőztethetünk? | 582 |
Kötelező elővigyázati rendszabályok levegőztetéskor | 585 |
Nehézségek a levegőztetés bevezetésével kapcsolatban | 586 |
Hogyan töltse idejét a szabadban a csecsemő és a kisgyerek? | 588 |
A napozás | 591 |
Milyen tényezők befolyásolják a napsugár hatását? | 591 |
A napsugár-hatás veszélyei | 592 |
A nap melyik szakában napoztassunk? (A hőmérséklet meghatározása) | 593 |
A meztelen napoztatás előkészítése (Hogyan szoktatjuk a csecsemőt a naphoz) | 594 |
Mire ügyeljünk napoztatáskor? | 598 |
Hol napoztassunk? | 601 |
Összefoglalás | 601 |
A szoba levegője | 601 |
A szoba hőmérséklete | 601 |
A levegő páratartalma | 601 |
A szoba szellőztetése | 602 |
A szobalevegő tisztántartásának feltételei | 602 |
A levegőztetés, napoztatás tárgyi, környezeti feltételei | 603 |
Hol levegőztessük, napoztassuk? | 603 |
Kertek, játszóudvarok kiképzése | 604 |
Terasz | 611 |
Veranda | 614 |
Egyéb használatos felszerelések a levegőzéshez | 614 |
Kérdések | 618 |
Tárgymutató | 621 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.