kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Testnevelési Egyetem |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 295 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. A címlapon a kiadási év: 1991. |
Előszó a negyedik kiadáshoz | 7 |
Általános rész | |
A hazai sporttudomány és az edzéselmélet kialakulása | 9 |
A sporttudományi kutatások tárgya, a sporttudomány önállósága | 12 |
Az edzéselmélet fejlődésének ellentmondásai | 12 |
Az edzés jellemzői | 14 |
Alapfogalmak | 17 |
Edzés | 17 |
Edzésrendszer | 17 |
Edzésmódszer | 18 |
Edzésfeladatok | 18 |
Edzéseszközök | 20 |
Káros edzéseszközök (dopping) | 25 |
Edzettség | 27 |
Edzettségellenőrzés | 29 |
Edzésdokumentáció | 31 |
Túledzés, túledzettség | 35 |
A teljesítmény összetevői | 39 |
Edzésterhelés | 42 |
Alkalmazkodási sajátosságok | 44 |
Elfáradási sajátosságok | 47 |
A terhelés összetevői | 52 |
Edzéselvek | 60 |
Fokozódó terhelés | 60 |
Egész éves terhelés | 63 |
Terhelési ciklusok alakítása | 65 |
Formaidőzítés | 71 |
Erőnlét | |
Kondicionális képességek | 76 |
Kondicionális képességek kapcsolati viszonyai | 76 |
Erőedzés | 79 |
Maximális erő | 80 |
Gyorserő | 80 |
Erőállóképesség | 80 |
Relatív erő | 81 |
Belső és külső erők, relatív erő, statikus és dinamikus erőkifejtések | 82 |
Erőfejlesztő gyakorlatok | 82 |
Erőfejlesztő módszerek | 87 |
Az erőfejlesztő eszközök alkalmazásának követelményei | 94 |
Erőfejlesztés izometriás gyakorlatokkal | 96 |
Erőgyakorlatok és légzés | 97 |
Az ugróerő sajátosságai | 98 |
Életkori sajátosságok az erőfejlesztésben | 100 |
A gyorsaság edzése | 101 |
Alapfogalmak, gyorsaságfajták | 102 |
Egyszerű és összetett reakciók elemzése | 105 |
A helyzetgyorsaság | 106 |
A gyorsaságfejlesztés módszerei | 108 |
A fiatalok gyorsasági edzése | 109 |
Az állóképességek edzése | 111 |
Hosszútávú állóképesség | 112 |
Középtávú állóképesség | 112 |
Rövidtávú állóképesség | 113 |
Erőállóképesség | 114 |
Gyorsasági állóképesség | 114 |
Állóképesség-fejlesztő módszerek | 115 |
Terhelési tényezők | 117 |
Gyermekek és ifjúságiak állóképességi edzése | 121 |
Az ügyesség edzése | 122 |
Koordinációs képességek | 122 |
Az ügyesség jellemzői | 125 |
Az ügyesség fejlesztésének követelményei | 127 |
Fejlesztési eljárások | 128 |
A hajlékonyság edzése | 128 |
A különböző érzékletek szerepe a mozgásban | 131 |
Egyensúlyérzék | 131 |
Térérzék | 131 |
Kondicionális és koordinációs képességek kölcsönhatása | 132 |
Technika | |
A mozgáskoordináció elméleti alapjai | 133 |
A mozgáskoordináció fő jellemzői | 138 |
Optimális energiabefektetés | 138 |
A mozgás hatékonysága | 139 |
Biztonság, kedvező mozgásélmény | 139 |
A jellemző kölcsönhatások | 139 |
Információforrások | 141 |
Mozgásérzékelés | 141 |
Tapintás | 142 |
Egyensúly | 143 |
Látás | 143 |
Hallás | 144 |
Szóbeli információk | 145 |
Mozgásérzékelés és mozgásképzet | 146 |
Komplex információk | 147 |
Mozgáskoordinációs modellek | 149 |
A mozgásszerkezet fogalma | 153 |
A sportmozgások oktatásának alapjai | 155 |
A mozgástanulás elméleti forrásai | 155 |
A mozgástanulás alapvető feltételei | 157 |
A mozgástanulás szakaszai | 164 |
Hibajavítás | 181 |
Stratégia és taktika | |
A stratégia és taktika jelentősége a versenysportban | 183 |
Alapfogalmak | 184 |
A stratégia | 184 |
A taktika | 185 |
A sportágak csoportosítása a taktika jelentősége szerint | 190 |
Sorsolási sportágak | 191 |
Ciklikus sportágak | 191 |
Páros küzdelmek | 191 |
Csapatjáték | 192 |
Az egyén mint feladatmegoldó rendszer | 192 |
Taktikai feladat | 193 |
Versenyhelyzet (játékszituáció) | 194 |
Taktikai cselekvés | 194 |
Taktikai gondolkodás | 199 |
A csapat mint feladatmegoldó rendszer | 200 |
A csapat strukturáltsága | 200 |
Az együttműködés | 201 |
Az együttműködés feltételei | 204 |
Játékrendszer | 206 |
A támadás taktikája | 208 |
A védekezés taktikája | 210 |
A rendszer irányítása és a taktikai terv | 211 |
Oktatásmódszertani kérdések | 214 |
Oktatási célok | 214 |
Az ismeretk alkalmazása | 215 |
Módszertani szempontok a taktikai cselekvések oktatásához | 220 |
Felhasználási és fejlesztési lehetőségek | 227 |
Versenyzés | |
A sportversenyzés meghatározása, jellemzői | 228 |
A versenyhelyzet elemzése | 228 |
Versenyzési motívumok, konfliktusok | 230 |
Alkalmazkodás a versenyhelyzethez | 231 |
A sportversenyek jelentősége, fajtái | 232 |
Közvetlen versenyelőkészületek | 234 |
A rajtállapot elemzése | 236 |
A rajtállapot változatai | 236 |
A rajtállapot alakítása | 239 |
Edzéstervezés | |
Tervtípusok | 242 |
Keretterv | 242 |
Évi edzésterv | 242 |
Operatív terv | 243 |
Edzésminta | 243 |
Az edzéstípusok összefüggése | 243 |
Az edzéstervezés alapelvei | 244 |
Az edzéstervezés lépései | 246 |
Állapotelemzés | 246 |
Célformálás | 249 |
Az edzés periodizálása | 251 |
Edzéstartalmak, terhelési dinamika | 256 |
Az edzéstervezés követelményei | 258 |
Sportágsajátos periodizációs modell | 260 |
Sportbeli felkészülés szakaszai | |
Alapismeretek | 265 |
Anatómia, élettani jellemzők | 266 |
Mozgásfejlődés | 271 |
A korai mozgástanítás problémái | 273 |
Az utánpótlás nevelésének időszaka | 274 |
Az utánpótlásedzést befolyásoló tényezők | 275 |
A fizikai képességek fejlesztése | 276 |
Technikai képzés | 276 |
Taktikai képzés | 277 |
Értelmi fejlesztés | 278 |
Sokoldalú képzés | 279 |
Élsport | 281 |
Alapismeretek | 281 |
Az élsportedzést befolyásoló tényezők | 282 |
Kiválasztás | 283 |
A tehetség jellemzői | 284 |
Módszertani törekvések a sportolók kiválasztására | 285 |
Sportági kiválasztás | 292 |
Irodalom | 295 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.