kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Sport |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 323 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-253-373-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó a második kiadáshoz | 3 |
Előszó a harmadik kiadáshoz | 5 |
Bevezetés | 7 |
Általános rész | 11 |
Az edzéselmélet kialakulása | 11 |
A gyakorlati tapasztalatok általánosítása | 12 |
A társtudományok ismereteinek felhasználása | 12 |
A sporttudományos kutatások fejlődése | 13 |
A sporttudományok és társtudományok kölcsönhatása | 16 |
A sporttudományi kutatások tárgya, a sporttudományok önállósága | 17 |
Az edzéselmélet fejlődésének ellentmondásai | 18 |
Az edzés jellemzői | 19 |
Alapfogalmak | 22 |
Edzés | 22 |
Edzésrendszer | 23 |
Edzésmódszer | 23 |
Edzésfeladatok | 24 |
Edzéseszközök | 26 |
Káros edzéseszközök (dopping) | 31 |
Edzettség | 33 |
Edzettségellenőrzés | 35 |
Edzésdokumentáció | 38 |
Túledzés, túledzettség | 40 |
A teljesítmény összetevői | 42 |
Edzésterhelés | 47 |
Alkalmazkodási sajátosságok | 56 |
Elfáradási sajátosságok | 47 |
A terhelés összetevői | 52 |
Edzéselvek | 58 |
Fokozódó terhelés | 58 |
Egész éves terhelés | 61 |
Terhelési ciklusok alakítása | 64 |
Formaidőzítés | 69 |
Erőnlét | 85 |
Kondicionális képességek | 85 |
Kondicionális képességek kapcsolati viszonyai | 85 |
Erőedzés | 88 |
Maximális erő | 89 |
Gyorserő | 89 |
Erőállóképesség | 89 |
Relatív erő | 90 |
Belső és külső erők, relatív erő, statikus és dinamikus erőkifejtések | 91 |
Erőfejlesztő gyakorlatok | 91 |
Erőfejlesztő módszerek | 96 |
Az erőfejlesztő eszközök alkalmazásának követelményei | 103 |
Erőfejlesztés izometriás gyakorlatokkal | 105 |
Erőgyakorlatok és légzés | 106 |
Az ugróerő sajátosságai | 107 |
Életkori sajátosságok az erőfejlesztésben | 109 |
A gyorsaság edzése | 110 |
Alapfogalmak, gyorsaságfajták | 110 |
Egyszerű és összetett reakciók elemzése | 114 |
A helyzetgyorsaság | 115 |
A gyorsaságfejlesztés módszerei | 117 |
A fiatalok gyorsasági edzése | 118 |
Az állóképességek edzése | 120 |
Hosszútávú állóképesség | 122 |
Középtávú állóképesség | 123 |
Rövidtávú állóképesség | 124 |
Erőállóképesség | 125 |
Gyorsasági állóképesség | 125 |
Állóképesség-fejlesztő módszerek | 125 |
Terhelési tényezők | 126 |
Gyermekek és ifjúságiak állóképességi edzése | 128 |
Az ügyesség edzése | 132 |
Koordinációs képességek | 134 |
Az ügyesség jellemzői | 134 |
Az ügyesség fejlesztésének követelményei | 136 |
Fejlesztési eljárások | 138 |
A hajlékonyság edzése | 139 |
A különböző érzékletek szerepe a mozgásban | 139 |
Egyensúlyérzék | 140 |
Térérzék | 142 |
Kondicionális és koordinációs képességek kölcsönhatása | 142 |
Technika | 145 |
A mozgáskoordináció elméleti alapjai | 145 |
A mozgáskoordináció fő jellemzői | 150 |
Optimális energiabefektetés | 150 |
A mozgás hatékonysága | 151 |
Biztonság, kedvező mozgásélmény | 151 |
A jellemző kölcsönhatások | 151 |
Információforrások | 153 |
Mozgásérzékelés | 153 |
Tapintás | 154 |
Egyensúly | 155 |
Látás | 155 |
Hallás | 156 |
Szóbeli információk | 157 |
Mozgásérzékelés és mozgásképzet | 158 |
Komplex információk | 159 |
Mozgáskoordinációs modellek | 161 |
A mozgásszerkezet fogalma | 165 |
A sportmozgások oktatásának alapjai | 167 |
A mozgástanulás elméleti forrásai | 171 |
A mozgástanulás alapvető feltételei | 172 |
A mozgástanulás szakaszai | 174 |
Hibajavítás | 174 |
Stratégia és taktika | 203 |
A stratégia és taktika jelentősége a versenysportban | 203 |
Alapfogalmak | 204 |
A stratégia | 204 |
A taktika | 205 |
A sportágak csoportosítása a taktika jelentősége szerint | 210 |
Sorsolási sportágak | 211 |
Ciklikus sportágak | 211 |
Páros küzdelmek | 211 |
Csapatjáték | 212 |
Az egyén mint feladatmegoldó rendszer | 212 |
Taktikai feladat | 213 |
Versenyhelyzet (játékszituáció) | 214 |
Taktikai cselekvés | 214 |
Taktikai gondolkodás | 219 |
A csapat mint feladatmegoldó rendszer | 220 |
A csapat strukturáltsága | 220 |
Az együttműködés | 222 |
Az együttműködés feltételei | 224 |
Játékrendszer | 226 |
A támadás taktikája | 228 |
A védekezés taktikája | 230 |
A rendszer irányítása és a taktikai terv | 231 |
Oktatásmódszertani kérdések | 234 |
Oktatási célok | 234 |
Az ismeretk alkalmazása | 236 |
Módszertani szempontok a taktikai cselekvések oktatásához | 240 |
Felhasználási és fejlesztési lehetőségek | 247 |
Versenyzés | 249 |
A sportversenyzés meghatározása, jellemzői | 249 |
A versenyhelyzet elemzése | 249 |
Versenyzési motívumok, konfliktusok | 251 |
Alkalmazkodás a versenyhelyzethez | 252 |
A sportversenyek jelentősége, fajtái | 253 |
Közvetlen versenyelőkészületek | 255 |
A rajtállapot elemzése | 258 |
A rajtállapot változatai | 260 |
A rajtállapot alakítása | 260 |
Edzéstervezés | 262 |
Tervtípusok | 265 |
Keretterv | 268 |
Évi edzésterv | 270 |
Operatív terv | 273 |
Edzésminta | 274 |
Az edzéstípusok összefüggése | 275 |
Az edzéstervezés alapelvei | 275 |
Az edzéstervezés lépései | 275 |
Állapotelemzés | 275 |
Célformálás | 276 |
Az edzés periodizálása | 279 |
Edzéstartalmak, terhelési dinamika | 280 |
Az edzéstervezés követelményei | 282 |
Sportágsajátos periodizációs modell | 282 |
Sportbeli felkészülés szakaszai | 287 |
Alapismeretek | 287 |
Anatómia, élettani jellemzők | 289 |
Mozgásfejlődés | 293 |
A korai mozgástanítás problémái | 295 |
Az utánpótlás nevelésének időszaka | 297 |
Az utánpótlásedzést befolyásoló tényezők | 297 |
A fizikai képességek fejlesztése | 298 |
Technikai képzés | 299 |
Taktikai képzés | 299 |
Értelmi fejlesztés | 300 |
Sokoldalú képzés | 301 |
Élsport | 303 |
Alapismeretek | 303 |
Az élsportedzést befolyásoló tényezők | 305 |
Kiválasztás | 307 |
A tehetség jellemzői | 307 |
Módszertani törekvések a sportolók kiválasztására | 308 |
Sportági kiválasztás | 315 |
Irodalom | 317 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.