kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Műanyag kötés |
Oldalszám: | 415 oldal |
Sorozatcím: | Autópálya Szakkönyv Sorozat |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. A könyv 1000 példányban jelent meg. |
Előszó | 3 |
A gyorsforgalmú utak jelentősége | 7 |
A forgalmi előnyök | 7 |
A gazdasági előnyök | 8 |
A távlati technikai előnyök | 10 |
Az autópálya-közlekedés alapfogalmai | 11 |
Az autópálya-közlekedés technikai elemei | 11 |
Az autópályák vonalvezetése | 11 |
Autópálya-kapcsolatok | 12 |
Az autópályák környezetbe illesztése | 15 |
A keresztszelvény kialakítása | 16 |
Szolgáltató létesítmények | 17 |
Az autópálya teljesítőképessége | 17 |
A városközi autópályák teljesítőképessége | 18 |
A városi autópályák teljesítőképessége | 18 |
A csomópontok teljesítőképessége | 19 |
A szállítás minőségi jellemzői autópályán | 19 |
Az autópálya-közlekedés hatékonysága | 20 |
A magyar autópályák kialakítása | 21 |
A magyar autópályák tervezése | 21 |
Az autópálya-tervezés fázisai | 21 |
Rövid áttekintés az úttervezési módszerekről és fejlődésükről | 23 |
A fontosabb magyar úttervezési előírások és szabályzatok ismertetése | 26 |
A megépült országos gyorsforgalmi útjaink tervezésénél követett módszerek; az autópálya-tervezés hazai kifejlődése | 29 |
Az autópálya-tervezés elemei | 45 |
Korszerű autópálya-tervezési módszerek | 53 |
A járulékos létesítmények tervezése | 56 |
Városi gyorsforgalmú úthálózat speciális tervezési kérdései | 57 |
A magyar autópályák kivitelezése | 59 |
Az M1-es autóút építése a 13,4-16,2 km szelvények között | 59 |
Az M1 és M7 autópályák bevezető szakasza | 61 |
Az M7 félautópálya Törökbálint-Siófok közötti szakasza | 63 |
Az M1 félautópálya Tatabánya-Győr közötti szakasza | 78 |
Néhány állam autópálya-hálózata | 79 |
Belgium autópálya-hálózata | 79 |
Közlekedésgazdasági fejlettség | 79 |
Úthálózati és útügyi viszonyok az autópálya-hálózat kialakításának kezdetekor | 82 |
Az autópálya-hálózat kialakításának okai és lehetőségei a tervezés megindításakor | 83 |
Az autópálya-hálózat rövid- és hosszútávú fejlesztési tervei | 87 |
Tervezési előírások, szabályzatok | 90 |
Az autópálya-hálózat újabb vonalai | 97 |
Franciaország autópálya-hálózata | 98 |
Gazdasági-földrajzi adatok, a motorizációs fejlődés jellemzői | 98 |
A franciaországi úthálózat | 101 |
Az autópálya-hálózat kiépítésének megkezdése (1955-1970) | 106 |
Az autópálya-hálózat fejlesztési terve | 121 |
Autópálya-tervezési előírások, szabályzatok | 129 |
Japán autópálya-hálózata | 144 |
Japán földrajzi fekvése, gazdasági viszonyai, népessége | 144 |
Úthálózati viszonyok az autópálya-építés előtt és az autópálya-építés kezdeti időszakában. Gépkocsiállomány, forgalmi körülmények | 145 |
Az autópálya-hálózat kialakításának okai és lehetőségei | 150 |
Japán autópálya-hálózata, fejlesztési tervek | 154 |
Tervezési előírások, szabályzatok | 166 |
Néhány speciális üzemeltetési kérdés, különös tekintettel a földrajzi és éghajlati viszonyokra és a kiszolgáló létesítményekre | 178 |
Nagy-Britannia autópálya-hálózata | 183 |
Közlekedésgazdasági fejlettség | 183 |
Útügyi viszonyok | 192 |
Tervezési előírások | 203 |
Az autópályák előkészítése és kivitelezése | 223 |
Az angol autópálya-hálózat hosszú távú fejlesztése | 229 |
Az NSZK autópálya-hálózata | 233 |
Rövid áttekintése | 233 |
Az úthálózat és útviszonyok az NSZK-ban az autópálya-hálózat kialakulásakor | 235 |
Az NSZK autópályák építésének története | 239 |
Az autópálya-hálózat fejlesztési terve | 266 |
Az autópályák tervezési irányelve | 272 |
Az autópálya-hálózat jelenlegi kiépítettsége | 287 |
Olaszország autópálya-hálózata | 290 |
Rövid gazdasági áttekintés | 290 |
Az olasz úthálózat helyzete az autópályák kialakulásakor | 293 |
Az autópálya-hálózat kialakulása | 297 |
Az autópálya-hálózat fejlesztésének tervei | 309 |
Az olasz autópályák tervezési jellemzői | 311 |
Az Egyesült Államok (United States of America) autópálya-hálózata | 319 |
Közlekedésgazdasági háttér | 319 |
Útügyi viszonyok | 324 |
Az autópálya-hálózat kialakulása | 325 |
Milyen előnyöket vár az amerikai társadalom az autópálya-hálózat kiépítésétől? | 336 |
A finanszírozás rendszere | 349 |
Az autópályák műszaki tervezése | 354 |
Fejlesztési elképzelések | 362 |
A magyar gyorsforgalmú közúthálózat fejlődése, fejlesztési elvei | 365 |
Az országos hálózat | 368 |
Magyarország Európa közúti közlekedésében | 368 |
A gyorsforgalmú hálózat-kialakítás politikai, társadalmi igényei | 371 |
A hazai utakon jelentkező forgalmi igények | 372 |
A gyorsforgalmú utak előnyei és a magasabbrendű kialakítás kritériumai | 373 |
Gyorsforgalmú hálózat-kialakítási javaslatok | 380 |
A budapesti hálózat | 391 |
A hálózat szerepe | 391 |
A kialakítás szempontjai | 392 |
Jelentősebb előző javaslatok | 394 |
A városi gyorsforgalmú hálózat kialakítása | 402 |
Gyorsforgalmú utak Budapest területén | 403 |
Összefoglalás | 404 |
Irodalom | 407 |
Tartalom | 411 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.