Buti Ernő: Előszó | 5 |
Az audio-vizuális oktatás értelmezése, helye a pedagógia rendszerében | 7 |
Dr. Bodó László: Irodalom | 22 |
Dr. Dékány Sándor-Brückner János: Diavetítés | 24 |
Történeti áttekintés | 24 |
Az optikai kép előállítása | 25 |
A diavetítő gép elve | 31 |
Fényforrás | 32 |
Fényirányító berendezés | 40 |
Diapozitív, diafilm | 42 |
Vetítőobjektív | 47 |
Az objektív jellemzői | 50 |
Az objetívnél előforduló hibák | 55 |
Vetítőernyő | 56 |
Diavetítő készülékek | 59 |
Vetítőhelyiség | 66 |
Sztereovetítés | 67 |
Didaktikai szempontok a diavetítésnél | 69 |
Diapozitívek, diafilmek kezelése, tárolása | 71 |
dr. DékánySándor-Brückner János: Episzkóp, epidiaszkóp, írásvetítő | 73 |
Az episzkópvetítés elve | 73 |
Az episzkóp felépítése | 74 |
Episzkóp - epidiaszkóp | 75 |
Az episzkopikus vetítés didaktikai szempontjai | 76 |
Irodalom | 77 |
Fürjes József: Hanglemezjátszó és magnetofon alkalmazása | 80 |
A hangközvetítés, -rögzítés és -visszaalakítás minőségi jellemzői | 81 |
Mikrofonok | 84 |
Erősítők | 86 |
Hangszóró, fejhallgató | 88 |
Hangrögzítés és -visszaadás | 89 |
Kertész Lajos és Suhai Ernő: Diakép és hang szinkronja | 103 |
A hangos állóképvetítők helye és szerepe az audio-vizuális eszközök sorában | 103 |
A hangos állóképvetítés célszerű technikai eszközei | 104 |
A hangos diavetítő berendezésekkel szemben támasztott oktatási követelmények | 105 |
A szinkronizálás elve, feltételei, szükséges berendezések | 106 |
A szinkronizáló berendezések szerkezeti megoldásai, vezérlési rendszerek | 107 |
Hazai típusok | 109 |
Bartsch Iván, Kis Jenő, Turi István: A filmvetítés az oktatás folyamatában | 113 |
Helyzetkép | 113 |
Az iskolai oktatófilm fogalma | 121 |
Az iskolai oktatófilm főbb fajtái, típusai | 124 |
Amit a filmről, a film vetítésének technikájáról tudni kell | 139 |
Huszár Tiborné: Iskolarádió | 154 |
Az iskolarádió sajátosságai | 154 |
Az iskolarádió tevékenysége | 155 |
Néhány adat a műsorok felhasználásáról | 156 |
Kelemen Endre: A televízió az iskolai oktatásban | 158 |
Az iskolatelevízió programja | 162 |
Az iskolai alkalmazás | 166 |
Dr. Tálasi Istvánné: A nyelvi laboratórium felhasználása az oktató-nevelő munkában | 172 |
A nyelvi laboratóriumok kialakulása | 172 |
A nyelvoktatást segítő gépi eszközkomplexumok típusai és pedagógiai alkalmazásuk | 175 |
A laboratóriumi munka helye az oktatás folyamatában | 188 |
A laboratóriumi gyakorlatok típusai | 189 |
Irodalom | 191 |
A nyelvi laboratórium szerkezete | 193 |
Dakó István: Az audio-vizuális technikai eszközök üzemeltetésének feltételei | 203 |
Áramszolgáltatás | 203 |
A tantermek megvilágításának szabályozása | 206 |
A tantermek akusztikai jellemzői | 207 |
Balesetelhárítás | 208 |
Javítás - karbantartás | 210 |