1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az atlétika oktatása

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Magyar Testnevelési Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 315 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nyolcvanas években új társadalmi kihívások fogalmazódtak meg az iskola, az intézményes nevelés felé. Az iskola minőségének és ennek megfelelően hatékonyságának értelme is komplexebbé válik.... Tovább

Előszó

A nyolcvanas években új társadalmi kihívások fogalmazódtak meg az iskola, az intézményes nevelés felé. Az iskola minőségének és ennek megfelelően hatékonyságának értelme is komplexebbé válik. Hazánkban is újraértékelődik az iskola szerepe és jelentősége, és e folyamaton belül fontos szerepet kap a testi nevelés és a sportmozgalom korszerűsítése. Az új oktatási törvény új feladatokat fogalmaz meg a testnevelés és sport fejlesztése területén is. E feladatok alapján átértékelődik az atlétika helye és szerepe is az iskolai testnevelésben és sportban, az egészséges életmód kialakításában, a rendszeres fizikai aktivitásra nevelésben. Korunk egyik alapvető jellegzetessége a változások felgyorsulása. A ma emberének életét a társadalmi-gazdasági fejlődés olyan irányban változtatta meg, hogy életmódjában szükségszerűen be kell építenie az aktív szabadidő eltöltési formákat, a célszerű rendszeres fizikai aktivitást. A megnövekedett társadalmi igény nevelési célként sokoldalúan fejlett és fejlődni képes személyiség kibontakozását jelöli meg. E céllal összefüggésben kiemelten fontos nevelésünkben az önálló tanulás, az önképzés, és önnevelés, amely a testkultúra területén is életmódunk szerves részévé kell, hogy váljon. Vissza

Tartalom

ELŐSZŐ 3
1. AZ ATLÉTIKA SZEREPE A TESTNEVELÉSBEN ÉS A SPORTBAN 5
2. AZ ATLÉTIKAI FUTÁSOK 11
2.1. A futás oktatása 11
2.1.1. A futás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 11
2.1.2. A futás oktatásának előfeltételei 14
2.1.3. A futás oktatásának elvei és módszerei 15
2.1.4. A futás oktatása az iskolai testnevelésben 18
2.1.4.1. A futás oktatásának előkészítő gyakorlatai 19
2.1.4.2. A futás oktatásának rávezető gyakorlatai 21
2.1.4.3. A futómozgás hibáinak javítása 28
2.1.5. A futás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 30
2.1.5-1. A vágtafutás oktatása 30
2.1.5-1.1. A vágtafutás oktatásának előkészítő gyakorlatai 52
2.1.5.1.2. A vágtafutás oktatásának rávezető gyakorlatai 35
2.1.5.1.3. A futómozgás hibáinak javítása vágtázóknál 38
2.1.5-2. A közép-, hosszútávfutás oktatása 40
2.1.5.2.1. A közép-hosszútávfutás oktatásának előkészítő gyakorlatai .. 41
2.1.5.2.2. A közép-hosszútávfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 43
2.2. A váltófutás oktatása 45
2.2.1. A váltófutás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 45
2.2.2. A váltófutás oktatásának előfeltételei 46
2.2.3. A váltófutás oktatásának elvei és módszerei 47
2.2.4. A váltófutás oktatása az iskolai testnevelésben ... 52
2.2.5. A váltófutás oktatása sportegyesületi foglakozásokon 54
2.3. A gátfutás oktatása 57
2.3.1. A gátfutás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 57
2.3.2. A gátfutás oktatásának előfeltételei cg
2.3.3. A gátfutás oktatásának elvei és módszerei 59
2.3.4. A gátfutás oktatása az iskolai testnevelésben 60
2.3.4.1. A gátfutás oktatásának előkészítő gyakorlatai 60
2.3.4.2. A gátfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 62
2.3.5. A gátfutás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 65
2.3.5.1. A gátfutás oktatásának előkészítő gyakorlatai 68
2.3.5.2. A 100, illetve 110 m-es gátfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 70
2.3.5.3. A 400 m-es gátfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 74
2.3.5.4. Hibajavítás a gátfutás sportegyesületi oktatásában 77
2.4. Az akadályfutás oktatása 86
2.4.1. Az akadályfutás oktatása az iskolai testnevelésben 86
2.4.2. Az akadályfutás oktatása sportegyesületi foglalkozáson 87
2.5. A gyaloglás oktatása 90
2.5.1. A gyaloglás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 90
2.5.2. A gyaloglás oktatásának előfeltételei 91
2.5.2.1. A gyaloglás oktatásának előkészítő gyakorlatai 91
2.5.2.2. A gyaloglás oktatásának rávezető gyakorlatai 92
2.5.2.3. A versenygyaloglás oktatása 93
3. AZ ATLÉTIKAI UGRÁSOK 97
3.1. Az ugrások oktatása 97
3.1.1. Az atlétikai ugrások jellemzése, szerepük a testnevelésben és a sportban 97
3.1.2. Az ugrások oktatásának előfeltételei 99
3.1.3. Az atlétikai ugrások oktatásának elvei és módszerei 102
3.1.3.1. Az ugrások oktatása az iskolai testnevelésben 102
3.1.3.2. Az ugrások oktatása a sportköri és az egyesületi foglalkozásokon 105
3.2. A távolugrás oktatása 109
3.2.1. A távolugrás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 109
3.2.2. A távolugrás oktatásának előfeltételei 110
3.2.3. A távolugrás oktatásának elvei és módszerei 110
3.2.3.1. A távolugrás oktatása az iskolai testnevelésben 111
3.2.3.2. A távolugrás oktatása a sportköri és az egyesületi foglalkozásokon 118
3.3. A hármasugrás oktatása 123
3.3.1. A hármasugrás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 123
3.3.2. A hármasugrás oktatásának előfeltételei 124
3.3.3. A hármasugrás oktatásának elvei és módszerei 124
3.3.3.1. A hármasugrás oktatása az iskolai testnevelésben 125
3.3.3.2. A hármasugrás oktatása a sportköri és az egyesületi foglalkozásokon 126
3.4. A magasugrás oktatása 133
3.4.1. A magasugrás jellemzése, elvei 133
3.4.2. A magasugrás oktatásának általános előfeltételei és elvei 134
3.4.3. A magasugrás oktatásának sajátos elvei és módszerei 136
3.4.3-1. A felugróláb kiválasztása 138
3.4.3.2. A felugrás helye 137
3.4.3.3. A nekifutás kimérése egyenes vonalú lendületszerzés esetén 139
3.4.3.4. A nekifutás kimérése íves neki futópálya esetén 141
3.4.4. Az átlépőtechnika oktatása 142
3.4.5. A gurulótechnika oktatása 145
3.4.6. A flop-technika oktatása 148
3.4.7. A hasmánttechnika oktatása 156
3.4.8. A hibák megfigyelésének szempontjai, az oktató elhelyezkedése 163
3.4.9. Az önellenőrzés lehetőségei 164
3.5. A rúdugrás oktatása 166
3.5.1. A rúdugrás jellemzése 166
3.5.2. A rúdugrás oktatásának előfeltételei 167
3.5.3. A rúdugrás oktatásának elvei és módszerei 168
3.5.3.1. Előkészítő gyakorlatok 168
3.5.3.2. Rávezető gyakorlatok 169
3.5.3.3. Ugrás szivacs leérkezőhelyre 171
3.5.4. Néhány tanács az oktatáshoz 174
4. A DOBÁSOK 176
4.1. A dobások jellemzése 313
4.2. A dobásokhoz szükséges képességek 177
4.3- A dobásokhoz szükséges képességek fejlesztésének eszközei 178
4.3-1. Előkészítő és célgyakorlatok 179
4.3.2. Rávezető jellegű képességfejlesztő gyakorlatok ... 189
4.3.2.1. Gyakorlatok homokzsákkal 191
4.3.2.2. Gyakorlatok kézisúlyzóval 191
4.3.2.3. Gyakorlatok csigás expanderrel 193
4.3-2.4. Gyakorlatok súlyemelő-szerkezettel 195
4.3.2.5. Gyakorlatok fejszével 196
4.3.3. Rávezető jellegű előkészítő gyakorlatok kéziszerekkel 197
4.3.3.1. Dobások nagylabdával 198
4.3.3.2. Különleges hatású labdadobó-gyakorlatok .202
4.3.3.3. Dobások kézisúlyzóval, súlyzóval, terméskövekkel 202
4.3.3.4. Dobások fülessúlyzóval 203
4.3.3.5. Dobások vasrudakkal, farönkkel 204
4.3.3.6. Dobások nehezített szerekkel 205
4.3.3.7. Dobások nehezített, normál és könnyített szerek variálásával 206
4.4. A dobások oktatásának szempontjai 209
4.4.1. A kislabdahajítás 215
4.4.1.1. A kislabdahajítás jellemzése 215
4.4.1.2. A kislabdahajítás oktatása 216
4.4.1.3. A labda fogása 216
4.4.1.4. A hajítás felépítése 217
4.4.1.5. Az ötös lépésritmus oktatása 221
4.4.1.5.1. A nekifutás kimérése 222
4.4.2. A gránáthajítás 222
4.4.2.1. A leggyakoribb hibák és javításuk 222
4.4.3. A gerelyhajítás 223
4.4.3.1. A gerelyhajítás jellemzése 223
4.4.3.2. A gerelyhajításhoz szükséges képességek .225
4.4.3.3. A gerelyhajítás oktatása 226
4.4.3.3.1. Az előzetes felkészítés szerepe 226
4.4.3.4. A gerelyhajítás oktatásának módszeres fogásai, eljárásai 228
4.4.3.4.1. A gerely fogása 228
4.4.3.4.2. A gerely tartása, hordása 229
4.4.3.4.3. A helyből hajítás felépítése, rávezető gyakorlatai 230
4.4.3.4.4. A lendületből hajítás rávezető gyakorlatai 235
4.4.3.5. A leggyakoribb hibák okai és javításuk .. 238
4.4.3.6. A hibák javításának szempontjai és az oktató elhelyezkedése 242
4.4.4. A súlylökés 243
4.4.4.1. A súlylökés jellemzése, szerepe az iskolai testnevelésben 243
4.4.4.2. A súlylökés oktatásának előfeltételei 245
4.4.4.3. A súlylökés oktatása 247
4.4.4.3.1. A dobóterpesz és a helyből, háttal-felállásos súlylökés oktatása 249
4.4.4.3.2. Helyből, háttal-felállásos súlylökés előzetes bal láblendítéssel 251
4.4.4.3.3. A leggyakoribb hibák és javításuk 252
4.4.4.3.4. A becsúszással végrehajtott súlylökés oktatása 253
4.4.4.3.5. A járásból végrehajtott súlylökés formái 255
4.4.4.3.6. Az oldalfelállásból indított súlylökés formái 256
4.4.4.3.7. A háttal felállásból indított súlylökés formái 257
4.4.4.4. A súlylökés oktatásának módszere 259
4.4.4.5. A leggyakoribb hibák és javításuk 260
4.4.5. A diszkoszvetés 263
4.4.5.1. A diszkoszvetés jellemzése 263
4.4.5.2. A diszkoszvetés oktatásának előfeltételei 264
4.4.5.3. A diszkoszvetés oktatása 266
4.4.5.3.1. Az alaptechnika tanítása, előkészítő és rávezető gyakorlatai 266
4.4.5.3.2. Az alaptechnika oktatásának fontosabb didaktikai szempontjai 270
4.4.5.3.3. Az alaptechnika leggyakoribb hibái és javításuk 270
4.4.5.3.4. A különböző diszkoszvető-technikák tökéletesítésének didaktikai követelményei, gyakorlatai 273
4.4.5.3.5. A ritmus 281
4.4.5.3.6. A tökéletesített technika végrehajtásának leggyakoribb hibái és következményei 282
4.4.5.3.7. Az oktató elhelyezkedése, a hibák megfigyelésének szempontjai 283
4.4.6. A kalapácsvetés 284
4.4.6.1. A kalapácsvetés jellemzése 284
4.4.6.2. A kalapácsvetés oktatása 288
4.4.6.2.1. A szer fogása és a felállás .. 289
4.4.6.2.2. Előlengetés indítása és az előlengetés 290
4.4.6.2.3. Előlengetés a kalapáccsal 290
4.4.6.2.4. Indulás előlengetésből 291
4.4.6.2.5. A forgás 292
4.4.6.2.6. A kidobás 295
4.4.6.2.7. A körhöz szoktatás 296
4.4.6.3- Az egyéni technika kialakítása 296
4.4.6.4. A taktikai felkészülés 298
4.4.6.5. A leggyakrabban előforduld hibák és javításuk 299
4.4.6.6. Az oktató elhelyezkedése 302
4.4.6.7. Elővigyázati rendszabályok 303
IRODALOMJEGYZÉK 305
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem