1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az atkári iskola története (dedikált példány)

1851-1972

Szerző
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye: Atkár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott keménykötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Gyöngyösi József szerző által dedikált példány. Fekete-fehér fényképekkel illusztrálva.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Alig egy évvel ezelőtt kezdeményeztük, hogy általános iskoláink igazgatói a nevelőtestületek közreműködésével dolgozzák fel iskolájuk vázlatos történetét, s máris megszülettek az első eredmények.... Tovább

Előszó

Alig egy évvel ezelőtt kezdeményeztük, hogy általános iskoláink igazgatói a nevelőtestületek közreműködésével dolgozzák fel iskolájuk vázlatos történetét, s máris megszülettek az első eredmények. Közülük is kiemelkedően jelentősnek tartjuk ezt a művet, amit most örömmel ajánlok az Olvasónak.
Közismert tény, hogy az oktatási és nevelési rendszerünk fundamentumát az általános iskola képezi. Nyilvánvaló, hogy az általános iskolai oktatás fejlesztése — végsősoron — minden további oktatási fokozat minőségi színvonalának egy döntő tényezője. Nem véletlen, hogy pártunk Központi Bizottságának 1972. június 15-i határozata ismét az általános iskolákra irányítja a fő figyelmet.
Az általános iskola a tárgyi, korszerűségi és minőségi feltételek különbözősége miatt még mindig nem tekinthető egységesnek. Ebből eredően fokozott felelősség hárul az általános iskolákat fenntartó helyi tanácsokra és az irányító szervekre. Alapvető feladat, hogy az egyes iskolák közötti különbségeket — az ellátás fejlesztésében érdekelt szervek tervszerű, hatékony tevékenységük eredményeként — már a közeljövőben megszüntessék. A sokrétű feladat sikeres megoldásához lényeges mozzanat a jelenlegi helyzet reális megítélése, a fejlődés tendenciájának ismerete.
Napjaink és a közeljövő konkrét tennivalói csak ily módon határozhatók meg.
A megtett út rendszerezett dokumentálása egyrészt történeti érték, másrészt a folyamatos fejlődés egyik segítő eleme.
E mű szerzője művelődéspolitikai szemlélettel válogatott a nagy szorgalommal felkutatott gazdag dokumentumanyagból. A feldolgozás jól tükrözi a végbement változásokat, a fejlődést. A tények meggyőző erejével bizonyított eredményekre mi is büszkék vagyunk.
A további munkálkodáshoz ezúton kívánok újabb sikereket!
Eger, 1972. szeptember.
Kruppa László
a Heves megyei Tanács V. B.
művelődésügyi osztályának vezetője Vissza

Tartalom

Előszó 5
Bevezető 7
I.
A KÖZSÉG GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FEJLŐDÉSÉRŐL 9
Új Élet Tsz bemutatása 12
Gyöngyös—domoszlói Állami Gazdaság atkári üzemegysége 15
Mezőgazdasági Gépgyártó Vállalat (volt atkári gépállomás) 16
Hízékonyságvizsgáló Állomás 17
II.
ISKOLA TÖRTÉNETE 19
Régebbi írásos feljegyzések 19
Atkári iskola, 1852-ben 19
Felszabadulást követő évek 22
Államosítás kapcsán felvett leltár 23
Az iskola tanterem, és tanerő-ellátottságának alakulása 29
Az iskola vezetésének múltja 29
Az iskolánál tanított pedagógusok 30
Az iskolánál tanító nevelők jelenlegi összetétele (1971—72. tanév) 32
Az iskola létszámának alakulása 36
Az iskola létszámának osztályonkénti megoszlása 36
Az iskolai mulasztások helyzete 40
Tanulmányi eredmények alakulása 41
Szaktárgyi versenyek eredményei 43
Élettel való szoros kapcsolat megteremtése 45
A tanulók termelőmunkára való előkészítése 45
Szakköri munka 49
Matematikaszakkör 49
Fizikaszakkör 49
Kisállattenyésztő szakkör 51
Tűzoltószakkör 51
Közhasznú munkák 53
Kiállítások megtekintése (kirándulások) 53
A szakmai műveltség emelésének néhány kérdése 58
A szemléltetésről általában 58
Oktatási formák keretében használatos szemléltetési módok 59
1. Gyűjtemények 61
2. Modellek, szemléltető rajzok, grafikonok 81
3. Táblai rajz 62
4. Audiovizuális eszközök 63
5. Kísérletek 65
Kabinetek (szaktantermek) 67
A nevelés néhány területe 70
Aktivitásra nevelés időszerű kérdései 73
Aktivitás, mint társadalmi igény 73
Aktivitás elvének tartalma a szocialista pedagógiában 74
Aktivitásra nevelés hiányosságai 75
Aktivitás lehetőségei iskolai munkánk mindennapos gyakorlatában 77
Alsó tagozatban adódó lehetőségek 77
Felső tagozatban adódó lehetőségek 73
A közösségben rejlő aktivitási erő 82
Munkára nevelés az iskolában 83
Munkára nevelés, mint az iskola legfontosabb feladata 83
Közvetlen tudati ráhatás a növendékekre a munka megszerettetése céljából 86
A tanulók szellemi munkája, mint a munka megszerettetésének eszköze 87
Szellemi és fizikai munka egyesítése 90
Tanműhelyi munka 91
Saját otthoni kis műhelyek 93
Komplex szakköri munka keretében 93
A munka ünnepe 93
A termelőmunka, mint a munka megszerettetésének és a tanulók erkölcsi érettsége fejlesztésének eszköze 94
Úttörőcsapat története 96
Úttörővezetők 101
A továbbtanulás alakulása 109
A továbbtanulás alakulása az 1956—57. tanévtől napjainkig 109
Felsőfokú intézményekben végzettek számának alakulása 111
A felszabadulás előtt végzettek száma 111
Szülők és az iskola kapcsolata 114
A szülők munkahelyi megoszlása 1971-72. tanév 114
YL ISKOLA ÉS A KULTURÁLIS ÉLET KAPCSOLATA 116
Községünk közművelődésének alakulása 116
Zenei szeretet kialakulása 121
Énekkari tevékenység 125
Szüreti felvonulás 125
IV.
AZ ISKOLA ÉS A SPORT KAPCSOLATA 129
Atlétaszakosztály 130
Sakkszakosztály 140
Röplabdaszakosztály 140
Tekeszakosztály 144
Kézilabda-szakosztály 145
Labdarúgó-szakosztály 145
V.
TÁVLATI CÉLJAINK 147
Mellékletek 150
Forrásmunkák jegyzéke 155

Gyöngyösi József

Gyöngyösi József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gyöngyösi József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem