kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 155 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-673-088-1 |
Előszó | 7 |
Az áthelyezési eljárás | 9 |
Az oktatási miniszter 111/1975. (M.K. 7.) OM számú, az értelmi fogyatékos tankötelesek áthelyezéséről és beiskolázásáról szóló utasitásának a 111/1977. (M.K.10.) OM számú utasítással egybedolgozott szövege | 11 |
Az értelmi fogyatékos gyermek | 19 |
Lányiné Engelmayer Ágnes: Az értelmi fogyatékosság fogalma | 21 |
Az értelmi fogyatékosság osztályozása | 24 |
A mentális retardáció fogalma | 25 |
Az áthelyezési vizsgálat általános kérdései | 29 |
Lányiné Engelmayer Ágnes: Az áthelyezési vizsgálatok fő tartalmi és módszertani követelményei | 31 |
A vizsgálatok előkészítése | 31 |
A vizsgálatok komplex jellegének biztosítása | 32 |
A gyógypedagógiai és pszichológiai vizsgálat célja, feladata. A gyógypedagógus és a pszihológus illetékessége | 32 |
Az orvosi vizsgálatok célja és szerepe, az orvos illetékessége | 35 |
A vizsgálatok menete | 36 |
Vizsgálati minimum. Alapvizsgálatok | 36 |
Kiegészítő vizsgálatok | 38 |
A vizsgálatok körülményei | 40 |
A vizsgálati adatok írásos rögzítése, jegyzőkönyvezése | 41 |
Az adatok összesítése, a záróvélemény elkészítése | 42 |
Megbeszélés a szülőkkel | 45 |
Illyés Sándor: A teljesítmény és a pszichológiai folyamatok kapcsolata | 46 |
A teljesítmény leírás általános követelményei | 46 |
Általánosan jellemző viselkedés, teljesítmény, és aktuális viselkedés, teljesítmény | 46 |
Teljesítmény-norma és egyéni teljesítmény | 47 |
Teljesítmény-struktúra és részteljesítmény | 47 |
Rendellenes teljesítmény és ép, kiugró teljesítmény | 47 |
A teljesítmény kapcsolata a létrehozó pszichológiai folyamatokkal | 48 |
A teljesítmény az ismeret és a képesség kapcsolata | 49 |
Részterületek vizsgálata | 53 |
Oriskó István: Az anamnézis felvétele | 55 |
Balkay Sarolta: Az intelligencia-vizsgálatok alkalmazása az áthelyezési vizsgálatban | 64 |
A viselkedésben megnyilvánuló értelmességről, mint az intelligencia mérésének alapjáról | 64 |
Az IQ konstancia elvéről és az IQ centrikus szemlélet helytelen voltáról | 65 |
Többféle intelligenciateszt alkalmazásának szükségességéről és lehetőségéről az áthelyezési vizsgálatban | 66 |
A vizsgálat menetéről | 71 |
Az intelligencia mérését befolyásoló tényezőkről, az IQ és más mutatók egybevetésének szükségességéről | 72 |
A 6-7 éves fogyatékosok intelligenciavizsgálatának speciális kérdéseiről | 74 |
Nádor Györgyné: A beszédvizsgálat | 76 |
Tanulási akadályozottság pösze gyermekeknél | 77 |
A megkésett beszédfejlődésű gyermekek tanulási problémái | 79 |
A kétnyelvű környezet és a szubkulturális miliő hatása a beszédfejlődésre | 80 |
Az értelmi fogyatékosok beszédállapotára jellemző sajátosságok | 80 |
A beszédvizsgálat szempontjai | 82 |
A beszédvizsgálat összefoglaló értékelése | 85 |
Illyés Sándor: Az írásvizsgálat | 87 |
Az írástanulásra való érettség vizsgálata | 87 |
Téri pontokhoz való igazodás manipulációs helyzetekben | 88 |
Ráhúzás, térpontok összekötése papíron | 88 |
Vonalak, formák, betűk másolása | 89 |
Az íráskészség szintjének vizsgálata | 95 |
Láng Iringó: Az olvasásvizsgálat | 109 |
Az olvasási készség kialakulásának pszichológiai feltételei és fejletlenségének okai | 109 |
Az olvasási készség szintjének vizsgálata az első osztályosoknál | 111 |
Az olvasási készség vizsgálatának menete | 112 |
Az olvasás teljesítményének összefoglaló jellemzése | 115 |
Pálhegyi Ferenc: A személyiség jellemzése | 117 |
Csávás Dezsőné: A mozgásvizsgálat | 124 |
Az értelmi fogyatékos gyermek mozgásának gyógypedagógiai-pszichológiai elemzése | 125 |
Az Oseretzky-vizsgálat | 127 |
Az organikus károsodást szenvedett gyermekek vizsgálata | 129 |
A mozgásfogyatékos gyermek testi állapotát megítélő és rögzítő rövid felmérés | 129 |
A mozgáskép összefoglaló értékelése | 130 |
Radványiné Hay Ottília: Vizsgálatok az értelmi fejlődés alacsony szintjén | 132 |
A középsúlyos (imbecillis) és alsó határeset gyermekek vizsgálata körülbelül 5-8 év között | 132 |
A vizsgálathoz szükséges személyi és tárgyi feltételek | 132 |
A gyermek vizsgálata | 133 |
Szempontok a középsúlyos (imbecillis) az alsóhatáreset gyermekek vizsgálati minimumának összeállításához | 150 |
Az eredmények értékelése | 151 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.