1.060.504

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium Évkönyve

Előszó

A fennállása negyedszázados jubileumát ünneplő Arany János Intézet működése régóta példázza, hogyan kapcsolódhat össze gyümölcsözően két egyaránt fontos feladatkör: az eredményes oktatás-nevelés és... Tovább

Előszó

A fennállása negyedszázados jubileumát ünneplő Arany János Intézet működése régóta példázza, hogyan kapcsolódhat össze gyümölcsözően két egyaránt fontos feladatkör: az eredményes oktatás-nevelés és a tudományos kutatás segítése. Ez a kapcsolódás - ha ma még kivételes is - ugy gondoljuk, nem véletlenszerü. Egy olyan nevelőgárda, mely folyékony a korszerüsitési törekvések iránt, természetes módon vesz részt a pedagógiai pszichológiai, a neveléselmélet, a didaktikai és a szaktárgyi módszertanok fejlesztésében, egyszersmind saját nevelői, oktatói gyakorlatát is folyamatosan korszerüsiti és hatékonyabbá teszi.
Azt az irányt, mely felé az Arany János Intézet - a maga összetett feladatkörében - törekszik, jól jellemzik a jubileumi kötetbe gyüjtött irások. A szocialista közoktatáspolitikai célkitüzések szolgálatában az oktatás nevelőhatásának fokozása, a tanulók gondolkodó és kifejezőképességének a korszerű pedagógiai pszichológiára alapozott erőteljes fejlesztése, a tanulók gondosan tervezett tevékenykedtetése, a közösségi viszonyok módszeres gazdagitása - leginkább ezek a törekvések rajzolódnak ki a kötetből. Lux Alfrédné alapelvekként külön is megfogalmazta a fő tendenciákat, és ugyanezek hatják át valamennyi résztémát. S hogy milyen jelentős "részletkérdésekről" van itt szó, azt elöljáróban néhány kiragadott példa is érzékeltetheti: az olvasás és az irodalom megszerettetése, az osztályfőnöki munka fokozott pszichológiai, szociálpszichológiai megalapozása, integrált anyanyelvi oktatás, variációs matematikatanitás, a napközi otthonban folyó nevelés szinvonalának emelése, s folytathatnánk a példákat a teljes tárgyfelsorolásig. Vissza

Tartalom

Dr. Nagy Katalin: Előszó3
Dr. Giday Kálmán: Az Arany János Intézet rövid története5
Lux Alfrédné: Az iskola oktatáspolitikai törekvései18
Dr. Lénárd Ferenc: Adatok az Arany János kisérleti iskola történetéhez25
Kuti Gusztávné - Dr. Ligeti Róbert: Bemutatjuk a "maci olvas" cimü globális olvasókönyvet34
Danku Andrásné: János vitéz a második osztályban47
Lovász Imréné: Integrált anyanyelv-oktatás55
Dr. Báthory Zoltánné - Demeter Katalin: A variációs matematikatanitás főbb vonásai66
Gáll Éva: Néhány gondolat a matematika-kisérletekről80
Dr. Sándor Imréné - Demeter Katalin: A variációs matematikatanitás hatása az anyanyelvi tárgyak tanitására86
Németh Kálmán: A permenens audio-vizuális-orális előkészitő szakasz és a csoport-foglalkozás az idegen nyelvek oktatásában94
Dr. Eperjessy Gézáné: Tervünk a napközis nevelés lehetőségeinek érvényesitésére107
Dr. Kőhegyi Jánosné: Egyéni matematikatanulás osztályközösségében124
Szanda Zsuzsa - G. Cseres Judit: Kisérleti eljárás a felső tagozat irodalomtanitásában134
Lux Alfrédné: Középiskolai irodalomtanitás az önálló gondolkodásra nevelő vitamódszer segitségével146
Tóth Imre: Korszerü anyanyelvi képzés, intenziv nyelvtantanitás157
Gergely Ferenc - G. Cseres Judit: Kisérleti eljárás alkalmazása a felső tagozatos történelem tanitásban174
Dr. Rácz Dezsőné: A tanitás-tanulás folyamatának közelebb kerülése a történelem órákon187
Hinora Sándorné: A kémia tantárgy tanitásban alkalmazott kisérleti eljárás tapasztalatairól195
Göndöcs Istvánné: Feladat- és teljesitmény-játékok szerepe az iskolai testnevelésben201
Gulyásné Szilágyi Zsuzsa - Gádorné Dr. Donáth Blanka: Pszichológus és pedagógus együttmüködése az osztályfőnöki nevelőmunkában az általános iskola felső tagozatában209
Hegedüs Gyuláné - Gádorné Dr. Donáth Blanka: A kiscsoport mint az osztályfőnöki nevelőmunka kiegészitő módszere231
Aratóné Dr. Tudósy Julia: Csoportfoglalkozási formák a nyelvi órákon243
Moletz Nándorné: A rajzoktatáshoz kapcsolódó esztétikai nevelési intézetünkben253
Az Oleg Kosevojról elnevezett szovjet ösztöndijas iskola nevelői263
Az Oleg Kosevojról elnevezett szovjet ösztöndijas iskola tanulói264
Az Arany János Intézet tanárai285
Az Arany János Gimnáziumban érettségizett növendékek288
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium Évkönyve Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium Évkönyve Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium Évkönyve

A borító foltos. A címlapon tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
1.860 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba