Fülszöveg
Líbiában 3600 km-es folyórendszer viszi a Szahara alatti vizet északra, mellyel 250 00 hektár területet öntöznek. A mezőgazdasági, ipari és lakossági fogyasztásra használt víz beruházási költsége 30 milliárd dollár
A „kuvaiti házasság" egyes arab metropolisok lakossága körében nem jelentéktelen szerepet játszott a Szaddám Húszéin melletti tüntetésekben.
Egyiptom lakossága 1900-ban 10 mijjió volt, annyi, amennyi magyar élt hazánkban. A Nílus-völgyben ma 60 millió egyiptomi él, a Kárpát-medence egész területén pedig 13 millió magyar.
Fahd király már-már elfogadta Szaddám Húszéin feltételeit Kuvait lerohanása után. Az USA vezetés megrettent: béke lehet! Erre Bush elnök egyszerűen becsapta a szaúdi uralkodót.
A FIS 1991 karácsonyán - a két héttel később esedékes 2. fordulóval együtt - a képviselői helyek 83%-át szerezte (volna) meg, az FLN 10%-át A FIS felszámolása programjával fellépő kinevezett elnök 1995. november 16-án az algériaiak 61%-ának szavazatával lett megválasztott...
Tovább
Fülszöveg
Líbiában 3600 km-es folyórendszer viszi a Szahara alatti vizet északra, mellyel 250 00 hektár területet öntöznek. A mezőgazdasági, ipari és lakossági fogyasztásra használt víz beruházási költsége 30 milliárd dollár
A „kuvaiti házasság" egyes arab metropolisok lakossága körében nem jelentéktelen szerepet játszott a Szaddám Húszéin melletti tüntetésekben.
Egyiptom lakossága 1900-ban 10 mijjió volt, annyi, amennyi magyar élt hazánkban. A Nílus-völgyben ma 60 millió egyiptomi él, a Kárpát-medence egész területén pedig 13 millió magyar.
Fahd király már-már elfogadta Szaddám Húszéin feltételeit Kuvait lerohanása után. Az USA vezetés megrettent: béke lehet! Erre Bush elnök egyszerűen becsapta a szaúdi uralkodót.
A FIS 1991 karácsonyán - a két héttel később esedékes 2. fordulóval együtt - a képviselői helyek 83%-át szerezte (volna) meg, az FLN 10%-át A FIS felszámolása programjával fellépő kinevezett elnök 1995. november 16-án az algériaiak 61%-ának szavazatával lett megválasztott elnök A demokrácia az elit cirkulációja az állam élén (amelyet a nép a választásokon szabályoz)?
A legújabb „arab" ország, Eritrea függetlenségének elismerése azért késik, mert ez a függetlenség precedens értékű lehet a határok posztkoloniális megváltoztatására, s a népek akaratából változó határok az ezeket önkényesen húzogató demokraták mai utódainak a személyben is szörnyű lidércálmot jelentenek
1981 és 1986 közt (a háborút kirobbantó) Iraknak - az ENSZ BT fegyverszállítási tilalma ellenére - a Szovjetunió 9, Franciaország 7, az USA 5, Kína 3 milliárd dollárért szállított fegyvert.
A Gordon Memóriái College-ben nevel(kedet)t szudániak szerint az arab nyelv és az iszlám vallás idegen értékeket képviselnek Szudánban (sőt az elmaradottság és az alulfejlettség szimbólumai), az autentikus szudáni értékek: a kereszténység és az angol nyelv.
Az iraki elnök világosan látta az USA stratégiai célját, amikor 1990. április l-jén a hadsereg vezetői előtt azt mondta: „az a céljuk, hogy örökössé tegyék a háborút Iránnal, hogy eladhassák fegyverüket és olcsón tudják beszerezni az olajat."
Az imperialista gyarmatosító hatalmak nemcsak az etnikai és vallási ellentéteket ültették el a Népszövetség (saját maguk) által rájuk bízott mandátum-területeken, hanem (mint Szíriában is) az ország természetes gazdasági szövetének szétszakításával is fokozták azokat (pl. a gazdasági központ, Aleppó, a politikai központ Damaszkusz kikötőinek, Alexandrettának és Bejrútnak az elszakításával).
Izrael Állam ENSZ által kijelölt területe az arab kelet és az arab nyugat között a szárazföldi összeköttetést teszi lehetetlenné.
Az Irán és a Kuvait elleni iraki agresszió a Pentagon terve volt „az Arabfélsziget olaja permanens megközelítésének realizálására".
A PFSZ-t ugyan az AÁL hozta létre 1964. május 28-án Ahmed Sukeiri elnöklete alatt, de jó másfél évtizeddel korábban volt már egy ilyen nevü (nem arab. hanem palesztin) szervezet (1948. szeptember 23-tól), sőt kormánya is volt Ahmed Hilmí Abdul Bákí vezetésével fÍ948. október l-jétől), amely nemcsak Palesztina függetlenségét proklamálta nemzetközi határai között, hanem elfogadta ennek az országnak az alkotmányát és zászlaját is.
Az utóbbi két évtizedben a földünkön felfedezett olaj 86%-át az arab országokban találták (a világtermelés első húsz helye közül tizet arab országok foglalnak el).
A Tunéziában lezajlott privatizáció tapasztalata: az új tulajdonosok (a régi párt-állami káderek) a minél előbbi meggazdagodásban érdekeltek, nem pedig a vállalat (a gazdaság) fejlesztésében.
Az 1973-as októberi háború után „életbe lépő" olajáremelést 1972 júniusában határozta el az AOPEC algíri értekezlete - amerikai sugallatra
A tömeges éhhalál és a 99%-os analfabétizmus mellett - a déli vezetők számára - jól hangzó frázis volt az „Európához való felzárkózást" elősegítő angol nyelvű oktatás megteremtésének követelése a független Szudánban.
Közvéleményünk mit sem tudott a híres manamai újság 1990. szeptember 11-i számának szenzációs cikkéről, a Szaúd-Arábia felosztásáról szóló „háromhatalmi" tervről.
Bush sugallatára az ENSZ Szaddám Húszéin utánra is prolongálta az irakikuvaiti ellentétet.
Az algériai bolsevikok (FLN-vezetők) egyszer már tönkretették az országot a nemzetidegen szovjet rendszer bevezetésével. A demokratává szelídült egykori pártállami vezérek az éppoly idegen nyugati kapitalizmus megteremtésének kísérletével ugyanolyan kiszolgáltatottá teszik népüket.
Az 1990-es évek elején az Egyesült Államok megvalósította - a II. világháború vége óta olyannyira áhított - közvetlen ellenőrzést az Arab (Perzsa)-öböl felett.
Arafat ellenzéke már nem a 29 000 km2-es egykori Palesztinát akarja, még csak nem is az ENSZ-felosztás során a palesztinoknak juttatott 13 000 km2-t. De igenis akarja az ebből „megmaradt" 6200 km2-t, és nem elégszik meg a 18, egymással össze nem függő területből álló 1800 km2-es PH-területtel egy ötmilliós nép számára. A másik ötmilliónak - 27 000 km2
A Marshall-tervben az elv amerikai volt. a pénz szaúdi
Vissza