1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ár a marketingben

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 342 oldal
Sorozatcím: KJK-Kerszöv Kiadványok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-224-691-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Örömmel üdvözlöm e könyv megjelenését, hiszen az ár mind ez ideig elhanyagolt területe volt a magyar marketing-szakirodalomnak. A szerző, aki 1997-ben a termékek és szolgáltatások vevőorientált menedzseléséről írt sikeres könyvet, most az árak szerepét dolgozza fel gondos elméleti megalapozással és a gyakorlati felhasználhatóság igényével. A könyv a termékek hasznosságának és árának szoros összefüggéséből indul ki, s mint ilyen az elméleti szakemberek és kutatók számára is nélkülözhetetlen olvasmány. Meggyőződésem, hogy a könyvet mind az egyetemi, főiskolai oktatásban, mind a gyakorlatban jól fogják hasznosítani.

Dr. Tomcsányi Pál, akadémikus
A Magyar Tudományos Akadémia Marketing Bizottságának elnöke.


A gyakorlati szakember számára örömteli esemény az árakkal foglalkozó szakkönyv megjelenése. Utoljára akkor jelent meg magyar nyelven ilyen könyv, amikor a vállalati árak nagyrészt központi tervezésből levezetett technikai funkciót jelentettek. Különösen üdvözölhető, hogy a... Tovább

Fülszöveg

Örömmel üdvözlöm e könyv megjelenését, hiszen az ár mind ez ideig elhanyagolt területe volt a magyar marketing-szakirodalomnak. A szerző, aki 1997-ben a termékek és szolgáltatások vevőorientált menedzseléséről írt sikeres könyvet, most az árak szerepét dolgozza fel gondos elméleti megalapozással és a gyakorlati felhasználhatóság igényével. A könyv a termékek hasznosságának és árának szoros összefüggéséből indul ki, s mint ilyen az elméleti szakemberek és kutatók számára is nélkülözhetetlen olvasmány. Meggyőződésem, hogy a könyvet mind az egyetemi, főiskolai oktatásban, mind a gyakorlatban jól fogják hasznosítani.

Dr. Tomcsányi Pál, akadémikus
A Magyar Tudományos Akadémia Marketing Bizottságának elnöke.


A gyakorlati szakember számára örömteli esemény az árakkal foglalkozó szakkönyv megjelenése. Utoljára akkor jelent meg magyar nyelven ilyen könyv, amikor a vállalati árak nagyrészt központi tervezésből levezetett technikai funkciót jelentettek. Különösen üdvözölhető, hogy a könyv az elméleti megalapozás mellett a gyakorlati szakemberek számára is világos eligazítást ad az árak megállapítására és menedzselésére. A piaci ár meghatározása a fejlesztés kezdeti szakaszaiban, előrejelzése az életciklus egészére, az árrugalmasság vizsgálata - ezek mind olyan kérdések, amelyek a vállalkozások számára döntő jelentőségűek. Különös fontosságot ad a témának a küszöbön álló európai csatlakozás. Úgy gondolom, hogy a könyv olyan meghatározó alapmű, amelynek minden vállalati szakember - a vállalkozás méretétől függetlenül - könyvespolcán helye van.

Lapsányi István
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója
A Menedzserek Országos Szövetsége elnöke
A VOSZ társelnöke Vissza

Tartalom

Előszó / 9
A könyv szerkezete / 9
Köszönetnyilvánítás 11
A szerzőről / 13
I. fejezet. Bevezető 15
Az árpolitika jelentősége és helye a vállalati funkciók között / 17
Az árpolitikai célok elérésének megváltozott feltételei az ezredfordulón / 23
II. fejezet. Közgazdaságtani alapvetés / 29
A keresleti görbe / 31
A kereslet árrugalmassága 32
Piaci struktúrák / 39
III. fejezet. Az árak és a fogyasztói magatartás / 49
A fogyasztók ár-, illetve értékfelfogása / 51
Referenciáink / 52
A referenciaár kiterjesztése referenciaérték / 56
A fogyasztók árérzékenységét befolyásoló tényezők / 58
Árkutatási módszerek / 66
Árpszichológia / 69
IV. fejezet. Árak, költségek, nyereség 71
Az árdöntések mozgástere / 73
A költségek / 74
Fedezeti elemzés / 77
A fedezeti hányad szerepe / 80
Több termék fedezeti elemzése / 83
Az árdöntések alsó korlátja / 84
Az "emelőhatás" és a vállalati árpolitika / 85
A költségek előrejelzése / 87
v. fejezet. Árképzési módszerek / 95
Költségalapú árképzési módszerek / 97
Piacvezérelt árképzési módszerek / 105
VI. fejezet. Az árpolitika stratégiai területei / 121
Az árszínvonal meghatározása / 123
Új termék és szolgáltatás piacra lépésének árstratégiái / 129
A piac szegmentálása az ár és az észlelt érlék alapján / 137
VII. fejezet. Árak és árverseny a termékéletciklus különböző szakaszaiban / 141
A termékek piaci életciklusa / 143
Árverseny a ciklus különböző szakaszaiban / 145
Jellemző árdöntések az életciklus szakaszaiban / 153
VIII. fejezet. Az árak differenciálása / 155
Az árdifferenciálás elmélete / 158
Az árdifferenciálás módozatai / 163
A földrajzi távolságok és az árképzés összefüggései / 164
Nemlineáris árazás (a mennyiségtől függő árdifferenciálás) / 166
IX. fejezet. Termékcsaládok árazása / 173
A termékcsaládba tartozó termékek árának megállapítása / 176
A termékcsalád mélysége és az árak / 179
A termékcsalád bővítésének árkérdései / 181
A komplementer termékek árazása / 184
A termékcsalád-árazás különleges esete: csomagárak / 189
X. fejezet. Az árak menedzselése az értékesítési csatornában / 199
A disztribúciós rendszer: az áruk mozgása az előállítótól a felhasználóig / 201
Az értékesítéscsatorna-döntések összefüggései az árpolitikai célokkal / 203
Árak és árrések az értékesítési csatornában / 206
Árellenőrzés az értékesítési csatornában / 209
A termelővállalatok által nyújtott árengedmények, kedvezmények
és visszatérítések / 216
Listaár, engedmények, kézhez kapott ár / 222
XI. fejezet. Árpolitika a kereskedelemben / 225
A nagy- és kiskereskedelmi funkció átrendeződése / 227
Árstratégiák a kereskedelemben / 228
A végső (kiskereskedelmi, fogyasztói) árak kialakítása / 231
Az árpszichológia alkalmazása a fogyasztói árak megállapításakor / 233
Promóciós árképzés a kiskereskedelemben / 236
Árak a nemzetközi marketingben / 241
Árpolitika a nemzetközi marketingben / 243
A nemzetközi színtér változása / 243
Stratégiai döntések a külpiaci árpolitikában / 246
A külpiaci áralakítást befolyásoló egyes tényezők / 250
Ártárgyalás / 263
A tárgyalás célja és tárgya / 266
A tárgyalás folyamata / 266
Az ártárgyalás és a vevőtípusok / 270
A kölcsönös nyereség forrása / 270
Néhány javaslat az ártárgyalás technikájára és taktikájára / 271
Esetleírások / 273
A villamos energia árképzése Magyarországon / 276
A HUNOR Pécsi Kesztyű- és Bőrruházati Vállalat árképzési rendszere / 286
A margarin magyarországi piacának átstrukturálódása
„Rama - annyira jó adni" / 295
A mobiltelefon szolgáltatás főbb jellemzői és tükröződésük
a tarifapolitikában / 298
A Szent Orbán Fogadó árpolitikája / 307
Árpolitika és árképzés a Fellbach Kereskedelmi Rt-nél / 318
XII. fejezet.
XIII. fejezet.
XIV. fejezet.
Irodalom / 323

Rekettye Gábor

Rekettye Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rekettye Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az ár a marketingben Az ár a marketingben Az ár a marketingben
Állapot:
3.740 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba