1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ár a marketingben

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 342 oldal
Sorozatcím: Marketing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 19 cm
ISBN: 963-16-3046-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Tankönyvi száma: 10 454.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Örömmel üdvözlöm e könyv megjelenését, hiszen az ár mind ez ideig elhanyagolt területe volt a magyar marketing-szakirodalomnak. A szerző, aki 1997-ben a termékek és szolgáltatások vevőorientált menedzseléséről írt sikeres könyvet, most az árak szerepét dolgozza fel gondos elméleti megalapozással és a gyakorlati felhasználhatóság igényével. A könyv a termékek hasznosságának és árának szoros összefüggéséből indul ki, s mint ilyen az elméleti szakemberek és kutatók számára is nélkülözhetetlen olvasmány. Meggyőződésem, hogy a könyvet mind az egyetemi, főiskolai oktatásban, mind a gyakorlatban jól fogják hasznosítani.

Dr. Tomcsányi Pál, akadémikus
A Magyar Tudományos Akadémia Marketing Bizottságának elnöke.


A gyakorlati szakember számára örömteli esemény az árakkal foglalkozó szakkönyv megjelenése. Utoljára akkor jelent meg magyar nyelven ilyen könyv, amikor a vállalati árak nagyrészt központi tervezésből levezetett technikai funkciót jelentettek. Különösen üdvözölhető, hogy a... Tovább

Fülszöveg

Örömmel üdvözlöm e könyv megjelenését, hiszen az ár mind ez ideig elhanyagolt területe volt a magyar marketing-szakirodalomnak. A szerző, aki 1997-ben a termékek és szolgáltatások vevőorientált menedzseléséről írt sikeres könyvet, most az árak szerepét dolgozza fel gondos elméleti megalapozással és a gyakorlati felhasználhatóság igényével. A könyv a termékek hasznosságának és árának szoros összefüggéséből indul ki, s mint ilyen az elméleti szakemberek és kutatók számára is nélkülözhetetlen olvasmány. Meggyőződésem, hogy a könyvet mind az egyetemi, főiskolai oktatásban, mind a gyakorlatban jól fogják hasznosítani.

Dr. Tomcsányi Pál, akadémikus
A Magyar Tudományos Akadémia Marketing Bizottságának elnöke.


A gyakorlati szakember számára örömteli esemény az árakkal foglalkozó szakkönyv megjelenése. Utoljára akkor jelent meg magyar nyelven ilyen könyv, amikor a vállalati árak nagyrészt központi tervezésből levezetett technikai funkciót jelentettek. Különösen üdvözölhető, hogy a könyv az elméleti megalapozás mellett a gyakorlati szakemberek számára is világos eligazítást ad az árak megállapítására és menedzselésére. A piaci ár meghatározása a fejlesztés kezdeti szakaszaiban, előrejelzése az életciklus egészére, az árrugalmasság vizsgálata - ezek mind olyan kérdések, amelyek a vállalkozások számára döntő jelentőségűek. Különös fontosságot ad a témának a küszöbön álló európai csatlakozás. Úgy gondolom, hogy a könyv olyan meghatározó alapmű, amelynek minden vállalati szakember - a vállalkozás méretétől függetlenül - könyvespolcán helye van.

Lapsányi István
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója
A Menedzserek Országos Szövetsége elnöke
A VOSZ társelnöke Vissza

Tartalom

Előszó9
A könyv szerekezete9
Köszönetnyilvánítás11
A szerzőről13
Bevezető15
Az árpolitika jelentősége és helye a vállalati funkciók között17
Az árpolitikai célok elérésének megváltozott feltételei az ezredfordulón23
Közgazdaságtani alapvetés29
A keresleti görbe31
A kereslet árrugalmassága32
Piaci struktúrák39
Az árak és a fogyasztói magatartás49
A fogyasztók ár-, illetve értékfelfogása51
Referenciaárak52
A referenciaár kiterjesztése: referenciaérték56
A fogyasztók árérzékenységét befolyásoló tényezők58
Árkutatási módszerek66
Árpszichológia69
Árak, költségek, nyereség71
Az árdöntések mozgástere73
A költségek74
Fedezeti elemzés77
A fedezeti hányad szerepe80
Több terméke fedezeti elemezése83
Az árdöntések alsó korlátja84
Az "emelőhatás" és a válallati árpolitika85
A költségek előrejelzése87
Árképzési módszerek95
Költségalapú árképzési módszerek97
Piacvezérelt árképzési módszerek105
Az árpolitika stratégiai területei121
Az árszínvonal meghatározása123
Új termék és szolgáltatás piacra lépésének árstratégiái129
A piac szegmentálása az ár és az észlelt érték alapján137
Árak és árverseny a termékéletciklus különböző szakaszaiban141
A termékek piaci életciklusai143
Árverseny a ciklus különböző szakaszaiban145
Jellemző árdöntések az életciklus szakaszaiban153
Az árak differenciálása155
Az árdifferenciálás elmélete158
Az árdifferenciálás módozatai160
A földrajzi távolságok és az árképzés összefüggései164
Nemlineáris árazás (a mennyiségtől függő árdifferenciálás)166
Termékcsaládok árazása173
A termékcsaládba tartozó termékek árának megállapítása176
A termékcsalád mélysége és az árak179
A termékcsalád bővítésének árkérdései181
A komplementer termékek árazása184
A termékcsalád-árazás különleges esete: csomagárak189
Az árak menedzselése az értékesítési csatornában199
A disztribúciós rendszer: az áruk mozgása az előállítótól a felhasználóig201
Az értékesítéscsatorna-döntések összefüggései az árpolitikai célokkal203
Árak és árrések az értékesítési csatornában206
Árellenőrzés az értékesítési csatornában209
A termelővállalatok által nyújtott árengedmények, kedvezmények és visszatérítések216
Listaár, engedmények, kézhez kapott ár222
Árpolitika a kereskedelemben225
A nagy- és kiskereskedelmi funkció átrendeződése227
Árstratégiák a kereskedelemben228
A végső (kiskereskedelmi, fogyasztói) árak kialakítása231
Az árpszichológia alkalmazása a fogyasztói árak megállapításakor233
Promóciós árképzés a kiskereskedelemben236
Árak a nemzetközi marketingben241
Árpolitika a nemzetközi marketingben243
A nemzetközi színtér változása243
Stratégiai döntések a külpiaci árpolitikában246
A külpiaci áralakítást befolyásoló egyes tényezők250
Ártárgyalás263
A tárgyalás célja és tárgya266
A tárgyalás folyamata266
Az ártárgyalás és a vevőtípusok270
A kölcsönös nyereség forrása270
Néhány javaslat az ártárgyalás technikájára és taktikájára271
Esetleírások273
A villamos energia árképzése Magyarországon276
A HUNOR Pécsi Kesztyű- és Bőrruházati Vállalat árképzési rendszere286
A margarin magyarországi piacának árstruktúrálódása "Rama - annyira jó adni"295
A mobiltelefon szolgáltatás főbb jellelmzői és tükröződésük a tarifapolitikában298
A Szent Orbán Fogadó árpolitikája307
Árpolitika és árképzés a Fellbach Kereskedelmi Rt-nél318
Irodalom323

Rekettye Gábor

Rekettye Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rekettye Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem