kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 319 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-242-664-9 |
Az ápolási folyamat áttekintése | 22 |
Mi az ápolási folyamat és miért tanulunk róla? | 24 |
Az ápolási folyamat mozzanatai | 25 |
Az ápolási folyamat mozzanatai közt fennálló kapcsolatok | 27 |
Felmérés és diagnózis | 27 |
Diagnózis és tervezés | 28 |
Tervezés és megvalósítás | 28 |
Megvalósítás és értékelés | 29 |
Értékelés és az ápolási folyamat többi mozzanatai | 29 |
Etika: a beteg jogainak védelme | 31 |
I. gyakorlat - Az ápolási folyamat mozzanatai | 33 |
Ismeret, készségek és törődés: az ápolási folyamatra vonatkozó szakértelem lelke | 34 |
Az ápolási ismeretanyag: széles és változatos | 35 |
Készségek: manuális, intellektuális és személyközi készségek | 36 |
Intellektuális készségek: kritikai gondolkodásmód | 36 |
Hogyan válhat az ember kritikusan gondolkodó egyénné? | 36 |
Személyközi készségek | 36 |
Hajlandóság és képesség a törődésre | 37 |
Hajlandóság a törődésre | 39 |
Képesség a törődésre | 42 |
Önmagunk megértése | 42 |
Mások megértése | 42 |
II. gyakorlat - Kritikai gondolkodásmód, személyközi készségek, hajlandóság és képesség a törődésre | 43 |
Összefoglalás | 45 |
Felmérés | 46 |
Felmérés: az egészségi állapot meghatározásának első mozzanata | 48 |
Adatgyűjtés | 48 |
Milyen forrásokat használhat fel az ápoló adatgyűjtésre? | 48 |
Mit tehet az ápoló, hogy az adatgyűjtés átfogó legyen? | 49 |
Alapvető adatok felmérése és célzott felmérés | 49 |
Az ápolói kikérdezés és a fizikális állapot felmérése | 61 |
Etikai, kulturális és lelki megfontolások | 62 |
Az ápolói kikérdezések | 63 |
Irányelvek: A törődést kifejező kikérdezés | 70 |
A laboratóriumi és egyéb diagnosztikai eredmények számbavétele | 71 |
III. gyakorlat: Az ápolói kikérdezés és a fizikális vizsgálat | 72 |
A szubjektív és objektív adatok azonosítása | 74 |
A megállapítások megfogalmazása, következtetések levonása | 74 |
Az adatok érvényességének ellenőrzése | 75 |
Irányelvek: Az adatok érvényességének ellenőrzése | 76 |
IV. gyakorlat: Szubjektív és objektív adatok, megállapítások és következtetések: az adatok érvényességének ellenőrzése | 77 |
Az adatok elrendezése (csoportosítása) | 78 |
Az adatok ápolási modell szerinti csoportosítása | 78 |
Az adatok szervrendszerek szerinti csoportosítása | 80 |
V. gyakorlat: Az adatok elrendezése (csoportosítása) | 81 |
A funkcionális minták megfogalmazása/Az első benyomások helyességének ellenőrzése | 83 |
Jelentés és adatrögzítés | 84 |
Annak eldöntése, mit kell jelenteni | 84 |
Annak eldöntése, mi kóros | 85 |
Irányelvek: A pontos leletek jelentése | 86 |
VI. gyakorlat: A kóros adatok felismerése, annak eldöntése, mi a fontos, az ok és okozat elvének alkalmazása | 87 |
Annak eldöntése, mit kell rögzíteni | 88 |
Irányelvek: Az alapvető ápolási adatok rögzítése | 88 |
Összefoglalás | 90 |
Diagnózis | 92 |
Felismeréstől a diagnózisig: sarkalatos lépés | 94 |
Az ápoló diagnosztikai kötelezettségeinek megnövekedése | 94 |
A diagnosztizáld és kezeld, illetve jelezd előre, előzd meg és irányítsd modell | 95 |
Az ellátás előre kidolgozott folyamatai (algoritmusok, CareMaps) | 96 |
Számítógéppel támogatott diagnózisalkotás | 97 |
Több szakma gyakorlati együttműködése | 98 |
A társadalom változó igényei és az ápolás alapismereteinek bővülése | 98 |
A diagnózissal kapcsolatos kulcsfontosságú szakkifejezések meghatározása és magyarázata | 101 |
VII. gyakorlat: Az ápoló diagnosztikai kötelezettségei: a diagnózissal kapcsolatos legfontosabb kifejezések, az ápolási diagnózisok és az együttműködési teendők elkülönítése | 109 |
A diagnosztikai gondolatmenet: a kritikai gondolkodásmód alkalmazása | 112 |
A diagnosztikai gondolatmenet alapelvei és szabályai | 112 |
Az egészséggel kapcsolatos bajok felismerésének tíz lépése | 115 |
Az erősségek felismerésének három mozzanata | 117 |
Az életmód és a megküzdési készségek felmérése | 118 |
Az oki és kockázati (kapcsolódó) tényezők meghatározása | 118 |
A NANDA klinikai kipróbálásra elfogadott diagnózisainak listája | 119 |
A diagnosztikai megjelölés alkotóelemei | 120 |
A fennálló, kockázati (potenciális) és lehetséges ápolási diagnózisok | 120 |
A jóllétre vonatkozó diagnózisok | 121 |
A tünetcsoportra utaló diagnózisok | 121 |
A NANDA-listán nem szereplő ápolási diagnózisok | 121 |
VIII. gyakorlat: Az ápolási diagnózis felállítása | 123 |
Az ápolási diagnózishoz vezető diagnosztikai megállapítások rögzítése | 124 |
A diagnosztikai megállapítások rögzítésének szabályai | 124 |
Győződjön meg arról, hogy a diagnosztikai megállapítások vezérlik a beavatkozásokat | 126 |
Irányelvek: Az ápolási diagnózis terminológiájának helyes használata | 127 |
Irányelvek: A diagnosztikai megállapítások rögzítése kapcsán elkövethető hibák elkerülése | 128 |
IX. gyakorlat: Az ápolási diagnózis megállapításainak rögzítése | 129 |
Az esetleges szövődmények azonosítása | 131 |
Irányelvek: Az esetleges szövődmények azonosítása | 132 |
A többszakmás megközelítést igénylő bajok azonosítása | 133 |
X. gyakorlat: Az esetleges szövődmények előrejelzések/A többszakmás megközelítést igénylő bajok azonosítása | 133 |
XI. gyakorlat: Az ápolási diagnózisok, az együttműködési feladatok | 134 |
Összefoglalás | 135 |
Tervezés | 138 |
Tervezés: elsőbbségek megszabása, az elvárható kimenetel kijelölése, az ellátási terv rögzítése | 140 |
Miért vannak az ellátási terv rögzítésének ennyire sajátos szabályai? | 140 |
Az ellátási terv fő elemei | 140 |
Az elsőbbségek megszabása | 141 |
Kritikai gondolkodásmód és az elsőbbségek megszabása | 141 |
Az elsőbbségek kijelölésének alapelvei | 142 |
Az elsőbbségek kijelölésének ajánlott lépései | 143 |
Az ápolási standardok alkalmazása | 145 |
A kimenetelre alapozó (betegközpontú) ellátás megtervezése | 145 |
XII. gyakorlat: Az elsőbbségek megszabása és a standarok alkalmazása | 146 |
Miért olyan fontos az elvárható eredmények megfogalmazása? | 147 |
A betegközpontú eredmények meghatározása | 147 |
A kimeneteli eredmények ápolási diagnózisokból való levezetéséneklépései | 148 |
Az elvárható eredmény legyen világos és szabatos | 149 |
Mérhető eredmények megválasztása | 150 |
Érzelmi, értelmi és pszichomotoros eredmények | 150 |
Rövid, illetve hosszú távú eredmények | 151 |
Irányelvek: A betegközpontú elvárható eredmények meghatározása | 151 |
Az elvárható eredmények és a számonkérhetőség kapcsolata | 152 |
Az ápolási diagnózisokkal és együttműködési feladatokkal kapcsolatos számonkérhetőség | 153 |
Az együttműködési feladatokkal kapcsolatos klinikai eredmények | 154 |
Esetmenedzselés | 154 |
Az elbocsátás idejére elvárható eredmények, és az elbocsátás megtervezése | 154 |
XIII. gyakorlat: Az eredményen alapuló ellátás megtervezése | 157 |
Az ápolási beavatkozások meghatározása | 159 |
A beteg egészségi állapotának felmérése és nyomon követése | 159 |
Oktatás | 160 |
Irányelvek: Az oktatás megtervezése | 160 |
Tanácsadás | 161 |
Konzílium | 161 |
Az ápolási utasítások megfogalmazása | 162 |
Irányelvek: Az ápolási utasítások megfogalmazása | 164 |
Az orvosi utasítások biztonságos és eredményes végrehajtása | 164 |
Az ellátási terv dokumentálása | 165 |
Számítógépes ellátástervezés és standard tervek | 165 |
Többszakmás tervek | 178 |
A kritikai gondolkodásmód: korán értékelni | 179 |
XIV. gyakorlat: Az ápolási utasítások megfogalmazása és rögzítése | 179 |
Összefoglalás | 181 |
Megvalósítás | 182 |
A terv tettekre váltása | 184 |
Felkészülés a jelentésre és a jelentés fogadása | 184 |
Felkészülés a jelentésre | 184 |
A jelentés fogadása | 184 |
A napi elsőbbségek kijelölése | 186 |
A napi elsőbbségek kijelölésének lépései | 186 |
Felmérés és újrafelmérés | 186 |
Az ápolási beavatkozások végrehajtása | 187 |
Felkészülés a cselekvésre | 189 |
A beavatkozások kivitele és a szükséges változtatások megtétele | 189 |
Esetmenedzselés: Az ellátás algoritmusai és a tőlük való eltérés | 189 |
Etikai és jogi megfontolások | 191 |
XV. gyakorlat: A feladatok továbbadása, esetmenedzselés, ellátási algoritmusok, az elvárhatótól való eltérések | 192 |
Kórlapvezetés | 193 |
A kórlapvezetés különböző módjai | 193 |
A hatékony kórlapvezetés elvei | 194 |
A hatékony kórlapvezetés elsajátítása | 195 |
Irányelvek: A kórlap vezetése a megvalósítás folyamán | 195 |
XVI. gyakorlat: A hatékony kórlapvezetés elvei | 203 |
A műszakiátadási jelentés | 203 |
Az ápolási teendők szóbeli átadása | 203 |
Irányelvek: A műszakátadási jelentés | 204 |
Folyamatos értékelés | 205 |
Összefoglalás | 206 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.