kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola-Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 383 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 20 cm |
ISBN: | 963-7172-39-4 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 1 |
Az anyanyelvi nevelés feladatia (Kernya Róza) | 5 |
Az anyanyelvi nevelés elvei (Kernya Róza) | 7 |
Az olvasás és az írás (A. Jászó Anna) | 15 |
Az olvasásról és az írásról általában | 15 |
Az olvasástanítás alapjai | 22 |
Az olvasás- és írástanítás alapelvei | 36 |
A jelenleg használt olvasás- és írástanítási programok | 40 |
Az olvasás-írás tanításának előkészítése | 50 |
A hangtanítás és a betűtanítás | 69 |
Az összeolvasás tanítása | 72 |
Az olvasástechnika fejlesztése | 76 |
A szövegértő olvasás fejlesztése | 81 |
Az írástanítás speciális problémái és feladatai | 100 |
Az írástanítás előkészítésének speciális feladatai | 115 |
A betűk alakításának és kapcsolásának a tanítása | 121 |
Az íráskészség fejlesztése | 125 |
Az átlagostól eltérő gyerekek tanítása | 129 |
Irodalom | 136 |
A szövegfeldolgozás (Kálmánné Bors Irén) | 139 |
A szövegfeldolgozás feladata | 139 |
A szövegfeldolgozás menete | 145 |
A szövegfeldolgozás modelljei | 157 |
A szövegfeldolgozás sajátos szempontjai | 161 |
- A szépirodalmi művek feldolgozása | 161 |
- Az ismeretterjesztő szövegek feldolgozáas | 174 |
- A történelmi olvasmányok feldolgozása | 178 |
- A publicisztikai szövegek feldolgozása | 180 |
- A cselekvést irányító szövegek | 181 |
- Az első osztályos szövegek feldolgozása | 181 |
- Az egyéni szövegfeldolgozás | 182 |
Irodalom | 183 |
A beszédtevékenység fejlesztése ( Kernya Róza) | 186 |
Az iskolába lépő gyerekek beszéde | 186 |
A beszédfejlesztés feladatkörei és eljárásai | 192 |
- A kiejtéstanítás (H. Tóth István) | 193 |
- Beszédfejlesztés a lexémák és a mondatok szintjén (Kernya Róza) | 227 |
- Beszédfejlesztés a szöveg szintjén | 237 |
A nem nyelvi kommunikációs eszközök tanítása | 240 |
A dramatikus játék | 245 |
Irodalom | 249 |
A fogalmazás tanítása (Kernya Róza) | 251 |
A fogalmazás helyez az anyanyelvi nevelésben | 251 |
A fogalmazástanítás célja és feladatai az 1-4. osztályban | 254 |
A fogalmazástanítás módszerei | 258 |
A tanítás szakaszai | 265 |
- A fogalmazástanítás előkészítése | 265 |
- Ismeretnyújtás a fogalmazástanításban | 278 |
- A fogalmazási ismeretek alkalmazása | 284 |
Ellenőrzés és értékelés a fogalmazástanításban | 297 |
A fogalmazási műhelygyakorlatok | 312 |
A fogalmazás tanítása a Zsolnai-programban | 321 |
Egy sajátos fogalmazástanítási eljárás | 322 |
Irodalom | 322 |
A nyelvtan és a helyesírás tanítása (A. Jászó Anna) | 324 |
A nyelvtan tanításának célja, feladatai és követelményrendszere | 324 |
A nyelvtan tanításának története | 328 |
A nyelvtanítás módszertani elvei | 332 |
Az új nyelvtani ismeret tanítása | 338 |
A nyelvtani ismeretek alkalmazása. A gyakorlás módszerei | 349 |
A nyelvtani ismeretek ellenőrzése és értékelése | 357 |
A helyesírás-tanítás célja, feladatai és követelményrendszere | 358 |
- A helyesírás-tanítás módszertani elvei | 359 |
Az új helyesírási ismeret tanítása | 363 |
- A helyesírási készségfejlesztés gyakorlattípusai | 364 |
A helyesírási tevékenység ellenőrzése és értékelése | 368 |
Az ismeretnyújtás klasszikus menetétől eltérő nyelvtanítási változatok | 370 |
A nyelvtanórák tervezése és vezetése | 372 |
A nyelvtanítási programok | 376 |
Irodalom | 379 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.