1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az angolnyelv-tanítás módszertani irodalmából

Cikkgyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az angol szakmetodika az elmúlt 10-20 évben világszerte rohamosan fejlődött. Európában és Amerikában se szeri, se száma a módszertani kiadványoknak, a hazai szakmetodika azonban keveset hallat... Tovább

Előszó

Az angol szakmetodika az elmúlt 10-20 évben világszerte rohamosan fejlődött. Európában és Amerikában se szeri, se száma a módszertani kiadványoknak, a hazai szakmetodika azonban keveset hallat magáról. Ez a sajnálatos tény - úgy véljük - nem elsősorban metodikus-kollégáink bűne. Publikálási lehetőségeink szűkösek: köztudomású, hogy egyetlen mindenki számára hozzáférhető, önálló szakmetodikai könyv sem készült az elmúlt évtizedekben angol nyelvből. A két legismertebb folyóirat, az Idegen Nyelvek Tanítása és a Modern Nyelvoktatás is egyrészt roppant alacsony példányszámban jelenik meg, másrészt nem speciálisan az angol, hanem valamennyi itthon tanított idegennyelv tanításának problémáit érinti.
Márpedig a hazai szakmetodikai kutatások fejlesztése és az eredmények publikálása az idegennyelv-oktatás szempontjából kardinális kérdés. Ennek felismerése egyúttal cselekvésre is késztet. Néhány cikkgyűjtemény ugyan már eddig is napvilágot látott, de ez a mostani az első, amely mindenekelőtt az általános és középiskolában dolgozó kollégákhoz szól. Főként olyan cikkeket gyűjtöttünk össze benne, amelyek a közelmúltban megjelentek vagy elhangzottak-valamely hazai, esetleg külföldi fórumon.
A kötet első, nagyobbik fele néhány hosszabb lélegzetű cikket tartalmaz. Az első két cikk az angolnyelvoktatás általános kérdéseivel foglalkozik /Bárdos, Budai/. A következő három szerző /Varga L., Varga Gy., Gedeon/ a kiejtéstanítás, illetve általában véve a receptív készségek problémakörét feszegeti. Horlai és Nádasdy egy-egy sok nehézséget és félreértést okozó nyelvtani jelenséget elemeznek. Vissza

Tartalom

Bárdos Jenő: Nyelvtanítás: a nyolcvanas évek 1
Budai László: Idegennyelv-oktatási stratégiák 18
Varga László: Angol intonációs tananyagminimum 36
György Varga: Using the notion of predictability in teaching the receptive skills 54
Gedeon Éva: "Ööö, hát... miről is szólt ez a szöveg?" A hallás utáni megértés tanításának gondjai 60
Ádám Nádasdy: Relative pronouns in English and Hungarian 65
György Horlai: Frequency and distribution of the HAD+N form 77
Andrew C. Rouse: Peeling English 92
Zerkowitz Judit: Képek és nyelvtanítás 103
Horváth Antal: A 'Follow me' sorozat az iskolatelevízióban 112
Helen Thomas: Did I say something wrong? 121
Miklós Kontra: Should Hungarians teach
British English or American? 127
Péter Medgyes: The schizophrenic teacher 132
Könyvismertetések 140
Bibliography 169
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem