1.062.898

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az angol nyelvtanítás útja a magyar iskolában

Szerző
Budapest
Kiadó: Szerzői magánkiadás
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 84 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető1
Az angol és magyar szellemi kapcsolatok állandósága Szent István korától napjainkig
Az angol nyelvi ismeretek viszonylagos csekélysége
Az angol nyelvtanítás késői kezdete és lassú térfoglalása
A jelenség okai?
A tizenhetedik század4
Az angol-magyar érintkezés megerősödése a század harmincas éveiben
Protestáns theológusaink tanulmányútjai Angliában: az angol szellem terjedése és nagyrabecsültsége Magyarországon
A magyarországi angol nyelvtanulás kezdetét jelentő első nyelvkönyvek: Anglicum Spicilegium, 1664 és Gazophylacium, 1691
A nyelvtanulás célja a kor szellemének megfelelően elsősorban az angol theológiai irodalom megismerése, de találkozunk gyakorlati nyelvismeretek megadására irányuló törekvéssel is
A tanulás módszerét a szókincs és a nyelvtan tudatos szintézise jellemzi
A tizennyolcadik század12
Az angol-magyar érintkezés visszafejlődése a Habsburg-elnyomás alatt; majd újabb fellendülés
Testőríróink, majd később Kazinczy és Kis János elismerést szerez az angol szellemnek
A felvilágosodás korában újraéledő angol nyelvtanulás célja kettős: irodalmi és gyakorlati
A beszivárgó nyelvmesterek kialakítják a lélektani alapon álló módszer fővonásait
A megújhodás kora20
Hazánkba hatalmas folyamként árad az angol kultúra, termékenyítve a Nagy Parlagot
Széchenyi, Eötvös, Szemere Bertalan utazásai Angliában; a magyar vezetőréteg "anglomániája"; angol hatások a magyar irodalomban; angolok Magyarországon
Az angol nyelvet széles körben terjesztik a nyelvmesterek
A gyakorlati gondolkodású kor háttérbe szorítja az irodalmi ismereteket, beszédkészséget kíván és gyors eredményre tör az utánzáson alapuló módszereivel
A formális képzésre törekvő középiskola passzív magatartása
Egyedül a pesti evangélikus gimnázium vezeti be az angol nyelv rendkívül tanítását 1844-ben
Szabadságharcunktól a világháborúig32
A korszak művelődéspolitikai iránya kezdetben "nyugatos"
A kiegyezés után a német kultúra egy időre elhomályosítja a távolabbi nyugateurópai kultúrák fényét, de a magyar vezetőréteg kitart a régi eszmény mellett
Magyar-angol és magyar-amerikai érintkezés
Tudományos életünk, irodalmunk, közoktatásunk angol kapcsolatai
Az angol nyelv bevonul a középiskolába mint rendkívüli tantárgy
A "rendkívüliség" következményei: szervezetlenség és a tanulók számának ingadozása
Kísérletek az angol nyelv rendes tantárggyá tételére
A közoktatási Tanács 1915-ös tervezete
A kísérleteket meghiúsítja a világháború
Az első angolt-tanító intézetek
A célkitűzésben egyre inkább érvényesül a gyakorlati nyelvtudás szempontja; a kezdőfokú oktatásban gyökeret ver a direkt módszer
A nyelvtanítási problematika tisztázódása, az 1924-es reform alapjának lerakása
Jegyzetek49
A bizonyító anyag részletezése
Irodalmi utalások
Források76
A felhasznált irodalom

Berg Pál

Berg Pál műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Berg Pál könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem