kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 186 oldal |
Sorozatcím: | Pedagógiai Közlemények |
Kötetszám: | 21 |
Nyelv: | Magyar Angol Német Orosz |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-174-740-9 |
Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: 52 324/21. Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. |
Az olvasóhoz | 5 |
Bábosik István: A vizsgálattal kapcsolatos elméleti és kutatásmódszertani megfontolások | 7 |
A vizsgálat célja | 7 |
A vizsgálat elméleti koncepciója | 8 |
Az erkölcsi nevelés folyamata | 8 |
Az erkölcsi magatartás | 9 |
A személyiség erkölcsi-társadalmi fejlettségének minősítése | 14 |
Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a magatartáson keresztül | 14 |
Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése az ösztönzőrendszeren keresztül | 14 |
Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a tudatosság vizsgálatán keresztül | 17 |
Bíró Katalin: Az erkölcsi fejlettség vizsgálata az általános iskola 2. osztályos tanulói körében | 19 |
A vizsgálat módszerei | 19 |
A vizsgálati alapok előkészítésével kapcsoaltos pedagógiai megfontolások | 22 |
A 2. osztályosok vizsgálatának bemutatása és indoklása | 24 |
A vizsgálat megszervezése | 33 |
A minta jellemzői | 33 |
Az adatfelvétel és -feldolgozás módja | 36 |
A vizsgálat eredményei | 38 |
A vizsgálatból levonható tartalmi következtetések | 75 |
Mellékletek | 89 |
Bábosik István: Az általános iskola felső tagozatos tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata | 103 |
A vizsgálat módszerei | 103 |
Az erkölcsi-társadalmi magatartás vizsgálata | 103 |
Az erkölcsi motívumok-szükségletek vizsgálata | 104 |
Az erkölcsi tudatosság vizsgálata | 107 |
A vizsgálat megszervezése | 108 |
A minta jellemzői | 108 |
Az adatfelvétel és -feldolgozás módja | 110 |
A vizsgálat eredményei | 111 |
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-társadalmi magatartásának jellemzői | 111 |
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-társadalmi érettségének jellmezői az ankét módszerrel gyűjtött magatartási és motivációs adatok tükrében | 126 |
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi tudatosságának jellemzői | 129 |
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-magatartási motívumainak kísérleti vizsgálata | 136 |
Az egyes irányultságbeli kategóriák előfordulási aránya a különböző tanulói rétegekben | 146 |
A motivációs, tudatosságbeli és magatartási sajátosságok összefüggései | 148 |
A vizsgálatból levonható tartalmi következtetések | 155 |
A vizsgálatból levonható kutatásmódszertani következtetések | 160 |
Mellékletek | 167 |
Idegen nyelvű ismertetések | 181 |