Az irodalmi érdeklődés vizsgálata. Az olvasás jelentősége az egyén és a társadalom életében | |
A vizsgálatok tárgya, célja, jelentősége | 11 |
A vizsgálatok tárgya és célkitűzései | 11 |
Az irodalomolvasás szerepe a gyermek életében | 15 |
A Nevelési Terv az irodalmi érdeklődés megvilágításában | 30 |
Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának külföldi és hazai eredményei | 38 |
Külföldi kutatások | 39 |
Hazai kutatások | 47 |
A vizsgálatok módszerei | 57 |
Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának módszertani koncepciója | 57 |
Egyedi vizsgálatok | 58 |
Csoportos vizsgálatok | 59 |
Az adatgyűjtés egyéb alkalmai | 64 |
Szabad idő és olvasás | 65 |
A tanulók szabad idejének elemzése, különös tekintettel a kulturális foglalkozásokra | 65 |
Olvasás és tv-nézés | 78 |
A III-VIII. oszályos tanulók irodalmi érdeklődése | |
A fiúk és lányok kedvelt írói és olvasmányai | 108 |
Mit olvasnak a fiúk? | 108 |
Mit olvasnak a lányok? | 120 |
Az olvasmányok kiválasztásának motívumai | 133 |
A tetszés motívumai a fiúknál | 133 |
A tetszés motívumai a lányoknál | 146 |
Az olvasmányhősök tulajdonságai | 161 |
Az olvasmányhősök kedvelt tulajdonságai a fiúknál | 161 |
Az olvasmányhősök kedvelt tulajdonságai a lányoknál | 167 |
A versolvasó kedv | 75 |
Helyzetkép | 176 |
Az érdeklődés motívumai a verset kedvelő gyermeknél | 178 |
Az érdektelenség motívumai | 186 |
A III-VIII.osztályos tanulók irodalmi érdeklődésének áttekintése | 192 |
A 8-12 éves gyermek irodalmi érdeklődése | 192 |
A 13-14 éves gyermek irodalmi érdeklődése | 198 |
A pszichológiai elemzés eredményeinek összegzése | 201 |
Az olvasás szerepéről. Egyéni igény és társadalmi érdek összhangja | 201 |
Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának módszereiről | 202 |
Olvasási készség és irodalmi érdeklődés | 202 |
Az irdalmi érdeklődés dialketikus vonásai | 203 |
Az irodalmi érdeklődés differenciálódása és koncentrálódása | 205 |
Az érdeklődés konzervatív vonásai | 206 |
Az igények és olvasmányok összhangja | 206 |
A fiúk és lányok irodalmi érdeklődése | 207 |
A városi és falusi gyermek | 208 |
A pszichológiai elemzések pedagógiai jellegű tanulságai | |
Az irodalmi érdeklődés fejlesztéséről | 213 |
A szabad idő vizsgálatának pedagógiai tanulságai | 213 |
A tanulók ellátása olvasmányokkal | 215 |
A tetszés szerepe az irodalmi érdeklődés fejlesztésében | 225 |
Jellemnevelés irodalmi hősök példáján | 227 |
Irodalom | 235 |