1.056.330

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskolai kémiatanítás korszerűsítésének története

Szerző
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 106 oldal
Sorozatcím: Pedagógus továbbképzés könyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7801-85-5
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az általános iskolai kémia tanítás korszerűsítése címén különleges értékű könyvet kap kezébe az olvasó. A mű értéke a kémiatanárok nevelő-oktató munkájának színvonalát emelő hasznosságában van.... Tovább

Előszó

Az általános iskolai kémia tanítás korszerűsítése címén különleges értékű könyvet kap kezébe az olvasó. A mű értéke a kémiatanárok nevelő-oktató munkájának színvonalát emelő hasznosságában van. Éppen ezért jó lenne, ha ezt a könyvet minden kémia szakos tanár, a kémia oktatásával, kutatásával foglalkozó összes szakember elolvashatná. (Még jobb lenne, ha az általános iskolában tanított valamennyi tantárgyat illetően készülnének ilyen művek).
Az általános iskola funkciója az, hogy a 6-10 éves gyermekek egész életét, pályaválasztását, továbbtanulását megalapozza. Elsősorban azzal, hogy a kor színvonalát álló műveltséget nyújt, ezzel együtt a társadalmunk igényei szerinti műveltséget biztosít, nem mindegy tehát a felnövekvő nemzedékek szempontjából, hogy mit és hogyan tanítunk az általános iskolában. Vissza

Tartalom

Bevezetés (Miklósvári Sándor)3
Az általános iskolai kémiatanítás fejlődése a tantervek és a tankönyvek tükrében (Dr. Sárik Tibor)5
Előzmények (kémiatanítás 1945 előtt)5
A kémiatanítás fejlődése 1946-1962 között6
Az 1946-os tanterv és az 1948-ban kiadott első tankönyv6
Az 1950-es tanterv7
Az 1953-es tantervmódosítás és az új tankönyv7
Az 1958-as tanterv és tankönyv8
A kémiatanítás fejlődése 1962-től napjainkig8
A korszerűsítés szükségessége és lehetősége9
Az általános iskolai kémia tantervi kísérlet célja, lefolyása, eredményei és további feladatai (Dr. Szűcs László)12
A tantervi kísérlet szükségessége és lefolyása12
A tantervi kísérlet megindulása12
A tantervi tervezet felépítése14
Tankönyvpótló jegyzetek, kísérleti tankönyv és feladatlapok készítése18
A tantervi tervezet kipróbálása23
A kísérlet eredményei és kibővítése27
A további feladatok részletezése33
A tanterv általános jellemzése (Dr. Szabolcsi László)35
A kémia tanterv az általános iskola céljainak és feladatainak szolgálatában35
Az általános iskola alapozó funkciója35
A tanterv célkitűzése és feladatai35
A tananyag tartalmi elemzése37
A tananyag tartalmát befolyásoló tényezők37
A tananyag mennyisége, törzs- és kiegészítő anyag38
A tantervi órakeret felosztása39
A tanterv témáinak jellemzése39
A tanterv belső integrációja44
A kémia koordinációja más tantárgyakkal45
A tantervi követelmények47
A követelményszint meghatározása47
A követelményszint alkalmazása47
A tantervi segédletek szerepe a követelményszintek pontosításában48
A tanterv tanításának módszerei48
Az öntevékenységet kívánó és a felzárkózást biztosító munkaformák szerepe48
Kísérletezésen és modellezésen alapuló tananyagfeldolgozás49
A kémiatanítás eszközei50
Ellenőrzés és értékelés a tanterv végrehajtásában50
Az anyagszerkezet tanítása (Dr. Victor András)52
A témakör tanításának fontossága52
A témakör helye a tanterven belül52
A szükséges fizikai előismeretek53
Az atomok szerkezete54
A periódusos rendszer57
A kémiai kötések58
A kémiai jellem63
A halmazok65
Modellezés az anyagszerkezet tanításában67
Dialektika az anyagszerkezet tanításában69
A kémiai folyamatok tanítása (Dr. Balázs Lóránt)70
Mit nevezünk kémiai átalakulásnak?72
Mit észlelünk és hogyan magyarázzuk?73
Mi változik és mi marad változatlanul?75
Mit fejeznek ki a reakcióegyenletek?78
Az energia83
Az SI-mértékegységek84
Az energiaváltozás86
A belső energia87
A térfogati munka88
A reakciók entalpiaváltozása95
A Hess-törvény96
Ionreakciók vizes oldatban97
A reakcióhők összehasonlítása99
A reakciók csoportosítása101
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem