1.062.184

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskolai fizika tanítás módszertana II.

Egységes jegyzet a Tanárképző Főiskolák részére/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 202 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J11-419. A könyv 533 példányban jelent meg. 80 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az új tanterv által az általános iskolai fizika-tanítás elé állított feladatok, célok megvalósítása valamennyi fizikát tanító pedagógus elsőrendű kötelessége. A jegyzet ezen részében rövid... Tovább

Előszó

Az új tanterv által az általános iskolai fizika-tanítás elé állított feladatok, célok megvalósítása valamennyi fizikát tanító pedagógus elsőrendű kötelessége. A jegyzet ezen részében rövid áttekintését kívánjuk adni az általános iskola VI., VII. ÉS VIII. o-os fizika-anyag módszeres feldolgozásának. Szeretnénk megmutatni azokat a lehetőségeket, amelyekkel a tanterv által reánk rótt feladatokat a legsikeresebben végre tudjuk hajtani. Igyekszünk tanácsokat adni a leendő és a már működő (levelező) fizikus kartársaknak egyaránt. Sajnos, nem áll módunkban, hogy az egész anyagon - órarend szerinti részletességgel - végighaladjunk. Ezért azt a megoldást választjuk, hogy a könnyebben tanítható, kevesebb módszertani problémát felvető anyagrészeket csak érintjük, néhány mondattal utalva az esetleges okvetlenül szükségesnek látszó szakmai, nevelési stb. természetű kérdések megoldására. Minél problematikusabb fejezetekre, témákra, egységekre kerül sor, annál részletesebben igyekszünk tárgyalni azt, bemutatva a gyakran elkövetett hibákat és azok okát, valamint a jelenleg általában alkalmazott eljárásokat.
Tekintve, hogy az első féléves jegyzet bőségesen tartalmaz óraleírásokat, azokat most mellőzzük.
A tárgyalás során utalunk a tantárgyon belüli koncentrációra, az általános iskola többi tantárgyával való kapcsolatokra, a nevelési (elsősorban materialista világnézetre való nevelési) feladatokra, lehetőségekre, a kísérletekre és azok sikeres végrehajtásával kapcsolatos tudnivalókra is. Vissza

Tartalom

Az Ált. iskola fizika anyag feldolgozása3
Bevezetés3
A hatodik osztály anyagának feldolgozása5
Az első fizika óra5
A testek tulajdonságai és egymásra hatása7
A testek felmelegedésével és lehűlésével járó fizikai változások17
A fény tulajdonságai; optikai eszközök33
A hetedik osztály anyagának feldolgozása49
A súlypont; egyensúlyi helyztek49
A nyomóerő és a nyomás52
A testek mozgása65
A munka és a teljesítmény76
Az egyszerű gépek80
Az energia, az energia átalakulása, megmaradása86
A nyolcadik osztály anyagának feldolgozása101
Az elektromos áram102
Az elektromos áram hőhatása, munkája, teljesítménye121
Az elektromos áram mágneses hatása126
Az elektromágneses indukció139
A fizika tanár óránkívüli munkája157
A szakkörök158
Ismeretterjesztő munka165
A felnőttoktatás problémái171
Önképzés176
Szertár rendezése és fejlesztése179
Kirándulás megszervezése181
Biztonsági rendszabályok183
Részben osztott általános iskolák fizika tanításának problémái189
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem