885.911

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskolai és az óvodai gyakorlatok útmutatói az 1974/75. tanévtől

A művelődésügyi miniszter 117/1973. /M.K.9./ MMsz. utasításával bevezetett tantervhez

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oktatási Minisztérium Tudományegyetemi és Tanárképző Főiskolai Osztály Pedagógusképző Osztály
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 45 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: 600 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Az oktatásügy továbbfejlesztése megköveteli a pedagógusképzés színvonalának emelését." /MSZMP KB 1972. júniusi oktatáspolitikai határozat III.-6. pont/.
Az óvodai és általános iskolai... Tovább

Előszó

"Az oktatásügy továbbfejlesztése megköveteli a pedagógusképzés színvonalának emelését." /MSZMP KB 1972. júniusi oktatáspolitikai határozat III.-6. pont/.
Az óvodai és általános iskolai pedagógusképzésben napjainkban értek meg a feltételei annak, hogy a különböző intézményekben folyó gyakorlati képzést az egységes általános iskola és az arra előkészítő óvoda igényeinek megfelelően egységes koncepció alapján oldjuk meg.
A nevelés összefüggő folyamat, ezért szükséges, hogy az óvodai és az általános iskolai pedagógusképzésben érvényre juttassuk - a közös tárgyak azonos tanterv alapján történő feldolgozása mellett - az óvodai, iskolai gyakorlatok egységes szemléletét. Ebből következik az, hogy a lehetséges határokon belül az egész nevelési folyamatot áttekintve, óvónőképzős hallgatóink az óvoda iskolaelőkészítő funkciójának hangsúlyozásával, tanító- és tanárképzős hallgatóink az egységes általános iskola összefüggésében ismerjék meg és gyakorolják feladataikat. Mindezek azt indokolják, hogy közös útmutatóban szabályozzuk a tanító- és tanárképző intézményekben folyó iskolai gyakorlatot, és ezzel együtt közös kötetben adjuk ki az óvodai gyakorlatok útmutatóját. Vissza

Tartalom

Bevezető3
Tanítóképző Intézetek, Tanárképző Főiskolák7
Az iskolai gyakorlatok folyamata8
A tapasztalatszerzés szakasza8
A pedagógiai tevékenység kezdő szakasza9
A pedagógiai tevékenység önálló szakasza9
Hospitálások, tanítások, foglalkozások rendje11
Az iskolai gyakorlatok szervezeti formái12
A tanítási órán12
Az órán kívüli és iskolán kívüli tevékenység17
Munka az ifjúsági mozgalomban17
Az iskola és a család kapcsolata20
Az iskolai gyakorlatok irányítóinak és résztvevőinek feladatai22
Az illetékes helyettes22
Az egységvezetők23
A gyakorlóiskolai igazgató25
A gyakorlóiskolai igazgatóhelyettes25
A pedagógus munkaközösség vezetője26
A szakvezető26
A napközi otthoni szakvezető28
Az úttörőcsapat vezetője29
A külső gyakorlat vezetője29
A hallgató30
Óvónőképző Intézetek32
Az óvodai gyakorlat folyamata33
A tapasztalatszerzés szakasza33
A pedagógiai tevékenység kezdő szakasza34
A pedagógiai tevékenység önálló szakasza38
Az óvodai gyakorlatok irányítóinak és résztvevőinek feladatai40
Az intézeti igazgatóhelyettes41
A szakcsoportvezető oktató41
Az óvodai gyakorlati képzési csoportot vezető oktató42
A szakmódszertan oktatója43
A gyakorló óvoda vezetője43
A csoportvezető óvónő44
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem