1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskolában folyó egésznapos iskolai kísérletek tapasztalatai

Országos Pedagógiai Konferencia 1969. október 21-22. Makó

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Itt olyan pedagógusok nyilatkoznak - dolgozzanak akár az elmélet, akár a gyakorlat terén -, akik fogékonyak az új iránt, és abba sem tudnak beletörődni, hogy a dolgok a pedagógia terén is -... Tovább

Előszó

Itt olyan pedagógusok nyilatkoznak - dolgozzanak akár az elmélet, akár a gyakorlat terén -, akik fogékonyak az új iránt, és abba sem tudnak beletörődni, hogy a dolgok a pedagógia terén is - „menjenek a maguk útján"; akik éppen azt vallják, hogy a dolgok csak az állandó és tudatos emberi beavatkozás révén jutnak előre.
Ha úgy tetszik, hát „nehéz emberek", akik vállalják az útkereséssel járó töviseket és virágokat. Nem izgága emberek, akik különcködő módon mindig az általánostól eltérő területek vizsgálatának volnának megszállottjai, hanem olyan pedagógusok, akik felelősséget éreznek a mai iskolarendszerünk néhány év múlva bekövetkező változásai iránt, akik már ma munkálkodnak a jövő iskolájának kialakításán.
Az oktatásügyi reform, a tantervek, és a rendtartások számos forradalmi feladat elvégzésére alkalmas alapdokumentumok, amelyek az alkotóan gondolkodó és cselekvő pedagógusok számára az alkotás lehetőségét is biztosítják.
Az 1969. október 21-22-én Makón, az elsőnek felszabadult magyar városban tanácskoztak az Országos Pedagógiai Konferencia előadói és hallgatói az egésznapos iskola kísérlet tapasztalatairól, eredményeiről. Könyvünk ennek a konferenciának az anyagát adja az olvasó kezébe.
Ma hazánkban a közoktatás egyik középponti feladata a tanítás-tanulás egységes folyamatának érvényrejuttatása. Ennek biztosítását nemcsak a tudományos és technikai forradalom egyre gyorsuló üteme követeli meg, hanem a családok megváltozott körülményei is.
Az alapdokumentumok olyan fiatalság felnevelésére serkentenek, amely tudását tíz vagy huszonöt év múlva is képes továbbfejleszteni, és alkotó módon felhasználni, a szocializmus érdekében.
A kulturális forradalom alapvető feladatainak megoldása után az új feladatok elvégzése megköveteli a további előrelépés lehetőségeinek kutatását. Vissza

Tartalom

Előszó (Tóth István) 3
Dr. Ágoston György: Megnyitó 5
Dr. Kálmán György: Az egésznapos iskola helye nevelési rendszerünkben 7
Simon Mihály: A napközi otthontól az egésznapos iskoláig 15
Szabadkai Simonné: Az egésznapos iskola pedagógiai kérdései 25
Pécsinger János: Az oktatási folyamat korszerűsítésének néhány kérdése az egésznapos iskolában 31
Dr. Rózsa Éva: Az egésznapos iskolakísérletek Csongrád megyei tapasztalatai 45
Belényi Gyula: A tanítás és tanulás egységes folyamattá alakítása a hódmezővásárhelyi egésznapos iskolában 55
Kávási Mihály: Ötnapos tanítási hét a makói egésznapos iskolában 61
Szathmári Lajosné: Az értelmi erők és a készségek fejlesztése az egésznapos iskolában 75
Dr. Eperjessy Gézáné: Az egésznapos iskola szervezési tapasztalatai 87
Összefoglaló (Dr. Kálmán György) 93
Zárszó (Dr. Forgó István) 99
Ajánló bibliográfia (Simon Mihály) 103
A konferencia előadói 107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem