kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szövetkezeti Kutató Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 84 oldal |
Sorozatcím: | Közlemények |
Kötetszám: | 71 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Bevezető | 4 |
A Kölcsönös Támogatási alapgazdálkodás helyzetének áttekintése | 4 |
Mg tsz-ek | 6 |
A takarék- és a lakásszövetkezetek | 7 |
A SZÖVOSZ KTA-ja | 8 |
Két KTA és egy központosított eszközlekötési járulék elszámolási számla | 8 |
A két KTA céljai | 9 |
A KTA I. és II. nagyságrendje | 9 |
Az OKISZ KTA gazdálkodásának néhány jellemzője | 11 |
KTA1 és KTA2 | 11 |
Az alapok feladatai, a gazdálkodás módszerének változása | 11 |
Az alapok nagyságrendje, a folyósítások megoszlása | 12 |
A szövetkezetek pénzügyi összefogásának szükségessége az új gazdasági mechanizmus körülményei között, a közös alapok célja, rendeltetése | 19 |
A közgazdasági, vagy egyéb környezeti körülmények miatt erre rászoruló szövetkezetek megsegítése | 21 |
Az átmenetileg nehéz pénzügyi, gazdasági helyzetbe került szövetkezetek problémáinak megoldása | 23 |
Új szövetkezetek alakulása | 25 |
A tevékenységi kör indokolt változásainak elősegítése | 27 |
A szövetkezetek tevékenységének fejlesztésével kapcsolatosan jelentkező egyes feladatok ellátása | 28 |
Az általános fejlődéssel együttjáró új tevékenységek bevezetése | 28 |
A műszaki-, a kereskedelmi színvonal általános emelése | 29 |
A szövetkezeti közös társulások, vállalatok létrehozásának, fejlesztésének pénzügyi segítése | 30 |
Egyéb közös szövetkezeti célokat szolgáló feladatok pénzügyi elősegítése | 32 |
Milyen esetekben nem célszerű anyagi segítséget nyújtani a szövetkezetek közös alapjaiból | 37 |
Az alapok képzésének, működésének főbb elvei, módszerei | 40 |
Egy vagy több alap funkcionálisan egy szövetkezeti ágazatban? | 43 |
Megyei, vagy országos területi elven épüljenek fel az alapok? | 46 |
Miért helyes, hogy a szövetkezetek közös fejlesztési alapjai csak megyei (szakmai) elven épüljenek fel? | 46 |
Miért indokolt a Kölcsönös Támogatási Alapnál megyei (szakmai) és országos működési elvet is alkalmazni? | 48 |
Milyen legyen a megyei és az Országos Kölcsönös Támogatási Alap közötti viszony, kapcsolat? | 49 |
Amire a 2019/1970. sz. Korm. határozat nem tér ki | 50 |
Az önkéntes részvétel biztosítása | 52 |
A szövetkezetek közös alapjainak tulajdoni kérdései | 56 |
Miért nem lenne helyes, ha az alapok a szövetségek tulajdonává válnának? | 56 |
Miért jobb, ha az alapok a szövetkezetek tulajdonát képezik? | 57 |
A szövetkezetek tulajdonosi poziciójából következő előnyök, feladatok | 58 |
Az alapok forrásai | 61 |
A Szövetkezetek Közös Fejlesztési Alapjának forrása | 61 |
A Szövetkezetei Kölcsönös Támogatási Alapjának forrása | 61 |
A szövetkezetek közös alapjainak szervezete | 62 |
A szövetségesek meglévő szervezetében működjenek-e az alapok? | 63 |
Az alapok javasolt szervezete | 65 |
A szervezettel összefüggő egyéb kérdések | 66 |
Több egymástól eltérő rendeltetésű alap működése megvalósulhat-e egy közös szervezetben? | 68 |
Az alapképzés, kezelés és folyósítás főbb elveinek, módszereinek szabályozása | 69 |
Az alapképzés és működés szabályozása | 69 |
Állami szabályozás | 69 |
Szövetségi ajánlás, alapszabálymódosítás | 70 |
Az érdekeltek belső jogalkotási lehetősége | 70 |
Egyéb fontosabb szabályozandó kérdések | 71 |
Az alapok javasolt kamatpolitikája | 71 |
Előkészítő munkálatok | 72 |
Kölcsön-szerződés | 73 |
Az alapok kiegészítő jellegűek | 73 |
Mellékletek | 74 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.