1.062.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános didaktika alapjai

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 502 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-17-1158-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52 623. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz5
Előszó a negyedik lengyel kiadáshoz7
Bevezető kérdések8
Didaktikai alapfogalmak9
A didaktikai vizsgálatok tárgya15
A didaktikai vizsgálatok módszerei18
A megfigyelés18
A kísérlet21
A természetes kísérlet22
A kísérleti eredmények vizsgálata28
Területi vizsgálatok30
Történeti-összehasonlító módszerek34
Gyakorlatok37
Programmelléklet38
Bevezető kérdések38
Didaktikai alapfogalmak40
A didaktikai vizsgálatok tárgya44
A didaktikai vizsgálatok módszerei47
A megfigyelés47
A kísérlet49
A természetes kísérlet51
A kísérleti eredmények vizsgálata53
Területi vizsgálatok54
Történeti-összehasonlító módszerek55
Az általános és a politechnikai képzés céljai56
Az általános képzés céljai57
A politechnikai képzés céljai69
A szakképzés céljai73
Gyakorlatok74
Programmelléklet75
Az általános és a politechnikai képzés céljai75
Az általános képzés céljai76
A politechnikai képzés céljai86
A szakképzés céljai87
Az oktatás tartalma az általános képzést nyújtó iskolában89
Az oktatás tartalmának megválasztása90
Társadalmi és politikai követelmények90
Tudományos követelmények94
Didaktikai követelmények97
A tanterv100
A tantárgyak megválasztása101
Az egyes tantárgyakra fordított óraszám104
Tantervek és tankönyvek108
Az egyes tantárgyak jelentősége a nevelés és a képzés szempontjából109
Tankönyvek118
Gyakorlatok121
Programmelléklet122
Az oktatás tartalma az általános képzést nyújtó iskolában122
Az oktatási folyamat128
Az oktatási célok és feladatok tudatosítása136
Az új tananyag feldolgozása141
Az új tananyag általánosítása146
Az elsajátított tananyag rögzítése152
A jártasságok és készségek kialakítása155
Az elmélet és gyakorlat összekapcsolása159
Az oktatási eredmények ellenőrzése és értékelése164
Gyakorlatok166
Programmelléklet167
Az oktatási folyamat167
Az oktatási célok és feladatok tudatosítása173
Az új tananyag feldolgozása175
Az új tananyag általánosítása176
Az elsajátított tananyag rögzítése178
A jártasságok és készségek kialakítása179
Az elmélet és gyakorlat összekapcsolása180
Az oktatási eredmények ellenőrzése és értékelése181
Az oktatás alapelvei183
A rendszeresség elve186
Az elmélet és gyakorlat összekapcsolásának elve188
A szemléletesség elve192
A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve200
A nehézségek fokozásának elve204
Az oktatási eredmények tartósságának elve208
Gyakorlatok210
Programmelléklet211
Az oktatás alapelvei211
A rendszeresség elve213
Az elmélet és gyakorlat összekapcsolásának elve215
A szemléletesség elve216
A nehézségek fokozásának elve219
Az oktatási eredmények tartósságának elve221
Az oktatási módszerek223
A megfigyelésen alapuló módszerek. A bemutatás227
A szavakon alapuló (verbális) módszerek230
A beszélgetés és a vita230
Leírás, elbeszélés, előadás235
A könyvek használata237
A gyakorlati tevékenységen alapuló módszerek240
A laboratóriumi módszer240
A gyakorlati foglalkozások módszere242
A programozott oktatás246
A program248
A programozás exponálására szolgáló eszközök258
A megszerzett tudás rögzítése (bevésés)261
Az ismétlés261
A könyv nélkül való tanulás263
A tanulók önálló munkái265
Az oktatási eredmények ellenőrzése és értékelése265
Az előmenetel ellenőrzésének rendszere265
Az ismeretek és készségek ellenőrzésére szolgáló módszerek266
A tanulók ismereteinek és készségeinek értékelése269
A vizsgák270
Az oktatási módszerek megválasztása271
Gyakorlatok273
Programmelléklet274
Az oktatási módszerek274
A megfigyelésen alapuló módszerek278
A szavakon alapuló (verbális) módszerek279
A gyakorlati tevékenységen alapuló módszerek283
A programozott oktatás286
A lineáris program290
A Crowder-féle program291
A vegyes program295
A megszerzett tudás rögzítése (bevésés)298
Az oktatási eredmények ellenőrzése és értékelése299
Az oktatási módszerek megválasztása300
Az iskolai munka megszervezése302
Az iskolai munka szervezeti formái302
A tanítási óra felépítése308
Óratípusok311
Az oktatási folyamat több mozzanatát felölelő óra311
Az új anyag feldolgozására szolgáló óra313
Az ismeretek rögzítésére szolgáló óra314
A gyakorlóóra315
Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzésére szolgáló óra315
Az óra felépítése és a problémamegoldó oktatás316
Az óra előkészítése310
Tárgyi előkészítés317
Módszertani előkészítés318
Az óravázlat319
Az óra megtartása322
A tanulók munkájának szervezeti formái323
Az egyéni munka325
A kollektív munka326
A csoportmunka327
Kirándulások329
Gyakorlatok331
Programmelléklet332
Az iskolai munka megszervezése332
Az iskolai munka szervezeti formái332
A tanítási óra felépítése340
Óratípusok344
Az oktatási folyamat több mozzanatát felölelő óra344
Az új anyag feldolgozására szolgáló óra347
Az ismeretek rögzítésére szolgáló óra348
A gyakorlóóra350
Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzésére szolgáló óra352
Az óra felépítése és a problémamegoldó oktatás353
Az óra előkészítése356
A tanulók munkájának szervezeti formái360
Kirándulások364
A tanuló otthoni munkája366
Az otthoni munka fajtái368
Az otthoni munka kitűzése373
Az otthoni munka megszervezése375
Az otthoni munka ellenőrzése377
Gyakorlatok379
Programmelléklet380
A tanuló otthoni munkája380
Az összevont osztályokban végzett munka387
Az összevont osztályokban végzett munka jellemzői389
A tanterem berendezése392
A tanítási óra az összevont osztályokban394
Közös órák394
Hangos és csendes foglalkozások395
Az órák felépítése399
Példák a tanítási órákra402
A házi feladat és ellenőrzése az összevont osztályokban410
Gyakorlatok411
Programmelléklet412
Az összevont osztályokban végzett munka412
Az iskolai kudarcok416
Az iskolai kudarcok fajtái418
Az iskolai kudarcok okainak vizsgálata422
Gyakorlatok429
Programmelléklet430
Az iskolai kudarcok430
A didaktikai munka megtervezése440
A didaktika ismerete és a didaktikai munka megtervezése440
A didaktikai munka megtervezésének formái446
A munka megtervezésének jelentősége446
A didaktikai munka megtervezése az egész tanévre447
A didaktikai munka időszakos terve450
A mindennapi didaktikai munka megtervezése452
A terv teljesítésének ellenőrzése454
Gyakorlatok455
Programmelléklet456
A didaktikai munka megtervezése456
A pedagógus személyisége459
Lengyel pedagógusoknak és pszichológusoknak a pedagógus személyiségére vonatkozó nézetei461
A pedagógus személyes értékei466
A pedagógus viszonya a tanulókhoz469
A pedagógus viszonya a társadalomhoz476
Gyakorlatok479
Programmelléklet480
A pedagógus személyisége480
Irodalom485
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az általános didaktika alapjai Az általános didaktika alapjai Az általános didaktika alapjai

A gerinc sérült.

Állapot:
1.940 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba