1.067.378

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az alsó tagozatos orosz nyelvoktatás módszertana

Egységes jegyzet/Kézirat/Tanítóképző Főiskolák

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 248 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J11-945.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Módszertani jegyzetünk célja a tanítóképzős hallgatók felkészítése az orosz nyelv tanítására az általános iskola 3. és 4. osztályaiban. A tanítóképző intézetek hallgatói az orosz szakkollégium... Tovább

Előszó

Módszertani jegyzetünk célja a tanítóképzős hallgatók felkészítése az orosz nyelv tanítására az általános iskola 3. és 4. osztályaiban. A tanítóképző intézetek hallgatói az orosz szakkollégium keretében a IV. félévben kapnak módszertani felkészítést az orosz nyelv tanítására az alsó tagozaton, ugyanakkor a gyakorló iskola 3. és 4. osztályaiban hospitálnak, ismerkednek a gyakorlati munkával.
A nyelvoktatás igényének fokozódása és a korszerűsítés tette szükségessé az orosznyelv-oktatás megkezdését az alsó tagozat osztályaiban (más nyugati nyelvek mellett), és a tagozatos osztályoktól függetlenül az új tanterv értelmében a 4. osztálytól általános jellegűen. Az évek óta folyó kísérletek, a tanfolyami nyelvoktatás és az ún. szoktató nyelvtanfolyamok után a szakosított tantervű nyelvi osztályok mellett újabb előbbre lépés történt. Az orosz speciálkollégium megszerzése az 1970/71. tanévtől a tanítóképzés új lehetőségeit tárta fel, majd a főiskola képzése (1975-től) a szakkollégiumok bevezetésével nagy lépést tett a szakos képzés irányába.
Módszertanunkban az elméleti útmutatások mellett főleg gyakorlati eligazítást óhajtanak adni azoknak a hallgatóknak, akik az orosz nyelv oktatására vállalkoznak az alsó tagozaton. Ugyanakkor segítséget kívánunk nyújtani a más csatornákon is a nyelvoktatásba bekapcsolódó kartársaknak. Az elméleti megalapozottságot nagyon szükségesnek tartjuk, mivel hallgatóink az alsó tagozatos tantárgyak rendszerében egy speciális tantárggyal ismerkednek meg. Ilyen formában módszertanunk az orosznyelv-oktatás elméletének és gyakorlatának egy kissé leszűkített, speciális területére irányul, és nem kíván teljes képet adni. Vissza

Tartalom

Bevezető3
Az alsó tagozati orosznyelv-oktatás módszertanának tárgya és feladatai5
Az orosznyelv-oktatás céljai és feladatai az alsó tagozaton10
Nyelvoktatási célok10
Nevelési célok14
Művelődési cél16
Általános pedagógiai és lélektani tényezők az alsó tagozati nyelvoktatásban17
Életkori sajátosságok17
Lélektani tényezők21
Nyelvérzék23
Az oktató személye24
A motiváció kérdése25
Az idegennyelv-oktatás módszereinek rövid ismertetése26
Audio-orális módszer37
Gouin-sorok41
A hazai idegennyelv-oktatás és orosznyelv-oktatás rövid vázlata43
Az alsó tagozati orosznyelv-oktatás felépítése49
A 4. osztálytól kezdődő általános oktatási forma51
A szakosított tantervű 3-4. osztály56
Az orosz nyelvi kiejtés tanításának módszerei65
Általános elvek65
A magyar és az orosz hangképzési bázis összehasonlítása69
Hangtani és kiejtési problémák71
A kiejtési minimum kérdése77
Az orosz mondathangsúly78
A beszédkészség fejlesztésének útjai és lehetőségei az alsó tagozati nyelvoktatásban81
Az orosz nyelvi környezet megteremtése81
Hallás utáni megértés fejlesztése85
A szóbeli kifejezés fő formái: monológ és dialógus91
A beszédszituáció97
Gyakorlatok99
A szókincs tanításának a kérdései102
Nyelvtantanítás az alsó tagozati orosznyelv-oktatásban113
Szemléltetés az orosz nyelvi órán, foglalkozáson125
Az óvodai nyelvoktatás kérdései138
Az olvasás tanítás/olvasástanítási módszerek155
A legfontosabb olvasási szabályok172
Az olvasás gyakorlása174
Az orosz ábécé176
Az irástanítás/általános bevezető178
Írástanítási módszerek185
A cirillbetűs írástechnika188
Gyakorlás, tipikus íráshibák, írástempó200
Az oktató-nevelő munka tervezése és szervezése az alsó tagozati oroszórákon205
Óravázlatok207
Az alsó tagozatos oroszórák jellegzetességei, típusai és felépítésük220
A tanulmányozott és felhasznált irodalom jegyzéke227
Alapvető irodalom, önálló művek227
Tanulmányozott cikkek, segédanyagok jegyzéke229
Rövidítések jegyzéke245
Idegen nevek kiejtése245
Tartalomjegyzék246

Dr. Horgosi Ödön

Dr. Horgosi Ödön műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Horgosi Ödön könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem