Fülszöveg
"Levette a falról, és megfordította, hogy tanulmányozza a vászon hátsó oldalát. Vélhetően a művész kézírásával, kék festékkel lejegyezve, ezt olvasta: "Angyali Üdvözlet Töredék, 3/13", alatta egy sor szimbólummal - mint valami görög betűkkel írt bonyolult matematikai formula -, amelyet az alábbi szavak követtek: "S imigyen újjászületnek."
Visszafordította a vásznat a képes felére, és megdöbbentette az elébe táruló látvány. Talán a festmény és a gazdagon díszített keret közötti kontraszt tette, vagy a téma töredékes, kiragadott jellege, amely riasztó távlatokat nyitott meg az ismeretlen egész megítélésében, mindenesetre Chang nem tudta levenni róla a szemét. A kép nem tűnt túlzottan pornográfnak, még csak kéretlenül nyíltnak sem, inkább szinte tapinthatóan iszonyatosnak. Nem tudta, miért érez így, de a viszolygásba egész testében beleborzongott, miközben ezzel egy időben az ágyéka is megbizsergett. A festménynek ez a része nem kapcsolódott ahhoz a töredékhez, amelyet a képtárban...
Tovább
Fülszöveg
"Levette a falról, és megfordította, hogy tanulmányozza a vászon hátsó oldalát. Vélhetően a művész kézírásával, kék festékkel lejegyezve, ezt olvasta: "Angyali Üdvözlet Töredék, 3/13", alatta egy sor szimbólummal - mint valami görög betűkkel írt bonyolult matematikai formula -, amelyet az alábbi szavak követtek: "S imigyen újjászületnek."
Visszafordította a vásznat a képes felére, és megdöbbentette az elébe táruló látvány. Talán a festmény és a gazdagon díszített keret közötti kontraszt tette, vagy a téma töredékes, kiragadott jellege, amely riasztó távlatokat nyitott meg az ismeretlen egész megítélésében, mindenesetre Chang nem tudta levenni róla a szemét. A kép nem tűnt túlzottan pornográfnak, még csak kéretlenül nyíltnak sem, inkább szinte tapinthatóan iszonyatosnak. Nem tudta, miért érez így, de a viszolygásba egész testében beleborzongott, miközben ezzel egy időben az ágyéka is megbizsergett. A festménynek ez a része nem kapcsolódott ahhoz a töredékhez, amelyet a képtárban láttak a feldúlt és sebhelyes arcú nőről (még a gondolat is elborzasztotta, hogy "Máriát" jelképezné).
Ez a részlet oldalról ábrázolta mezítelen csípőjét, míg buja combjaira egy kék alak fonódott, aki szemlátomást éppen meghágta. Alaposabb vizsgálat után Chang már látta, hogy a kék alak a nő csípőjét markolássza... Maguk a kezek is kékek voltak, és számtalan gyűrű díszítette őket, ahogyan a csuklón is különböző fémek - arany, ezüst, réz, vas - karikái csillantak, a férfi pedig nem kék öltözéket viselt - maga a bőre volt kék."
Gordon Dahlquist drámaíró: Az USA északnyugati vidékéről származik, jelenleg New Yorkban él. Írói érdeklődése saját bevallása szerint leginkább arra irányul, hogy pontosan milyen történeteket is tartunk elmondásra érdemesnek, s hogy mi módon öntjük formába kiválasztott történeteinket. Az álomfalók az első regénye.
Vissza