Köszönetnyilvánítás | 7 |
Dr. Bácskai Tamás egyetemi tanár előszava | 9 |
Beköszönő (A szerző bevezetője) | 11 |
Az álláskeresés első szakasza: a karrier-tervezés alapjai, kilépés a munkaerőpiacra | |
Karrierfilozófiai alapvetés - avagy néhány szó az életpálya-tervezésről, karriermenedzsmentről; a főbb karrier-periódusok; karrierfilozófiai axiómák, illetve a karriercsinálás 3+1 módja | 17 |
Életpálya-tervezés, karrierépítés, állásvadászat | 17 |
Karrier-periódusok | 21 |
Karrierfilozófiai axiómák, illetve a karriercsinálás 3+1 módja | 23 |
Menni vagy maradni? Az állandó dilemma - avagy néhány csapda és jó tanács, hogy mikor nem szabad, illetve mikor célszerű új állás után néznünk | 27 |
A helyben maradás csapdái: az okok, amiért nem szabad maradni | 30 |
A "félek a visszautasítástól" csapdája | |
A "félek, hogy a mostani munkahelyemen rájönnek" csapdája | |
A "rettegek az újtól, a változástól" csapdája | |
A "félek, hogy csalódást okoznék a főnökömnek" csapdája | |
Az "a munka csak eszköz és nem élvezet" csapdája | |
Az "úgysem fizetnek jobban másutt sem" csapdája | |
A "mielőtt megmozdulnék, még több tapasztalatra van szükségem" csapdája | |
A változtatás csapdái: okok, amiért viszont nem szabad mozdulni | 33 |
A "másutt sokkal jobban kereshetnék" csapdája | |
A "másoknak sokkal jobban megy, mint nekem" csapdája | |
A "bármi áron el akarok innen menni", avagy a "belelovalás" csapdája | |
A "mindenki azt mondja, hogy több megbecsülést érdemelnék" csapdája | |
A "mások tehetnek róla, hogy sikertelen vagyok" csapdája | |
A "rengeteg áldozatot hoztam, de nagyon keveset kaptam cserébe" csapdája | |
A "megőrjítenek az újabbnál újabb, megoldhatatlannak tűnő problémák" csapdája | |
Amikor viszont változtatni kell, avagy amikor a szomszéd kertje tényleg zöldebb | 39 |
Akkor van értelme a változtatásnak, ha ön nem sikeres a mostani munkahelyén | |
Akkor van értelme a változtatásnak, ha - bár most még sikeresen végzi munkáját - azt tapasztalja, hogy jelenlegi munkahelye már nem tud önnek újabb kihívásokkal szolgálni | |
Akkor van értelme a változtatásnak, ha arra a meggyőződésre jut, hogy jelenlegi munkahelyén elérte a maximális előmenetei lehetőséget: ennél magasabb szintet már nem tudnak önnek felkínálni | |
Akkor van értelme változtatni, ha a munkája tulajdonképpen soha nem érdekelte önt, és nem is várható, hogy ez a jövőben megváltozzék | |
Akkor van értelme otthagyni egy állást, ha - bár korábban nagyon érdekesnek találta ezt a munkakört - ma már a munkája egyáltalán nem érdekli | |
Ha már nem érzi boldognak magát, itt az ideje a változtatásnak! | |
Nézzünk a jövőbe: a perspektívák elemzése | 42 |
Hogyan távozzunk? | 44 |
Amíg nincs meg a végleges, új állása, bármi áron maradjon a mostani munkahelyén! | |
Bármennyire is elege van mostani munkahelyéből és szeretne már eljönni, ne hagyja, hogy az álláskeresés időszaka alatt munkájának minősége romoljon! | |
Aktualizáljuk az önéletrajzot és gyűjtsük össze a szükséges dokumentációt: "Karrierdosszié" | |
Távozzunk békében, barátságban és - főleg - kulturáltan! | |
Amikor kénytelenek vagyunk menni: állás nélkül - avagy miért és kiket szoktak leépíteni, hogyan ismerhetjük fel idejekorán az elbocsátás jeleit, majd hogyan éljük túl lelkileg és anyagilag a munkanélküliség időszakát? | 49 |
Mikor és miért kerül sor leggyakrabban a leépítésre? | 51 |
Reggel 9:00: megvan még az állása? | |
Miért szoktak elbocsátani embereket, hogyan ismerhetjük fel ennek a jeleit? | |
Privatizáció/vállalatfúzió - új menedzsment | |
Az informális kapcsolatrendszer | |
Gazdálkodási problémák | |
Személyiségbeli összeférhetetlenség | |
Amikor ki tudja miért, de felmondanak nekünk | |
Hű, ezt megúsztam! | |
Ki vagyok rúgva? Szó sem lehet róla! | |
Kinek van veszélyben az állása és milyen aktív állásmegóvási praktikákat lehet bedobni? | 62 |
Kinek van veszélyben az állása? | |
Felkészülés a legrosszabbra | |
Női szemmel | |
Aktív állásmegóvási praktikák | |
Mit tegyünk, ha mégis rajta vagyunk a listán? | 68 |
Hogyan viselkedjünk, amikor közlik a hírt? | |
Miről tárgyaljunk a felmondás közlése után? | |
Mi képezi számunkra a tárgyalási alapot? | |
Hogyan távozzunk? | |
Hogyan éljük túl az elbocsátást? | 77 |
A lelki trauma túlélése | |
A helyzet őszinte megbeszélése a családon belül | |
Hogyan éljük túl anyagilag az állás nélküli időszakot? | |
Az álláskeresés második szakasza: felkészülés, előkészítés | |
Milyen az ön számára ideális munkakör? - avagy milyen képességekkel, személyiségvonásokkal, szakismerettel, negatív és pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, mire alkalmas ön, milyen cégnél és mit szeretne csinálni, tehát milyen állást keres voltaképpen? | 88 |
A "siker bűvös háromszöge" | 88 |
Mi leszek, ha nagy leszek | |
Ne sajnálja az időt! | |
Mit is akar és mire alkalmas ön? (17 gyakorlat az ön számára ideális munkakör meghatározására) | 92 |
Milyen karrier szeretnék? | |
1. sz. gyakorlat: az ideális munkakör szerkezeti felépítése, avagy a "3M": Munkafeltételek - Munkatartalom - Munkabér/javadalmazás | |
A múlt és a jövő, avagy a választást befolyásoló tényezők | 97 |
2. sz. gyakorlat: A munkával kapcsolatos preferenciák és diszpreferenciák (mit szeret és mit nem szeret egy bizonyos munkában?) | |
3. sz. gyakorlat: Élete eddigi legnagyobb sikerei/eredményei | |
4. sz. gyakorlat: Életcélok (mit szeretnék elérni rövid- közép- és hosszútávon?) | |
Mi leszek, ha nagy leszek? | |
A Munkafeltételek | 101 |
5. sz. gyakorlat: Mi a fontos számomra? (Milyen tényezők biztosítják, hogy a munkám során folyamatosan motiválva érezzem magam?) | |
6. sz. gyakorlat: A szorosabb értelemben vett munkakörülmények (a szervezettel kapcsolatos tényezők; a szűkebb értelemben vett munkafeltételek; a munkahelyi környezet; egyéb környezeti szempontok) | |
7. sz. gyakorlat: Az emberi kapcsolatok; első rész: az ideális munkahelyi csapat; második rész: az ideális főnök; harmadik rész: azok az emberek, akikkel napi kapcsolatba kerülök | |
8. sz. gyakorlat: Az ideális szervezet (milyen tevékenységet folytató szervezetben szeretnék dolgozni, vagy esetleg milyen tevékenységet szeretnék önálló vállalkozásban folytatni?) | |
A Munkatartalom | 111 |
9. sz. gyakorlat: Milyen képességeim és készségeim vannak? (képességeim a különböző információk feldolgozása terén; képességeim az emberekkel való foglalkozás terén; képességeim a tárgyakkal végzett munkában; képességeim az alkotó munka terén) | |
A különböző személyiségtípusok és a pályaválasztás | |
10. sz. gyakorlat: Legfontosabb személyiségjegyeim (milyen típus vagyok?) | |
11. sz. gyakorlat: Szakmai felkészültségem (milyen tapasztalatokra, jártasságokra, ismeretekre tettem szert eddigi tanulmányaim és gyakorlatom során?) | |
12. sz. gyakorlat: Erősségeim, gyenge pontjaim (10-10 tényező) | |
13. sz. gyakorlat: Milyen tulajdonságaimat szeretném fejleszteni? (milyen ismeretekre, jártasságokra szeretnék szert tenni vagy melyeket szeretném továbbfejleszteni?) | |
A Munkabér/javadalmazás | 128 |
14. sz. gyakorlat: Munkabér és egyéb juttatások (hogyan lehet meghatározni a minimálisan szükséges jövedelmet; milyen lenne az "álomjövedelem" és ami a kettő között van: a reális javadalmazási csomag | |
Koncentráljon a leglényegesebbre | 129 |
15. sz. gyakorlat: A húsz legfontosabb tényező (avagy az "ideális munkakör" véglegesítése, az egyes rovatok finomítása) | |
16. sz. gyakorlat: Milyen karrierlehetőségeim vannak? (annak meghatározása, hogy az "ideális munkakör" alapján milyen konkrét állás-, illetve karrierlehetőségek kínálkoznak) | |
17. sz. gyakorlat: Alternatív karrierlehetőségek (a mostani munkakör keretein belül; azon kívül, illetve a magánéletben adódó lehetőségek) | |
Pályakezdők, friss diplomások figyelmébe! | 134 |
Hogyan, illetve milyen vagy mekkora szervezetet válasszunk első munkahelyként? | |
Miért jobb a versenyszférában működő vállalatnál kezdeni, mint az államigazgatásban? | |
Miért jobb nagyobb vállalatnál kezdeni, mint egy kis cégnél? | |
Magyar tulajdonú vagy "multi" cégnél jobb kezdeni? | |
Vidéki vagy budapesti cégnél jobb kezdeni? | |
Mit kell még elsajátítanom, hogy jobban érvényesüljek - avagy milyen ismeretekre, képzésre van ma szükség, hogy jobban eladhassuk magunkat, hogyan választhatunk menedzseriskolák, a nyelvtanfolyamok és számítógépes kurzusok "dzsungelében"? | 138 |
Mit kell tudni a különböző szaktanfolyamokról? | 141 |
Mit kell tudni a kommunikációs képzésről? | 142 |
Fontos-e a kommunikáció? | |
Kommunikációs helyzetek | |
Néhány gondolat a "humán" (HRM) szakképzésről | 143 |
A humán ismeretek jelentősége | |
A humán képzés tematikája és oktatási intézményei | |
Gazdasági-üzleti tanfolyami képzés | 144 |
Milyen nyelvet érdemes tanulni, hogyan és hol? | 145 |
Rövid áttekintés a nyelvoktatásról | |
A nyelvtudás, mint képesség | |
Hogyan válasszunk nyelviskolát? | |
Gondolatok a nyelvvizsgákról | |
Mit kell tudni a menedzserképzőkről? | 149 |
A képzés szintjei | |
Graduális képzés (BBA, BBS) | |
Posztgraduális képzés (DMS, MBA) | |
Az MBA gyökerei | |
Kinek kell az MBA? | |
MBA kontra "sima" felsőfokú állami iskolai végzettség | |
MBA kontra P.hD | |
Tantárgyi struktúra, oktatási formák | |
Állami egyetemek, kontra magán üzleti iskolák | |
A minősítés rendszere - vagy ennek hazai hiánya? | |
Nemzetközi minősítések | |
Magyarországi lehetőségek és jó tanácsok a választáshoz | |
Külföldi kontra magyarországi MBA | |
A tudás ára | |
Milyen szinten kell értenem az informatikához? | 158 |
Információs blokk: Továbbképzési intézmények, üzleti iskolák, nyelviskolák | |
Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem MBA program | |
BME Mérnöktovábbképző Intézet | |
Pinteer Institute & Management Centre | |
BME MBA | |
KPMG BME Akadémia, üzleti továbbképzések | |
Euro-Contact Business School MBA | |
Kodolányi János Főiskola, kommunikációs képzés | |
TV"-Kandi Európa Televíziós Akadémia | |
CEU Business School MBA | |
PTE FEEFI Humán képzés | |
BKÁE-MBA | |
Számalk Open Business School MBA | |
Berlitz Nyelvi Központ | |
Danubius Nyelviskola | |
Fast English (Nyelviskola) | |
Oxford Hungária Nyelvstúdió | |
Az első lépés a felvételi beszélgetéshez vezető úton: a sikeres szakmai önéletrajz elkészítésének mesterfogásai - avagy az önéletrajz típusai, a hatékony önéletrajz külalakja, terjedelme, trükkök: mit és hogyan írjunk vagy ne írjunk bele az önéletrajzba, hogyan rejthetünk el egyes hátrányos életrajzi elemeket? A kísérőlevél | 161 |
Miért fontos az önéletrajz? | 163 |
Az ellenérvek | |
A mellette szóló érvek | |
Az önéletrajz alkotóelemei | 165 |
Név, lakcím, telefonszám | |
A nyitó gondolatsor (a jelentkezés célja/ambíciók vagy pályakép) | |
A képességek (Készségek, tapasztalat, megkülönböztető jellemzők) | |
A szakmai pályafutás | |
Szakképzettség | |
Szervezeti tagságok/tudományos tevékenység/publikációk | |
Személyi adatok | |
Egyéb információk | |
Az önéletrajz különböző típusai | 176 |
A kronologikus (időrendi) önéletrajz | |
A funkcionális (szerepközpontú) önéletrajz | |
A "kombinált" vagy "hibrid" önéletrajz | |
Melyik típusnak milyen előnyei/hátrányai vannak; mikor melyiket célszerű alkalmazni? | |
Az önéletrajz külalakja és terjedelme | 181 |
Trükkök és tippek. Hogyan rejtsünk el egyes hátrányos életrajzi elemeket? | 183 |
Valamit mindig hagyjunk ki! | |
Hogyan készítse el a pályázatát, az aki túl fiatal egy megcélzott álláshoz? | |
Beírjuk-e rövid ideig tartó munkavállalásokat? | |
Hogyan "reagáljuk le" előre - már az önéletrajzban - azt a kérdést, hogy "mikor szeretne szülni menni"? | |
Beírjuk-e a mellékfoglalkozásunkat? | |
Beírjuk-e, hogy jelenleg munka nélkül vagyunk? | |
Hogyan indokoljuk a félévesnél hosszabb ideig tartó "kihagyásokat"? | |
Beírjuk-e az önéletrajzba a társadalmi vagy a politikai tevékenységet? | |
Mivel és hogyan indokoljuk a gyakori állásváltoztatást? | |
Kitűnő iskolák, de csak átlagos szakmai pályafutás | |
Hogyan írja meg az önéletrajzát az, aki eddigi viszonylag jelentéktelen munkahelyei után most egy komolyabb beosztást szeretne megpályázni? | |
Hogyan írjuk meg, ha pályafutásunk kezdetén viszonylag rövid idő alatt sokat változtattunk? | |
Az önéletrajzok leggyakoribb hibái | 189 |
A túl hosszú önéletrajz | |
A túlrészletezett önéletrajz | |
A lényegtelen információkkal kezdődő önéletrajz | |
Ha azt hisszük, hogy önéletrajzunk tökéletes... | |
A kísérőlevél | 191 |
Záró megjegyzések az önéletrajzhoz | 195 |
Mikor, hol és hogyan, illetve mikor ne alkalmazzuk a "Pintér-féle professzionális önéletrajzot"? | |
Az internetes önéletrajzküldés | |
Az álláskeresés harmadik szakasza: álláskeresési technikák és az állásajánlat előkészítése | |
A második lépés: a rejtett álláslehetőségek megismerése - avagy mik azok a rejtett álláslehetőségek és milyen előnyt kínálnak; hogyan és kikkel építsük ki a személyes kapcsolatrendszerünket; milyen szervezetek segíthetnek nekünk az álláskeresésben; hogyan működnek a személyzeti tanácsadó és fejvadász cégek; mire figyeljünk, ha megkeres bennünket egy fejvadász? | 200 |
A rejtett álláspiac világa | 202 |
Miért hívunk rejtettnek bizonyos álláslehetőségeket? | |
Miért érdemes elsősorban ezeket megcélozni: milyen előnyöket kínál ez a lehetőség? | |
Sosem lehet elég korán kezdeni, avagy a pályaválasztási tanácskéréssel kombinált kapcsolatépítés diákkorban | |
Személyes kapcsolatépítés lépésről-lépésre: később és folyamatosan | 205 |
A kapcsolatépítés lépései | |
A személyes kapcsolatépítés szintjei | |
A hatékony álláskeresés fontos eszköze az elegendő információt közlő magán-névjegy | |
"Kapcsolatépítő adatlap" | |
Milyen szervezetek segíthetnek még az álláskeresésben? | 213 |
Diákszervezetek; egyetemi/főiskolai "karrierközpontok"; Job Forumok, állásbörzék | |
Szakmai szövetségek, egyesületek, kamarák | |
Mit kell tudni a munkaközvetítőkről, a személyzeti tanácsadókról és a fejvadászokról? | 215 |
Munkaügyi Központok (állami munkaközvetítők) | |
Szakszervezeti munkaközvetítés | |
Munkaerő-kölcsönzés, "beugrók" | |
Magán-munkaközvetítők/önéletrajz-adatbankok | |
Személyzeti/kiválasztási tanácsadók | |
Vezetőfelkutatási tanácsadók ("fejvadászok") | |
Mire figyeljünk, ha kapcsolatba kerülünk egy fejvadásszal? | 221 |
Mi is az a "fejvadászat" és hogyan keres a fejvadász? (adatbank, beajánlás, célcsoportos direkt keresés) | |
Mutasd magad, légy a kirakatban! | |
Hogyan reagáljunk a fejvadász telefonhívására? | |
A személyes találkozás | |
Információs blokk: Az álláskereséshez, karrierépítéshez szükséges információk forrásai és kapcsolatépítési lehetőségek | |
Budapest Rádió | |
Világgazdaság | |
Klub Rádió | |
Joint Venture Szövetség | |
Mai Nap | |
IDG "PC World", "Számítástechnika", "Job Universe" | |
Budapest Business Journal | |
Horton International Hungary Kft. | |
AIESEC | |
IAESTE | |
B.O.S.S. Magazin | |
Manager Contact Executive Search Kft. | |
Hír TV | |
Humánpolitikai Szemle | |
MATÁV Origo | |
M.C.I. Selection Személyzeti Tanácsdó Kft. | |
CKM Magazin | |
A harmadik lépés: a célcsoportos direkt álláskeresés és jelentkezés álláshirdetésre - avagy hogy jussunk be egy céghez, még ha nincs meghirdetve egy állás; az álláshirdetésre való jelentkezés legnagyobb esélyt biztosító mesterfogásai; "Szisztematikus Álláskereső Határidőnapló"; hogyan adjunk fel mi magunk álláskereső hirdetést? | 227 |
A célcsoportos direkt álláskeresés | 227 |
A szisztematikus, célcsoportos direkt álláskeresés módszere | |
Hogyan jussunk be egy céghez, még ha nincs is meghirdetve egy állás? | |
Jelentkezés álláshirdetésre | 229 |
Mit kell tudni az álláshirdetésekről? | |
Milyen hirdetésekre és mikor jelentkezzünk? | 230 |
Szabad-e csak azokra a hirdetésekre jelentkezni, amelyek tökéletesen ránk illenek? | |
Annak szóljon a pályázat, aki dönthet az ön ügyében! | |
A beadott pályázat "utógondozásának" jelentősége | |
A névtelen hirdetések: hogyan deríthető ki mégis egy kis nyomozással, hogy ki áll a hirdetés mögött | |
"Szisztematikus Álláskereső Határidőnapló" | |
Hogyan adjunk fel álláskereső hirdetést? | 233 |
Érdemes-e egyáltalán álláskereső hirdetést feladnunk? | |
Mikor és melyik lapban, milyen tartalommal kell a hirdetést feladni? | |
Miért nem szabad jeligét megadni, hanem pontos elérhetőséget? | |
Hirdetésminta | |
A felvételi beszélgetés - avagy hogyan készüljünk fel rá; hogyan alakítsuk ki az image-ünket; hogyan jelenjünk meg; hogyan viselkedjünk; milyen kérdésekre számíthatunk az interjún; felvételi adatlapok és utómunkálatok; különleges interjúhelyszínek | 236 |
Felkészülés a felvételi beszélgetésre: hogyan tanulmányozzuk a leendő munkáltatót? | 236 |
A felkészülés jelentősége | |
A "Vállalatismereti Adatlap" | |
Az arculatformálás alkotóelemei | 239 |
Az imázsformálás alapjai | |
Az imázs jelentősége a felvételi beszélgetésen | |
Az arculatformálás alkotóelemei | |
Információs blokk: az arculatformáláshoz ajánljuk | |
Avon (kozmetikumok) | |
Berwin Rt. - Öltönyház (felsőruházat) | |
Vass Cipő | |
Giudi (bőrtáskák) | |
Lodenfrey (kabát és öltönyök) | |
Seiko (órák) | |
Mont Blanc - Gárdos Presentline (tollak és más kellékek) | |
Chronos (határidőnaplók) | |
Rossmann (drogéria, parfüméria) | |
Florsheim (cipők) | |
Az image prezentációja a beszélgetőpartner felé az interjún | 254 |
A testbeszéd (járás; kézfogás; szemkapcsolat; arckifejezés; a helyes testtartás; gesztusok) | |
Viselkedés és kommunikáció a felvételi beszélgetésen (hangszín; a viselkedés és testbeszéd változatosságának jelentősége; nemcsak az interjún kell "viselkedni", de előtte és utána is!) | |
Mire, milyen kérdésekre számíthatunk a felvételi beszélgetés során? | 259 |
Mely három fő tényezőre (ismeretek, tapasztalatok, képességek; motivációk, személyiségvonások) kiváncsiak a felvételiztetők a jelölteknél? | |
A felvételi beszélgetések és a felvételiztetők típusai | |
Milyen speciális kvalitások meglétét keresik a munkáltatók a jelöltek válaszaiban? | |
A felvételi beszélgetésen előforduló kérdések hat fő típusa | |
Konkrét kérdések - konkrét ("konzerv") válasz-lehetőségek (pl. hogyan válaszoljunk a "melyek az ön legfőbb gyengeségei?" vagy a "mi motiválta önt, hogy megpályázza ezt az állást?" kérdésekre) | |
A leggyakoribb kérdések (csoportosítva), amikre érdemes felkészülni! | |
20 kérdés, amelyeket a jelöltnek célszerű feltennie | |
A "tilos kérdésekről" | |
Mit kell tudni a felvételi adatlapokról? | 273 |
Szükséges-e egyáltalán, illetve mely esetekben és hogyan kell kitölteni a különböző vállalati/felvételi adatlapokat? | |
Mit tegyünk a siker érdekében a felvételi beszélgetés után? | 274 |
Hogyan tudjuk a felvételiztető "emlékezetébe vésni" magunkat? | |
Az emlékeztető levél jelentősége; szerkezete és stílusa | |
Különleges interjúhelyszínek | 276 |
Szálloda hallja - mi a teendő, hogyan viselkedjünk? | |
Étterem - mi a teendő, hogyan viselkedjünk? | |
Információs blokk: Étkezéssel egybekötött üzleti megbeszélések ajánlott helyszínei és kiegészítők | |
Gundel Étterem | |
Első Pesti Borház ("bortúra" és minőségi borok | |
Budavári Fortuna Étterem | |
Akadémiai Klub Étterem (rendezvényszervezés) | |
Óbudai Gyémánt (ásványvíz) | |
Gambrinus Étterem | |
Theodora Quelle (ásványvíz) | |
Hilltop Neszmély (borhotel és étterem) | |
Pécsi Sörfőzde (sörpub és sörök) | |
Tudományos, illetve különleges kiválasztási módszerek - avagy mik azok a pszichológiai tesztek; milyen követelmények támaszthatók a különböző kiválasztási módszerekkel szemben; mi a szituációs interjú vagy a stesszinterjú; mit kell tudni a hazugságvizsgálatról; mi a grafológia? | |
Mik azok a pszichológiai tesztek? | 277 |
A képességvizsgálatok | 277 |
A teljesítménytesztek | |
A személyiségvizsgálatok | |
Milyen követelmények támaszthatók a kiválasztási módszerekkel szemben? | 279 |
Konzisztencia (következetes + logikus + összefüggő) | |
Megbízhatóság (mindig ugyanazt a jellemzőt mérje) | |
Érvényesség (validitás - előrejelzési képesség) | |
Szabványosság (standardizáltság egy adott populációhoz) | |
Az alkalmasság-vizsgálatok etikája és ára | |
Különleges interjúk és gyakorlatok | 281 |
A szituációs interjú | |
Milyen gyakorlatokat szoktak alkalmazni a vezető-kiválasztásnál? | |
Mi az a stresszinterjú és hogyan kell ezt kezelni? | |
Az "édes-keserű" interjú | |
Az Értékelő Központ (Assessment Centre) | 283 |
Története; a módszer lényege | |
Milyen tulajdonságok és képességek meglétét vizsgálják? | |
Tipikus gyakorlatok az ÉK-ban | |
Mit kell tudni a hazugságvizsgálatról? | 285 |
Történeti áttekintés; a módszer alapja | |
Mit vizsgálnak tulajdonképpen? | |
Hol, milyen körülmények között és milyen szabályozás mellett alkalmazható? | |
Téves értékelések | |
Mi az a grafológia? | 287 |
A grafológia rövid története, iskolái és módszere | |
A kézírás feltétele és a vizsgálat etikája | |
Az álláskeresés utolsó szakasza: az állásajánlattal kapcsolatos tárgyalások és a folyamat lezárása | |
Az állásajánlat és a jövedelemalku - avagy mi van és mi nincs benne a jövedelemben; hogyan készüljünk fel a jövedelemalkura és hogyan tárgyaljunk a leendő jövedelmünkről; mit tegyünk, ha más ajánlatunk is van? | 292 |
Mi van és mi nincs benne a jövedelemben? Miből áll össze a javadalmazási csomag? | 292 |
A "választható béren kívüli juttatások" rendszere, avagy a "kafetéria" | |
A "kafetéria" előnyei és hátrányai | |
A javadalmazási csomag összetevői | 294 |
"A lista": a keresetet (alapbér + alapbér jellegű juttatások) pl. garantált prémium; nyereségrészesedés; részvényjuttatás, hűségjutalom stb. | |
"B lista": nem alapvető (részben bérjellegű, részben béren kívüli juttatások), de fontos alkutárgyak (a cégnek pénzbe kerülnek); pl. végkielégítési megállapodás; "karrierbiztosítás";továbbképzés stb. | |
"C lista": olyan tételek, amelyek gyakorlatilag nem kerülnek pénzbe a munkáltatónak; pl.cím/rang; rugalmas munkaidő stb. | |
A karrierbiztosítás | |
A gépkocsihasználatról | |
Esettanulmány: A Pannon GSM javadalmazási rendszere | |
Hogyan alkudjunk a leendő jövedelmünkről? | 306 |
A legfontosabb a felkészülés: a háromlépcsős felkészülési folyamat | |
Első lépés: egy minimumjövedelem-terv kidolgozása | |
Második lépés: munkaerő-piaci információk beszerzése és egy elvárt reális jövedelemelképzelés kialakítása | |
Harmadik lépés: az "álomjövedelem" maghatározása | |
Információs Blokk: A javadalmazási csomag lehetséges elemei | |
Pannon GSM (Mobilszolgáltatás) | |
OTP Magánnyugdíjpénztár | |
NEXON (Humán-ügyviteli szoftverek) | |
Polar Mobil - Saab gépkocsik | |
Credit Suisse Magánnyugdíjpénztár | |
Wallis British Motors - Rover gépkocsik | |
Navigátor Önkéntes Pénztár (karrierbiztosító) | |
Inter-Europa Bank Rt. T-Card (bakkártya) | |
Alcatel (mobiltelefon) | |
BMW R 1150 Rockster (motor) | |
Maga a béralku | 308 |
Fontos háttér-információk a béralku lebonyolításához | |
Tárgyalástechnikai mesterfogások: mint az edénybemutatókon | |
Ha keveset ajánlanak | |
Mindig sávokban beszéljen! | |
Mit tegyünk, ha egy elfogadott állásajánlat után jobb lehetőség adódik? | 311 |
Első eset: ha valóban a "herceg jött el fehér lovon" az utolsó pillanatban | |
Második eset: ha a másik ajánlat "csupán" anyagilag kedvezőbb | |
Megjegyzések a jövedelem-táblázatokhoz (melléklet) | 312 |
Kik tekinthetők menedzsernek? | |
A jövedelemtanulmány forrásai | |
A besorolás nehézségei | |
Az ifjú titánok kora | |
Főváros kontra vidék | |
Ágazati különbségek és a jövedelem-kiigazítás | |
Különböző jövedelem-összetevők (összefoglaló táblázat) | 316 |
A munkaszerződés - avagy mire kell figyelni a munkaszerződések és különösen a vezetői munkaszerződések (menedzserszerződések) megkötésénél | 318 |
A nem vezetői munkaszerződések legalapvetőbb elemei | 318 |
A megállapodást előkészítő tárgyalások | |
Írásbeliség - a munkaszerződés formai követelménye | |
Tartalmi elemek (3 kötelező, a többi választható) | |
A vezető állásúakra vonatkozó különleges szabályok | 323 |
A vezetői munkaszerződések fontosabb tartalmi elemei | |
A vezetőkre vonatkozó végkielégítés | |
Lemondjunk-e a megtámadás jogáról? | |
Zárszó | 328 |
Mellékletek | |
Képzési, továbbképzési intézmények, nyelviskolák, informatikai tanfolyamok, menedzserképzők címei | 331 |
Önéletrajz-írási útmutatók, önéletrajz- és kísérőlevél minták magyarul és idegen nyelveken | 338 |
Angol nyelvű ajánlólevél minta | 370 |
Fejvadászok, személyzeti tanácsadók címei | 371 |
Az álláskereséshez szükséges információk forrásai | 377 |
Jövedelemtáblázatok | 378 |
Munka- és menedzserszerződési minták | 387 |
Irodalomszerződés | 398 |
A szerző által ajánlott irodalom | 400 |