A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az alkotó munka az új iskolában

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Magyar Gyermektanulmányi és Nevelésügyi Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím: Gyermektanulmányi és nevelésügyi könyvtár
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta a Sárkány Nyomda R.-T., Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a hely Nagy Lászlót illette volna meg. Nem is érzem magam egyáltalán méltónak, hogy elfoglaljam. Mert nem ő volt-e az, aki már 30 évvel ezelőtt megállapította az egyes életszakok uralkodó... Tovább

Előszó

Ez a hely Nagy Lászlót illette volna meg. Nem is érzem magam egyáltalán méltónak, hogy elfoglaljam. Mert nem ő volt-e az, aki már 30 évvel ezelőtt megállapította az egyes életszakok uralkodó érdeklődési irányát? Nem volt-e egyik hírnöke a Tevékeny iskolának, mely útban van, hogy meghódítsa a világot? Az érdeklődés, mint a gyermek életének központi mozgatója, érzelmi tűzhelye, a gondolkodás szítója, a munka ösztökélője - ez az ő nagy "találmánya". Rámutatott a régi típusú iskolák lélektani tévedéseire. Dolgoznak ezekben az iskolákban? Azt állítják. Nem, a robot-munka nem igazi munka! Minden olyan tevékenység, mely nem felel meg a növekedés és a világosan látni akarás belső szükségletének, minden a védekező gyermekre kívülről ráerőszakolt munka, melyet ő színlelt megadással és ügyetlenül leplezett rosszakarattal végez? tiszta időveszteség. Vissza

Tartalom

Avant-propos - írta Ad. Ferriére 5
Előszó - fordította dr. Kenyeres Elemér 8
I. Rész.
A gyermeki alkotás lélektani feltételei 9-102
Írta: Domokos Lászlóné
I. A fejlődő gyermek
1. A gyermek fejlődéséhez alkalmazkodó nevelés 13
2. Az Új Iskola tanításmenetének vázlata 17
3. A tanítási anyag csoportosítása 21
II. Az alkotó gyermek.
A) A cselekvés az iskolában 28
1. A francia és német cselekvő iskola 29
2. A magyar cselekvő iskola 30
3. A gyermeki tevékenység formái 34
4. A tevékenység fejlődési jelenségei 36
5. Az értelmi munka eszközei, tanítási-technika 39
6. Gyakorlati-reális irány a tanításban 41
B) Az alkotás az iskolában
1. Az alkotó ember 43
2. Önfenntartás vagy kibontakozás 45
3. Alkotásban feltáruló gyermeki erők 48
4. A különféle munkamódok megállapítása 51
5. Az osztályközösség felépítése 54
6. Munkatípusok az osztályban 55
7. Mit követel a típus a nevelőtől? 57
8. A gyermeki alkotás belső feltételei 60
9. A gyermeki alkotás külső feltételei 62
III. A közvetlen megismerés és a gyermek
1. Korunk 67
2. Történeti visszapillantás 70
3. Új áramlat a megismerésben: intuíciós irányelv 74
4. Az intuíciós irány hatása a lélektanra és didaktikára 77
5. A személyes vonatkozás elve a nevelésben (Alkotó energiák felszabadítása) 80
6. A művelődés belső formái 83
IV. A serdülő gyermek
1. A serdülő kor sajátossága 86
2. A gyermeki megértés jellegzetessége 92
3. Az ember formálódásának gyökere: az igazság belső szemlélete 96
4. Az intuíció, mint megismerési mód 99
5. A gyermek élménye lelki kialakulásának eszköze 102
II. Rész.
A történelem- és irodalomtanítás új módszere 109-173
Írta: Dr. Blaskovich Edith
Bevezetés 109
I. A pubertáskor pedagógiája a fejlődés követelményei szerint
A) Elméleti rész
1. Az ifjúkor rajza és szellemi igényei 113
2. Az Új Iskola programmja a fejlődéstani megállapítások szemszögéből 117
B) Gyakorlati rész
1. Hogyan aknázza ki az Új Iskola a pubertás korának lehetőségeit? 118
2. Hogyan rakja le az Új Iskola a fejlődő egyéniség világnézetének alapjait? 120
3. Micsoda gyakorlati eljárásokkal segíti az Új Iskola az etikai célok megvalósítását? 122
II. Intuíciós-pedagógia Bergson lélektani megállapításai alapján 125
A) Elméleti rész
1. Hogyan alkalmazza az Új Iskola a Bergson-i lélektan tanulságait? 127
2. Milyen módszert követ a Bergson lélektanán alapuló irodalmi és történelmi tanítás? 129
3. Az intuitív-beleélő módszer sajátosságai 130
B) Gyakorlati rész.
Egy módszeres egység feldolgozása: a tanítás fokozatai 136
III. A gyermeki feldolgozások elemzése. Fejlődéslélektani megfigyelések 145
IV. Szimbolikus játékok az ifjúkorban 160
1. A serdülés korának lélektani rajza 161
2. A szimbolikus játék 163
3. Lélektani és pedagógiai tanulságok 169
Utószó 174
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem