kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 371 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, illusztrációkkal. |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 9 |
A matematika szerepe a természet és társadalom megismerésében, a természttudományok és az emberi gondolkodás fejlődésében | 9 |
A középiskolai matematikatanítás feladatrendszere, elvei és módszerének meghatározó tényezői | 46 |
A tervszerűség és a tudatosság szerepe a matematikatanításban | 52 |
A tanterv és a tankönyv szerepe | 52 |
A tantervi anyag osztályonkénti elrendezése és súlypontozása. A tanmenetek készítésének és használatának elvi szempontjai | 53 |
A tanítási órák tervezése | 55 |
Az oktató-nevelő munka korszerűségét célzó fontosabb követelmények | 56 |
Az oktatás és nevelés egységének kidomborítása | 57 |
A tanulók bevonása az ismeretszerzés munkájába, az aktivizálás kérdései | 60 |
Koncentráció a tárgyon belül, más tárgyakkal és a gyakorlattal | 64 |
Az aritmetikai, az algebrai és az elemi függvényekre vonatkozó ismeretek tanítása az általános iskolában | 67 |
A racionális számkör kiépítése | 67 |
A természetes számok fogalmának kialakítása | 67 |
Az összeadás és kivonás tanítása az általános iskola alsó tagozatában | 71 |
A szorzás tanítása | 78 |
Az osztás tanítása | 85 |
A törtszám fogalma. Műveletek törtekkel | 94 |
A negatív szám fogalma. Alapműveletek a teljes racionális számkörben | 109 |
A közelítő számítások alapismeretei az ált. iskolában | 120 |
Az algebrai ismeretek további megalapozása, a betűabsztrakció | 123 |
A betűhasználat szükségessége. A képlet, az algebrai kifejezés | 142 |
A műveleti tulajdonságokat kifejező azonosságok | 133 |
Az algebrai kifejezések mint a bennük szereplő betűk függvényei. Egyenes és fordított arányosság. Lineáris függvények | 138 |
A betű mint az ismeretlen szám jele. Az elsőfokú, egyismeretlenes egyenlet fogalma és megoldása | 149 |
Az algebra és az elemi függvények tanítása a középiskolákban | 165 |
Az algebrai és függvénytani alapismeretek továbbépítése | 165 |
Az algebrai kifejezés. Az egyenlőség és egyenlőtlenség | 165 |
Algebrai azonosságok. Racionális algebrai kifejezések azonos átalakításai | 177 |
A racionális törtkifjezések azonos átalakításai | 186 |
A függvényekről eddig tanult ismeretek kiegészítése, elmélyítése és rendszerezése | 193 |
Az elsőfokú egyenletek és egyenlőtlenségek tanítása | 211 |
Elsőfokú, egyismeretlenes egyenletek megoldása | 212 |
Az egyenlőtlenségek alaptulajdonságai. Elsőfokú, egyismeretlenes egyenlőtlenségek megoldása | 241 |
Elsőfokú egyenletrendszerek megoldása | 247 |
A négyzetgyökvonás, a másodfokú függvények és a másodfokú egyenletek tanítása | 262 |
A négyzetgyökvonás és azonosságai | 262 |
A másodfokú függvény fogalma, ábrázolása | 274 |
A másodfokú egyenlet és a másodfokú kétismeretlenes egyenletrendszer tanítása | 282 |
Az ismeretlent a négyzetgyökjel alatt tartalmazó egyenletek megoldása | 293 |
A hatvány fogalmának általánosítása. A logaritmus | 302 |
A 0, a negatív és törtkitevőjű hatvány. Az exponenciális függvény | 302 |
A logaritmus fogalma és azonosságai. A logaritmusfüggvény | 310 |
A közelítő számítások alapismereteinek tanítása | 324 |
Az exponenciális és logaritmikus egyenletek megoldása | 335 |
A trigonometrikus függvények. A trigonometrikus azonosságok és egyenletek tanítása | 341 |
Hegyesszögek szögfüggvényei | 341 |
A forgásszög fogalma. A szögfüggvények általános értelmezése | 344 |
A trigonometriai egyenletek tanítása | 356 |
Az összegezési tételek tanítása vektorokkal | 361 |
Befejező pedagógiai megjegyzések | 367 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 368 |
Tartalom | 371 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.