Előszó
Kedves Olvasó!
Egy kísérleti jelleggel beindított, majd a tanmenetbe beépülő szakszeminárium előadásainak, foglalkozásainak alapján készült tanulmányokat szerkesztettük egybe szöveggyűjteményünkbe.
A szakszemináriumot, melynek címe „AIDS műhely", a Bárczy Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Általános Szociálismunkás-képző Tanszéke indította a hallgatói számára. Már második tanéve nagyszámú érdeklődő vesz részt a két szemeszteren át tartó „AIDS műhely" foglalkozásain. Maga a téma újdonságnak hat a felsőoktatásban. De az a mód, ahogy az oktatása folyik, az is nóvumként hat. Orvosok, pszichológusok, szociológusok, egészségügyi szakemberek fogtak össze, hogy az AIDS-szel kapcsolatos ismereteket, vélekedéseket, előítéleteket stb. átadják a téma iránt érdeklődő főiskolai hallgatóknak.
Az összefogással a figyelmet arra akarták ráirányítani, hogy az AIDS nemcsak egészségügyi kérdés, hanem mind a társadalomtudomány, mind a civil szerveződések számára fontos és megoldásra váró kérdés. A betegség, a halál, a másság, a szexuális kultúra stb. mind-mind újragondolandó kérdések az AIDS függvényében.
Az AIDS helyes magatartással megelőzhető, amelyre mindenkit meg kell tanítani. A HIV fertőzöttség, az AIDS betegség előítéletekkel szembesít, új életvitel, életmód kialakítására kényszerít, melyekre ugyancsak mindenkit fel kell készíteni, az érintetteknek maximális támogatást kell nyújtani. A szociálismunkás szakma különösen alkalmas arra, hogy mind a megelőzésben, mind a fertőzöttséggel, a betegséggel való együttélésben segítséget nyújtson a társadalom tagjai számára.
A szöveggyűjtemény egy lehetséges, egy kipróbált megközelítés modellt nyújt át olvasóinak. Ezzel témát és módszereket egyszerre adva át mindazok számára, akik a felsőoktatás legkülönbözőbb szakágaiban (az orvos, a pedagógus, a közgazdász, az újságíró stb. képzésben) kívánják beépíteni az AIDS-ről való tudást.
Vissza