kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fonó 33 Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 179 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-9138-42-8 |
A tanítók dícsérete | 3 |
A műveltség stabilizáló tényező | 3 |
Az adhatás gyönyörűsége | 6 |
Kompetenciára törekvés | 8 |
Ha azt akarod, hogy soha el ne felejtsenek, nevelj gyereket | 10 |
Minden boldogság bátorságból és munkából fakad | 12 |
Oázisuk az iskola | 14 |
Metodikák | 16 |
Innováció a tanítóképzésben | 16 |
Innovációs koncepciónk és gyakorlatunk | 16 |
Továbbképzési rendszerünk | 19 |
A szakvezetők differenciált képzése és továbbképzése | 20 |
Összegzés gyanánt | 24 |
Epilógus | 24 |
A pedagógusszerep változása | 25 |
Gyermekközpontú programok | 32 |
A demokratikus fegyelmezés | 36 |
A megfigyelés és az információszerzés | 39 |
Tanulási központok az osztályteremben | 42 |
A családokkal való kommunikáció | 45 |
Kommunikáció az osztályban | 47 |
Hozzászólás és csend | 47 |
Az igazságosság | 47 |
Nyelvi normák | 48 |
Magánélet | 49 |
"Egyszerűen elvesztették a fejüket" | 49 |
A képességfejlesztés pedagógiai kérdései | 54 |
Emberi teljesség | 54 |
Képesség | 55 |
A képességfejlesztés analitikus útja | 55 |
A képességfejlesztés szintetikus útja | 56 |
Szükséglet | 56 |
A tanulás mint individuális tevékenységi forma | 57 |
A differenciálás pedagógiai funkciója | 57 |
Tevékenység | 59 |
Nevelési eredmény | 59 |
A teljesítmény | 60 |
Alkalmazkodási zavarok az iskolában | 62 |
Lecke és tudatlanság | 63 |
Kert és nevelés | 66 |
Hátrányos helyzetű, beilleszkedési, tanulási zavarokkal küzdő gyermekek | 75 |
Siker mindenkinek | 75 |
A kognitív viselkedésterápia | 81 |
A kritikai gondolkodás | 83 |
Osztályfőnök a mai iskolában | 86 |
Az osztályfőnöki szerep | 86 |
Főnök-e az osztályfőnök? | 88 |
Az osztályfőnöki munka szuverenitása és meghatározottsága | 91 |
Az osztályfőnök szerepvállalása az iskola humanizálásában | 96 |
Az osztályfőnöki munka mint a pedagógiai vezetés sajátos területe | 106 |
A szakmai munkaközösségek | 108 |
hatékony működés | 108 |
Ösztönző hatás | 112 |
Sikeres munkaközösségvezetés | 114 |
Ajánlott feladatok munkaközösségvezetőknek | 118 |
Külföldi tapasztalatok | 119 |
Hollandiai képek | 119 |
A pedagógiai gyakorlat fríz földről nézve | 124 |
Tanítóképző főiskolák Hollandiában | 126 |
Általános tájékoztató | 126 |
Az általános iskola - amire a tanítóképző intézmények felkészítik a pedagógusokat | 128 |
A Marnix Akadémiáról általában | 129 |
A tanterv | 130 |
Iskolai tapasztalat és tanítási gyakorlat | 134 |
Választható programok | 135 |
Továbbképzés | 135 |
A tanítás elmélete | 136 |
Burgerlandi magyar nyelvosktatás | 137 |
Burgerlandi magyar könyvtárak, kiadványok | 139 |
Burgerlandi Magyar Kulturális Egyesület | 141 |
Non scolae, sed vitae | 143 |
Debrecentől Székelyudvarhelyig | 145 |
A tanítóképző első évtizedei (1927-1948) | 147 |
Tanítóképző és pedagógiai intézet | 149 |
Változások a képzés tartalmában és szerkezetében | 149 |
Képek | 151 |
A Kézdivásárhelyi Bod Péter Tanítóképzőből | 151 |
A Jenaplan napjainkban | 155 |
A jenaplan iskolai alapelvei | 155 |
Az iskola struktúrája | 155 |
A világ megismerése | 158 |
Idő és tér a jenaplan iskoláiban | 159 |
Ritmus és szabadság | 165 |
Párbeszéd | 168 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.