Az »500-N« tipusú Puch motorkerékpár
Leírása, karbantartása, üzemi és használati utasítása
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
A motorkerékpároknak különösen a versenyek által előmozdított és az utóbbi években történt fejlődése főképpen arra irányul, hogy a motorteljesítmény minél nagyobb mértékben emelkedjék. E...
Tovább
Előszó
A motorkerékpároknak különösen a versenyek által előmozdított és az utóbbi években történt fejlődése főképpen arra irányul, hogy a motorteljesítmény minél nagyobb mértékben emelkedjék. E tekintetben rendkívüli eredmények voltak elérhetők, mivel azonban a motorkerékpár mindinkább használati célokat szolgál, állandóan fokozódnak azok a követelmények, amelyek az utazás kényelmességére vonatkoznak. A manapság 500 ccm-ig használt, csaknem kizárólag egyhengeres motorokkal bíró motorkerékpárok hátrányai, rázások, lökésszerű indítás és zajos járás, amelyek különösen a négyütemű motornál lépnek előtérbe, gyors változtatásokat tesznek szükségessé.
A motorkerékpár további fejlődésének, minthogy a motorteljesítmény, mint olyan, manapság minden igényt kielégít, főképpen olyirányban kell haladnia, hogy elérje a korszerű automobilok rugalmasságát és rázás- és zajmentes járását. Az új „500-Ncc típusú Puch-gép e tekintetben fontos haladást jelent. Kétütemű, kéthengeres sorosmotor használata által a négyhengeres, négyütemű motorok nyugodt üzemét lehetett biztosítani és a rázást gyakorlatilag kiküszöbölni. A közismert Puch kettős dugattyúszerkezet (tehát két kettőshenger egymásután) elsősorban kiváló rugalmasságot biztosít minden fordulatszámnál, úgyhogy ezen motor nemcsak egyenlő értékű minden tekintetben a négyhengeres, négyütemű motorral, hanem azt sok tekintetben még felül is múlja. Természetesen még nagyobb mértékben mutatkozik ez a kéthengeres négyütemű motorral szemben.
Vissza
Fülszöveg
10 parancsolat, járművezetők részére
1. Mindenkor az úttest helyes oldalán hajts, még akkor is, ha az a rosszabbik lenne.
2. Csak olyan gyorsan vezess, hogy motorkerékpárodat feltétlenül a még szabadon áttekinthető útvonalon megállíthasd. A fékeknek természetesen mindig rendben kell lenniük. Ha úgy véled, hogy száguldanod kell, úgy azt nyugodtan megteheted ott, ahol magadon kívül mást meg nem ölhetsz.
3. Ne vágd le a fordulókat, mert ez a legbiztosabb útja a kórházbajutásnak.
4. Mérsékeld a sebességet helységeknél és útkeresztezéseknél, utóbbinál a közlekedési szabályokat vedd figyelembe.
5. Olvasd és tartsd szem előtt az útjelzéseket, azok nem az utca díszítésére állíttattak fel.
6. Nagy porban és rosszul áttekinthető terepen re előzz, az tisztára öngyilkossági kísérlet. Mindig adódik alkalom, hogy veszély nélkül előzhess. Adj helyet az előzni akarónak.
7. Gyermekekre különösen ügyelj, sohasem tudhatod, hogy azok mit fognak tenni és soha sincs igazad, ha gyermeket gázolsz....
Tovább
Fülszöveg
10 parancsolat, járművezetők részére
1. Mindenkor az úttest helyes oldalán hajts, még akkor is, ha az a rosszabbik lenne.
2. Csak olyan gyorsan vezess, hogy motorkerékpárodat feltétlenül a még szabadon áttekinthető útvonalon megállíthasd. A fékeknek természetesen mindig rendben kell lenniük. Ha úgy véled, hogy száguldanod kell, úgy azt nyugodtan megteheted ott, ahol magadon kívül mást meg nem ölhetsz.
3. Ne vágd le a fordulókat, mert ez a legbiztosabb útja a kórházbajutásnak.
4. Mérsékeld a sebességet helységeknél és útkeresztezéseknél, utóbbinál a közlekedési szabályokat vedd figyelembe.
5. Olvasd és tartsd szem előtt az útjelzéseket, azok nem az utca díszítésére állíttattak fel.
6. Nagy porban és rosszul áttekinthető terepen re előzz, az tisztára öngyilkossági kísérlet. Mindig adódik alkalom, hogy veszély nélkül előzhess. Adj helyet az előzni akarónak.
7. Gyermekekre különösen ügyelj, sohasem tudhatod, hogy azok mit fognak tenni és soha sincs igazad, ha gyermeket gázolsz.
8. Fényszóródat idejekorán tompítsd. Nem élvezet fényszóróba belehajtani.
9. Ha javítanod kell, úgy azt sem az út közepén, sem pedig egy át nem tekinthető helyen tedd, arra az úttest széle a legalkalmasabb hely.
10. Légy tekintettel másokra és követeld ezt másoktól is. Tartsd szem előtt, hogy baleset esetén elsősorban Neked van károd.
Vissza