1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Automatikus vonatvezető rendszer jármű műszaki ismeret

Oktatási segédanyag

Budapest
Kiadó: Budapesti Közlekedési Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 75 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Oktatási segédanyag. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a kötetből:
1. AZ AUTOMATIKUS VONATBEFOLYÁSOLÓ RENDSZERSZINTŰ ISMERTETÉSE
1.1. A rendszer általános működési elve
Az Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) bevezetése a metró... Tovább

Előszó

Részlet a kötetből:
1. AZ AUTOMATIKUS VONATBEFOLYÁSOLÓ RENDSZERSZINTŰ ISMERTETÉSE
1.1. A rendszer általános működési elve
Az Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) bevezetése a metró üzemeltetésénél a következő előnyökkel jár;
- Megnő a személyszállítás biztonsága, mivel az emberi beavatkozás csökken a vonatvezetésnél és mert különleges elektronikus figyelő rendszerek kerülnek bevezetés re,
- Megnő a vonal, személyszállító kapacitása, mert a vonatok menetforgalma egyenletessé- tehető és minimális követési idő biztosítható a szerelvények között.
Ily módon az Automatikus Vonatvezető Rendszer alkalmazása lehetővé teszi a szigorú menetrend betartását, és a szerelvények teljesítőképességének jobb kihasználását, miközben a biztonsági követelményeknek is eleget tesz. Vissza

Tartalom

AZ AUTOMATIKUS VONATBEFOLYÁSOLÓ RENDSZER ISMERTETÉSE 6
1.1. A rendszer általános működési elve 6
1.2. A francia INTCRELEC cég automatikus vonatvezető rendszere 6
1.3. Az AVR általános bemutatása 8
1.4. A vonatok mozgását alakító tényezők az AVR nélkül 9
1.5. Az AVR-rel bővített rendszer 11
1.6. Az AVR alkalmazásának fokozatai, szolgáltatásai 13
AZ AVR VONATI BERENDEZÉSEI 18
2.1. A vonati berendezések elvi működése 18
2.1.1. Nagyfrekvenciás jelérzékelők, antenna 19
2.1.2. Sebesség jeladók, fónikus kerék 19
2.1.3. ATO/ATP blokk és DAM karbantartást segítő készülék 19
2.1.4. TACMMO eseményrögzítő 21
2.1.5. Üzemmód-választó kapcsoló 21
2.1.6. Kezelő és jelző berendezések 21
2.1.7. Relés Interface 22
2.1.8. Vészfékszelep 22
2.1.9. Vészfék kiiktató csap 22
2.1.10.Vezérlő és biztonsági áramkörök 22
2.1.11.Kapocslécek, elosztó dobozok, összekötő kábelek 23
2.1.12.Levegős és villamos csövezés 23
2.1.13.Lengőcsatlás az EV3 típusú motorkocsikon 24
2.1.14.Az újonnan telepített berendezések tartószerkezetei 24
3. AZ AVR FEDÉLZETI KÉSZÜLÉKEI ÉS A TELEPÍTETT RENDSZER KIALAKÍTÁSA 25
3.1. Információvátel a pályáról (antenna) 25
3.2. Információ a vonatról (fónikus kerék) 25
3.3. Üzemmód-választó kapcsoló 27
3.4. Kezelő és jelző berendezések 28
3.5. Relés Interface 28
3.5.1. Áramutak az EV3 típusú vezérkocsin (VBM 101/S2 rajz) 31
3.5.2. Áramutak a 81, típusú motorkocsin (VBM 151/S2 rajz) 35
3.6. Vészfékszelep 35
3.7. Vészfék kiiktató csap 37
4. A VONATI VEZÉRLÉS ÁTALAKÍTÁSAI 39
4.1. Vezérlési áramkörök (VBM 151/S2 és 101/S2 rajzok) 40
4.2. Vezérlő áramkörök az üzemmód-választó kapcsoló pozíciójától függően a 81-es -és az EV3-as típusú metró motorkocsikon 40
4.3. Vészfékhurok a 81-es és EV3 típusú metró szerelvényeken 42
4.3.1. Vészfékhurok a 81. típusú metró szerelvényen 43
4.3.2. Vészfékhurok az EV3 típusú metró szerelvényen 45
4.4. Á levegős fékezés vezérlésének átalakítása a 81. típusú metró motorkocsikon 45
4.4.1. A levegős fék vezérlésének átalakítása az EV3 típusú metró motorkocsikon 47
4.5. Vonali kontaktor átalakítása az EV3 típuson 48
4.6. Vezérkontroller és bekötésének átalakítása 48
4.7. Tartalék-kontrolleres vezérlés átalakítása a 81-es típusú metró motorkocsikon (VBM 151/S2 rajz) 49
4.8. Fényszóró és zárlámpa vezérlés a 81-es típusú metró motorkocsikon 50
4.8.1. Fényszóró és zárlámpa vezérlés az EV3 típusú metró motorkocsikon 51
4.9. Az utastéri vészjelzés kialakítása az ev3-as típusú metró motorkocsin 52
4.10.Ajtómüködtetés, jelzés a metró motorkocsikon 52
4.10.1. Automatikus ajtóvezérlés 53
4.10.2. Ajtóműködtetés, jelzés áramköre a 31-es típusú metró motorkocsikon 55
4.10.2/A. Áramutak automatikus és ellenőrzött kézi vezérlésnél (PA és CMC üzemmódban) VEM 151/S2 és VBM 180/S1 rajz 56
4.10.2/B. Áramutak nem ellenőrzött kézi vezetésnél CML üzemmódban 58
4.10.2/C. Ajtó működtetés jelzés tartalék-kontrolleres vezérlésnél 60
4.10.3. Ajtó működtetés, jelzés az EV3 típusú metró motorkocsikon 61
4.10.3/A. Áramutak az automatikus és az ellenőrzött kézi vezetésnél (PA, CMC) 62
4.10.3/B. Áramutak a nem ellenőrzött kézi vezetésnél (CML) 64
ÉBERSÉGI BERENDEZÉS 66
5.1. A szovjet EV3 és 81-es típusú motorkocsikra telepített éberségi berendezés működési feltételei 66
5.2. Vészfékszelep 67
5.3. Sebességi jeladó 68
5.4. Nyugtázás 68
5.5. Vészfékbiztosító áramkör 3.sz, melléklet 69
5.6. Az áramkör működése 69
HIBAKERESÉS 71
6. JELZŐLÁMPÁK 71
6.1. Az indítás vége jelzőlámpa nem világit 71
6.2. Nincs pályajel jelzőlámpa világit 71
6.3. Vonatbefolyásoló hiba jelzőlámpa világít 71
6.4. PA/CMC jelzőlámpa nem világit 71
6.5. Ajtónyitás engedély lámpa nem világit és az ajtók nem nyílnak 72
7. KEZELŐGOMBOK 73
7.1. A START gomb megnyomásával az ajtók záródnak és a vonat nem indul 73
7.2. Az alaphelyzet nyomógomb megnyomása után a fék nem oldható 73
7.3. Éberségi nyomógomb megnyomásával nincs törlés 73
7.4. Vészféktörlés nyomógomb megnyomása után a fék nem oldható 73
3. HANGJELZÉSEK 74
8.1. Indítás jelzés nem működik 74
3.2. CMC hangszóró nem működik 74
8.3. Éberségi hangjelzés nem működik 74
9. HIBAKERESÉS CML ÜZEMMÓDBAN 75
9.1. A vonat nem indul, EP fék nem oldható 75
9.2. A vonat ajtói nem nyílnak, ill. nem záródnak 75
10. MEGJEGYZÉS 75
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem