Bevezetés | 13 |
Néhány példa az alkalmazásra | 17 |
Megjelenítések összehasonlítása | 23 |
Takarás (Hide) | 24 |
Árnyalás (Shade) | 24 |
Render | 25 |
AutoVision | 26 |
Alapismeretek | 27 |
Telepítés | 27 |
Elérési utak megadása | 28 |
Jogosultsági kód | 29 |
Parancsok kiadása | 30 |
Renderelési fogalmak | 31 |
Renderelési lépések | 32 |
A háromdimenziós test rávetítése kétdimenziós síkra | 32 |
Takart felületek eltávolítása | 32 |
Színárnyalatok megjelenését befolyásoló tényezők | 34 |
Megvilágítás | 35 |
Renderelés | 40 |
A RENDER parancs | 41 |
A RENDER parancs alkalmazása | 44 |
Rendering Type (Renderelés típusa) | 44 |
Rendering Options (Renderelési opciók) | 46 |
Smoothing Angle (Árnyalás szöge) | 50 |
More Options... (További opciók) | 51 |
Scene to Render (Render jelenetek) | 51 |
Background... (Háttér) | 52 |
Fog/Depth Cue... (Köd/Mélység jelző) | 52 |
Destination (Kimenet) | 52 |
Query For Selections (Kiválasztás jelöléssel) | 54 |
Crop Window (Feltáruló ablak) | 54 |
Render Window (Render ablak) | 55 |
File menü | 56 |
Edit menü | 59 |
Window menü | 59 |
Toolbar (Eszköztár) | 60 |
Státusz terület | 60 |
A renderelés további opciói | 61 |
AutoCAD Render Options (AutoCAD renderelési opciók) | 61 |
Render Quality (Renderelési minőség) | 62 |
Face Controls (Lapszabályozók) | 62 |
AutoVision Render Options (AutoVision renderelési opciók) | 63 |
Anti-aliasing Resoloution (Anti-aliasing felbontás) | 64 |
Face controls (Lap szabályzók) | 64 |
Depth Map Shadow Controls (Árnyéktérkép szabályzók) | 64 |
Texture Map Sampling (Átalakító mintázás) | 66 |
Ray Tree Depth (Sugárfa mélység) | 66 |
Felületek és anyagok | 67 |
Anyagjellemzők | 67 |
Szín | 68 |
Színvariációk a felületeken | 69 |
Áttetszőség | 70 |
Blokkok, fóliák és anyagkijelölés | 70 |
Mapping (Térképezés) | 71 |
Tiling és Cropping | 73 |
Szövettérképek | 74 |
Tükrözési térkép | 74 |
Átlátszatlansági térképek | 74 |
Bump térképek | 74 |
Szilárdtest anyagok | 75 |
Térkép vetítési típusok | 75 |
Anyagok hozzárendelése | 77 |
Felületminta kép alapján | 80 |
Materials Library (Anyagkönyvtár) | 83 |
Library List (Könyvtár lista) | 83 |
Open... (Megnyit) | 84 |
Save... (Elment) | 84 |
Material List (Anyagok listája) | 85 |
Import | 85 |
Export | 85 |
Preview | 85 |
Delete (Töröl) | 86 |
Purge (Tisztít) | 86 |
Save... (Elment) | 86 |
A Materials (Anyagok) párbeszédablak | 86 |
További lehetőségek | 91 |
New... (Új) | 91 |
New Standard Material (Új szabványos anyag) | 92 |
Adjust Bitmap (Bitmap szabályozása) | 102 |
További új anyagminták | 104 |
New Granite Material (Új gránitanyag) | 109 |
New Marble Materials (Új márványanyag) | 111 |
New Wood Material (Új faanyag) | 112 |
Mapping (Térképezés) | 117 |
Projection (Vetítés) | 118 |
Acquire from (Kimásolás) | 119 |
Copy to (Átmásolás) | 119 |
Adjust Coordinates... (Koordináták hozzáigazítása) | 119 |
Fog (Köd) | 135 |
Fényforrások | 139 |
Ambient Light (Szórt háttérvilágítás) | 140 |
Modify (Módosítás) | 141 |
Delete (Törlés) | 141 |
Select< (Kiválasztás) | 141 |
Nort Location... (Északi irány pozíció) | 141 |
Új fényforrás létrehozása | 142 |
Point Lights (Pontszerű fényforrások) | 143 |
Attenuation (Tompulás) | 144 |
Show... (Megmutat) | 145 |
Modify< (Módosítás) | 146 |
Shadow On (Árnyék be) | 146 |
Shadow Options... (Árnyék opciók) | 147 |
Distant Light (Távoli fény) | 149 |
Distant Light (Távoli fény) létrehozása | 150 |
Spotlight (Reflektorfény) | 157 |
New Spotlight (Új reflektorfény) | 158 |
Landscape Object (Tájkép objektum) | 163 |
New Lanscape Object (Új tájkép objektum) | 164 |
Landscape Objects (Tájkép tárgyak) | 165 |
Edit Landscape Object (Tájkép objektumok szerkesztése) | 169 |
Tájkép objektum közvetlen módosítása | 170 |
Landscape Library (Tájkép könyvtár) | 170 |
Background (Háttér) | 175 |
Solid (Tömör) | |
AutoCAD Background (AutoCAD háttér) | 176 |
Gradient (Szín egybemosódás) | 177 |
Horizont (Látókör) | 177 |
Height (Magasság) | 177 |
Rotation (Forgatás) | 177 |
Colors (Színek) | 178 |
Top/Middle/Bottom (Felső/Középső/Alsó) | 178 |
Image (Kép) | 178 |
Fit to Screen (Képernyőhöz igazítás) | 180 |
Use Image Aspect Ratio (Kép aspektus arány használat) | 180 |
Center (Középhelyzet) | 180 |
Merge (Beolvasztás) | 180 |
Environment (Környezet) | 181 |
Képek kimentése | 185 |
Format (Formátum) | 187 |
Képek megjelenítése | 191 |
Jelenetek | 197 |
A SCENE (JELENET) parancs | 198 |
New... (Új) | 198 |
Modify... (Módosítás) | 199 |
Delete (Törlés) | 199 |
Új jelenet létrehozása | 199 |
Jelenet módosítása | 200 |
Animáció | 201 |
Kamera és cél útvonal | 202 |
Távoli fény elérési utak | 202 |
Áthaladás | 202 |
Az animációs forgatókönyv | 202 |
Az ANIMATE parancs | 202 |
Animation: (Animáció) | 204 |
New (Új) | 204 |
Rename... (Átnevez) | 204 |
Delete (Törlés) | 204 |
Kamera Path (Kamera út) | 205 |
Select Movement (Mozdulat kiválasztása) | 205 |
Animation Time (Az animáció Ideje) | 206 |
Insert Movement (Mozdulat beillesztése) | 206 |
Delete Movement (Mozdulat törlés) | 206 |
Show Movement... (Mozdulat megjelenítés) | 206 |
Camera View (Kameranézet) | 207 |
Walk-Through (Áthaladás) | 207 |
Escape (Kilépés) | 207 |
Light Path (Fény út) | 208 |
Animate On (Animálás be) | 209 |
Start/End Time és Start/End Date (Kezdés/Befejezés idő, Kedzés/Befejezés dátum) | 209 |
Distant Light Select (Távoli fény kiválasztás) | 210 |
Modify Light (Fény módosítás) | 210 |
Preview (Előnézet) | 210 |
Start Time és Finish Time (Kezdő idő és Befejező idő) | 211 |
Pause Between Frames (Szünet a képek között) | 211 |
View (Nézet) | 211 |
Options (Opciók) | 211 |
Frames per Second (Másodpercenkénti kép) | 211 |
Lens Length (Lencse hosszúság) | 212 |
Image Files (Képfájlok) | 212 |
Save Script (Forgatókönyv kimentése) | 212 |
Run Script (Forgatókönyv lefuttatása) | 212 |
Egy Animáció összeállítása: | 213 |
Az FLCREATE alkalmazás | 217 |
Az FLCREATE alkalmazás lefuttatása | 219 |
Az Animáció lejátszása | 220 |
Az FLCREATE alkalmazás opciói | 220 |
Néhány példa az FLCREATE használatára | 221 |
Animáció lejátszása | 223 |
Animáció lejátszás a DOS alatt | 223 |
Menük | 224 |
PLAYER menü | 225 |
FILE menü | 225 |
FRAMES panel | 226 |
Különálló képek megtekintése | 226 |
Az animáció sebességének beállítása | 226 |
Animáció lejátszás Windows alatt | 227 |
File menü | 228 |
New Script... (Új forgatókönyv) | 229 |
A beállítás betűjelei | 230 |
Szerkesztő billentyűk | 231 |
Hang billentyűk | 231 |
Add Looping (Hurok hozzáadása) | 231 |
Test (Tesztel) | 231 |
Save (Mentés) | 231 |
Load Script... (Forgatókönyv betöltése) | 231 |
Edit Script... (Forgatókönyv szerkesztése) | 231 |
Open Animation (Animáció megnyitása) | 232 |
Get Sound... (Hang bekapcsolása) | 232 |
Anim Settings... (Animáció beállítások) | 232 |
Az Animation Settings beállítási lehetőségei | 232 |
Convert Anim... (Animáció konvertálása) | 234 |
Edit menü | 234 |
Options menü | 234 |
Importálás a 3D Studio programból | 235 |
A 3DSIN parancs | 235 |
Available Objects (Rendelkezésre álló objektumok) | 236 |
Add All (Mindent hozzáad) | 237 |
Add (Hozzáad) | 237 |
Selected Objects (Kiválasztott objektumok) | 237 |
Remove (Áthelyezés) | 237 |
Remove All (Mindent Áthelyez) | 237 |
Save to Layers (Fóliákra mentés) | 238 |
Multiple Material Objects (Több anyaggal rendelkező objektumok) | 238 |
Exportálás a 3D Studio programba | 243 |
A 3DSOUT parancs | 243 |
Derive 3D Studio Objects From (3D Studio tárgyak létrehozása) | 245 |
AutoCAD Blocks (AutoCAD blokkok) | 246 |
Smoothing (Simítás) | 247 |
Welding (Egyesítés) | 247 |
Egyebek | 249 |
A STATS parancs | 249 |
Az RPREF parancs | 250 |
A SHOWMAT parancs | 251 |
Az RCONFIG parancs | 252 |
A RENDSCR parancs | 252 |
A RENDERUNLOAD parancs | 252 |
Gyakorlat | 253 |
Tárgymutató | 261 |
Parancsok | 261 |
Párbeszédablakok | 264 |