1.061.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Autó-Motor 1973. február 6.

XXVI. évfolyam 3. szám

Szerző
Szerkesztő
Fotózta
Budapest
Kiadó: Lapkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 31 oldal
Sorozatcím: Autó-Motor
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a folyóiratból:

"A hivatásos gépkocsivezetők, a Közlekedési és Szállítási Dolgozók Szakszervezete és a szakmai intézmények hosszú ideig tartó - váltakozó intenzitással folytatott -... Tovább

Előszó

Részlet a folyóiratból:

"A hivatásos gépkocsivezetők, a Közlekedési és Szállítási Dolgozók Szakszervezete és a szakmai intézmények hosszú ideig tartó - váltakozó intenzitással folytatott - erőfeszítésének eredményeképpen a gépkocsivezetői szakmát államilag is elismerték. A korábbi törekvések vezettek ugyan némi részeredményre, amikor is a 13 450/1948. (1949. I. 8.) Korm. sz. rendelet a középfokú tanfolyamot végzett és sikeres vizsgát tett gépkocsivezetők részére kiállított bizonyítványt a szakmunkás bizonyítvánnyal (segédlevéllel), a felsőfokú tanfolyamot végzett és sikeres vizsgát tett gépjárművezetők részére kiállított bizonyítványt mesterlevéllel „egyenlő értékűnek" tekintette. Ez a felemás megoldás - olyan, mintha szakma volna, de mégsem az - a gépjárművezetők szakmunkás-minősítésének érvényessége és a jogszabály gyakorlati alkalmazása tekintetében később sok vita forrása lett. A gépkocsivezetők szakmai státuszának vitáján túlmenően, emberi oldalról nézve bántó, hogy a többi szakmai kategóriához hasonlítva, a gépkocsivezetés nem szakma, hanem betanított munkás-szintű tevékenység, amelyet úgy határozunk meg, hogy a gépkocsivezetői foglalkozás egyenértékű egy szakmával. A hivatásos gépkocsivezetők többségének önérzetét sértő „átmeneti szakmának" azután a tekintélye is arra a szintre került, amelyet a szakmai besorolásának megfelelően elfoglalhatott. A gépjárműállomány nagymérvű növekedése óriási keresletet indított meg a gépkocsivezetők iránt. A kétes értékű szakmai státusz, a munkaidő terjedelmének rendezetlensége (ami az előbbivel összefügg) és a munkafeltételek azt eredményezték, hogy a szállítóipar csak azokat nyerhette meg a szakma számára, akik előző munkahelyükkel, illetve munkájukkal elégedetlenek, vagy saját hivatásukban kudarcot vallottak. Nem kell itt bizonyítani, hogy ebben a helyzetben a munka minősége terén tett kényszerű engedmények a gépjárműállományban - népgazdasági szinten - milyen károkat okoztak. Ezen a helyzeten változtatott a 15/1972. (VI. 14.) MüM sz. rendelet, amely szerint 1972. szeptember 1-től lehetővé vált, hogy a hivatásos gépjárművezetők szakmunkás minősítést szerezhessenek." Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Autó-Motor 1973. február 6. Autó-Motor 1973. február 6. Autó-Motor 1973. február 6. Autó-Motor 1973. február 6.

Néhány lap foltos.

Állapot:
840 ,-Ft
4 pont kapható
Kosárba