kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 397 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Bevezetés | 11 |
Takács László: Kiválasztás | 15 |
Takács László: Kondicionális és koordinációs képességek | 25 |
Eckschmiedt Sándor: Erő | |
Alapfogalmak | 27 |
Az erőfejlesztés módszerei | 28 |
A maximális erőfejlesztés módszerei | 28 |
A gyorserőfejlesztés módszerei | 31 |
Az állóképességi erő fejlesztése | 34 |
Képességfelmérések szerepe az erőfejlesztésben | 34 |
Didaktikai szempontok az erőfejlesztésben | 35 |
Biológiai, fiziológiai szempontok az erőfejlesztésben | 35 |
Az adaptáció kiváltásának feltételei | 36 |
Szécsényi József: Gyorsaság | |
Alapfogalmak | 38 |
Reakciógyorsaság | 39 |
Aciklikus gyorsaság | 40 |
Ciklikus gyorsaság | 41 |
A gyorsaság fejlesztése | 41 |
A közvetlen úton történő gyorsaságfejlesztés alapelvei | 42 |
A közvetett úton történő gyorsaságfejlesztés alapelvei | 43 |
Nehezített feltételek, speciális (gyors-) erőfejlesztés | 44 |
Molnár Sándor: Állóképesség | |
Alapfogalmak | 45 |
Az állóképességet fejlesztő módszerek | 48 |
Folyamatos módszer | 48 |
Intervall módszer | 50 |
Ismétléses módszer | 52 |
Fartlek módszer | 53 |
Szécsényi József: Hajlékonyág, az ízületek mogzáskiterjedése | |
Alapfogalmak | 54 |
Az izom rugalmas tulajdonságai | 57 |
Miért lényeges, hogy izmaink nyúlékonyak és rugalmasak legyenek? | 58 |
Az izom rugalmasságának, az ízületi mozgáskiterjedés fejlesztésének módszerei | 59 |
Stretching | |
A stretching pszichikai hatásai | 60 |
A stretching élettani hatásai | 60 |
A stretchinggyakorlatok technikája | 61 |
Takács László: Ügyesség | 66 |
Eckschmiedt Sándor: Edzéstervezés | 68 |
Hosszú távú edzésterv | 68 |
Éves edzésterv | 70 |
Időszaki és ciklustervek | 71 |
Edzésegységre szóló részletes terv | 71 |
Az edzéstervek formái | 72 |
Az edzésmunka tervezésének néhány szempontja | |
Adatgyűjtés | 73 |
A célkitűzések meghatározása | 74 |
Periodizálás | 75 |
A sportpályafutás, a hosszú távú edzésprogram szakaszai | 75 |
Az éves edzésmunka szakaszai | 75 |
Az edzési időszakok ciklusokra osztása | 77 |
Edzésegység | 77 |
Terhelés, terjedelem, intenzitás | 77 |
Általános, sokoldalú és speciális képzés | 78 |
A képességfejleszts fokozatai | 79 |
Az edzésmunka napi elosztása | 80 |
Formaidőzítés, a sportforma kialakítása | 81 |
Takács László: Gyaloglás | 82 |
A gyaloglás technikája | 83 |
A gyaloglás oktatása | |
A gyaloglás oktatásának előfeltétlei | 84 |
A gyaloglás oktatásának előkészítő gyakorlatai | 85 |
A gyaloglás oktatásának rávezető gyakorlatai | 85 |
A gyalogló technika oktatása | 88 |
A hosszú távú felkészítés rendszere | 89 |
Általános előkészítő szakasz | 89 |
Gyermek korcsoport | 90 |
Serdülő korcsoport | 90 |
Speciális előkészítő szakasz | 92 |
Speciális fejlesztő szakasz | 93 |
A felnőtt nők (10, 20 km) és férfiak (20, 50 km) felkészítése | 97 |
Takács László - Orosz Ferenc: Atlétikai futások | 99 |
A futás főbb versenyszabályai | 99 |
A futás közben érvényesülő törvényszerűségek | 100 |
A futómozgás elemzése | |
A futólépés | 101 |
A futómozgás dinamikai jellemzői | |
Lépéshossz és lépésfrekvencia | 104 |
A futóteljesítmény modellje | 105 |
A futás oktatása | 106 |
A futás oktatásának előfeltételei | 107 |
A futás oktatásának elve, módszerei | 108 |
A futás oktatásának előkészítő gyakorlatai | 109 |
A futás oktatásának rávezető gyakorlatai | 110 |
Futófeladatok | 111 |
Futóiskola-gyakorlatok | 114 |
Sztipits László: Vágtafutás | 119 |
A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztése | 120 |
Gyorsaságfejlesztés | 120 |
Erőfejlesztés | 123 |
Állóképesség-fejlesztés | 126 |
Technikai képzés | 128 |
A vágtafutók éves edzés- és versenyrendszere | 129 |
Az éves felkészülés ellenőrzése | 131 |
A fiatalkorú vágtázók edzéseinek néhány sajátossága | 132 |
Molnár Sándor: Közép-, hosszútávfutás | |
A közép-, hosszútávfutáshoz szükséges képességek | 134 |
Aerob jellegű állóképesség | 134 |
Anaerob jellegű állóképesség | 135 |
Gyorsaság (anaerob alktacid kapacitás) | 136 |
Erő | 137 |
Hajlékonyság, lazaság | 137 |
Koordinációs képesség | 138 |
A közép-, hosszútávfutásban alkalmazott módszerek | 138 |
Folyamatos futás | 139 |
Aerob és anaerob jellegű intervall edzés | 141 |
Ismétléses edzés | 142 |
Fartlek edzés | 144 |
A távlati (több éves) felkészülés általános szempontjai | 145 |
Távlati edzéstervezés | 146 |
Az éves felkészülés rendszere | 149 |
A maratoni futók felkészülési rendszere | 160 |
Takács László: Váltófutás | 163 |
A váltófutás technikája | 163 |
A váltóbot átadásának és átvételének formái | 164 |
A váltásnál alkalmazott indulási módok | 165 |
A váltófutás oktatása | 166 |
A váltás oktatásának fokozatai | 166 |
A váltófutók edzése | 170 |
Kertész Tibor - Gyimes Zsolt: Gátfutás | 171 |
A gátvétel technikája | 172 |
A gátfutás oktatása | 174 |
Technikai képzés | 179 |
A gátfutók felkészítése | |
A gyermek és serdülő korcsoport edzésmunkája | 181 |
Speciális előkészítő és fejlesztési szakasz az ifjúsági és junior korcsoportban | 184 |
Az utánpótlás és a felnőtt korcsoport edzésmunkája | 187 |
Takács László: Akadályfutás | 212 |
Az akadályfutás technikája | 213 |
Az akadályfutás oktatása | 214 |
Akadályfutók edzése | 217 |
Éves felkészülés | 218 |
Zarándi László - Szalma László: Atlétikai ugrások | |
Az ugrások főbb versenyszabáylai | 222 |
Az ugrások biomechanikai törvényszerűségei | 223 |
Az atlétikai ugrószámok edzése | |
Kondicionális és koordinációs képességek | 226 |
Az oktatás és az edzés kapcsolata | 227 |
Zarándi László: Távolugrás, hármasugrás | |
A két versenyszámról általában | 229 |
A távolugrás technikai modellje | 230 |
A hármasugrás technikai modellje | 231 |
A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztésének eszközei és módszerei | 232 |
A futóképességek fejlesztése | 233 |
Erőfejlesztés | 240 |
A koordinációs képességek fejlesztése | 251 |
A technikai képzés módszerei | 252 |
Edzéstervezés | 254 |
Gyermek korcsoport | 254 |
Serdülő és az ifjúsági korcsoport | 255 |
Junior korcsoport | 258 |
Utánpótlás és felnőtt korcsoport | 265 |
Skoumal András: Magasugrás | 268 |
A flop magasugrás technikája | 269 |
A flop oktatása | 271 |
A magasugrók edzése | 275 |
A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztésének lehetőségei a különböző korcsoportokban | 276 |
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 277 |
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 278 |
Speciális fejlesztési szakasz (junior korcsoport) | 282 |
A csúcsteljesítmény szakasza (utánpótlás és felnőtt korcsoport) | 287 |
Schulek Ágoston: Rúdugrás | 291 |
A rúdugrás technikája | 291 |
A rúdugrás oktatása | 295 |
A rúdugrók edzése | 297 |
A fiatalkorúak edzése | 299 |
A felnőttek edzése | 301 |
Szécsényi József: Atlétikai dobások | 305 |
Az erőkifejtés testhelyzetei | 305 |
A dobásoknál érvényesülő főbb mechanikai, fizikai és izommechanikai törvényszerűségek | 3069 |
A dobószer kirepülési sebessége | 307 |
A dobószer kirepülési szöge | 307 |
A dobószer kirepülési magassága | 309 |
Előzetes lendület | 309 |
Vágó Béla - Kovács Etele: Súlylökés | 311 |
A súlylökés technikái | 311 |
A súlylökés oktatása és a hosszú távú felkészítés rendszere | 312 |
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 312 |
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 319 |
Speciális fejlesztési szakasz (18-19 évesek) | 320 |
A csúcsteljesítmény szakasza (20 évesek) | 323 |
A felkészülés rendszere | 326 |
A pördülettel végrehajtott súlylökés oktatása | 327 |
A tanulást nehezítő feltételek | 328 |
A tanulás menete | 328 |
Oktatásmódszertani szempontok | 333 |
Radák Zsolt: Gerelyhajítás | 334 |
A gerelyhajítás technikája | 335 |
A gerelyhajítás (kislabdahajítás) oktatása | 338 |
A gerelyhajítók felkészítése | 340 |
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 340 |
Speciális előkészítő és fejlesztési szakasz (16-19 évesek) | 341 |
A csúcsteljesítmény szakasza (20 évtől) | 343 |
Szécsényi József: Diszkoszvetés | |
A diszkoszvetés technikája és oktatása | |
A diszkosz fogása, előlendület | 347 |
Diszkoszvetés helyből | 347 |
A pördület felépítése | 348 |
A hosszú távú felkészülés rendszere | 349 |
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 350 |
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 353 |
Speciális fejlesztési szakasz (18-19 évesek) | 354 |
A csúcsteljesítmény szakasza (20 éves kortól) | 356 |
Az éves felkészítés rendszere | 357 |
A 10-15 évesek felkészítése | 357 |
A felkészítés rendszere 16 éves kortól | 357 |
Eckschmiedt Sándor: Kalapácsvetés | 366 |
A kalapácsvetés technikája | 367 |
A kalapácsvetés oktatása | 371 |
A hosszú távú felkészítés rendszere | 372 |
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 372 |
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 374 |
Speciális fejlesztési szakasz (18-22 évesek) | 375 |
A csúcsteljesímény szakasza | 377 |
Az éves felkészítés rendszere | 378 |
A 10-15 évesek felkészítése | 378 |
A felkészítés rendszere 16 éves kortól | 378 |
Vágó Béla - Fejes Zoltán: Többpróbázás | 381 |
Koordinációs képességek | 382 |
Kondicionális képességek | 383 |
Erő | 383 |
Ízületi mozgékonyság, hajlékonyság, lazaság | 384 |
Gyorsaság | 384 |
Állóképesség | 385 |
Edzéstervezés | 387 |
Kiválasztás | 387 |
A többpróbázók felkészítésének tervezése | 389 |
Éves tervezés | 391 |
Az utánpótlás és felnőtt korú többpróbázók felkészülésének tervezése | 391 |
Távlati felkészülés | |
Az éves felkészülés tervezése | 393 |
Irodalom | 397 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.