1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Atlétika

Technika, oktatás, edzés

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az atlétika technikai (biomechanikai) elemzésével, versenyszámai oktatásával és edzésével foglalkozó színvonalas szakkönyveink ismertek, és ha nem is mindig megvásárolhatóak, a könyvtárakban... Tovább

Előszó

Az atlétika technikai (biomechanikai) elemzésével, versenyszámai oktatásával és edzésével foglalkozó színvonalas szakkönyveink ismertek, és ha nem is mindig megvásárolhatóak, a könyvtárakban hozzáférhetők. Ezek a bő terjedelmű kiadványok az előképzettséggel rendelkező szakemberek igényét, továbbképzési törekvéseit kívánják kielégíteni, ezért nehéz megragadni a lényeget, különösen annak, aki még csak ismerkedik a sportág elméletével. Mi most arra vállalkozunk, hogy az atlétika technikájának, oktatásának és edzéseinek lényegét összefüggéseikben mutassuk be, viszonylag röviden, tömören.
Az alapképzettség megszerzéséhez kívánunk hozzájárulni, amelyre támaszkodva aztán mindenki igénye szerint tovább képezheti magát, fejlesztheti ismereteit. Vissza

Tartalom

Bevezetés11
Takács László: Kiválasztás15
Takács László: Kondicionális és koordinációs képességek25
Eckschmiedt Sándor: Erő
Alapfogalmak27
Az erőfejlesztés módszerei28
A maximális erőfejlesztés módszerei28
A gyorserőfejlesztés módszerei31
Az állóképességi erő fejlesztése34
Képességfelmérések szerepe az erőfejlesztésben34
Didaktikai szempontok az erőfejlesztésben35
Biológiai, fiziológiai szempontok az erőfejlesztésben35
Az adaptáció kiváltásának feltételei36
Szécsényi József: Gyorsaság
Alapfogalmak38
Reakciógyorsaság39
Aciklikus gyorsaság40
Ciklikus gyorsaság41
A gyorsaság fejlesztése41
A közvetlen úton történő gyorsaságfejlesztés alapelvei42
A közvetett úton történő gyorsaságfejlesztés alapelvei43
Nehezített feltételek, speciális (gyors-) erőfejlesztés44
Molnár Sándor: Állóképesség
Alapfogalmak45
Az állóképességet fejlesztő módszerek48
Folyamatos módszer48
Intervall módszer50
Ismétléses módszer52
Fartlek módszer53
Szécsényi József: Hajlékonyág, az ízületek mogzáskiterjedése
Alapfogalmak54
Az izom rugalmas tulajdonságai57
Miért lényeges, hogy izmaink nyúlékonyak és rugalmasak legyenek?58
Az izom rugalmasságának, az ízületi mozgáskiterjedés fejlesztésének módszerei59
Stretching
A stretching pszichikai hatásai60
A stretching élettani hatásai60
A stretchinggyakorlatok technikája61
Takács László: Ügyesség66
Eckschmiedt Sándor: Edzéstervezés68
Hosszú távú edzésterv68
Éves edzésterv70
Időszaki és ciklustervek71
Edzésegységre szóló részletes terv71
Az edzéstervek formái72
Az edzésmunka tervezésének néhány szempontja
Adatgyűjtés73
A célkitűzések meghatározása74
Periodizálás75
A sportpályafutás, a hosszú távú edzésprogram szakaszai75
Az éves edzésmunka szakaszai75
Az edzési időszakok ciklusokra osztása77
Edzésegység77
Terhelés, terjedelem, intenzitás77
Általános, sokoldalú és speciális képzés78
A képességfejleszts fokozatai79
Az edzésmunka napi elosztása80
Formaidőzítés, a sportforma kialakítása81
Takács László: Gyaloglás82
A gyaloglás technikája83
A gyaloglás oktatása
A gyaloglás oktatásának előfeltétlei84
A gyaloglás oktatásának előkészítő gyakorlatai85
A gyaloglás oktatásának rávezető gyakorlatai85
A gyalogló technika oktatása88
A hosszú távú felkészítés rendszere89
Általános előkészítő szakasz89
Gyermek korcsoport90
Serdülő korcsoport90
Speciális előkészítő szakasz92
Speciális fejlesztő szakasz93
A felnőtt nők (10, 20 km) és férfiak (20, 50 km) felkészítése97
Takács László - Orosz Ferenc: Atlétikai futások99
A futás főbb versenyszabályai99
A futás közben érvényesülő törvényszerűségek100
A futómozgás elemzése
A futólépés101
A futómozgás dinamikai jellemzői
Lépéshossz és lépésfrekvencia104
A futóteljesítmény modellje105
A futás oktatása106
A futás oktatásának előfeltételei107
A futás oktatásának elve, módszerei108
A futás oktatásának előkészítő gyakorlatai109
A futás oktatásának rávezető gyakorlatai110
Futófeladatok111
Futóiskola-gyakorlatok114
Sztipits László: Vágtafutás119
A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztése120
Gyorsaságfejlesztés120
Erőfejlesztés123
Állóképesség-fejlesztés126
Technikai képzés128
A vágtafutók éves edzés- és versenyrendszere129
Az éves felkészülés ellenőrzése131
A fiatalkorú vágtázók edzéseinek néhány sajátossága132
Molnár Sándor: Közép-, hosszútávfutás
A közép-, hosszútávfutáshoz szükséges képességek134
Aerob jellegű állóképesség134
Anaerob jellegű állóképesség135
Gyorsaság (anaerob alktacid kapacitás)136
Erő137
Hajlékonyság, lazaság137
Koordinációs képesség138
A közép-, hosszútávfutásban alkalmazott módszerek138
Folyamatos futás139
Aerob és anaerob jellegű intervall edzés141
Ismétléses edzés142
Fartlek edzés144
A távlati (több éves) felkészülés általános szempontjai145
Távlati edzéstervezés146
Az éves felkészülés rendszere149
A maratoni futók felkészülési rendszere160
Takács László: Váltófutás163
A váltófutás technikája163
A váltóbot átadásának és átvételének formái164
A váltásnál alkalmazott indulási módok165
A váltófutás oktatása166
A váltás oktatásának fokozatai166
A váltófutók edzése170
Kertész Tibor - Gyimes Zsolt: Gátfutás171
A gátvétel technikája172
A gátfutás oktatása174
Technikai képzés179
A gátfutók felkészítése
A gyermek és serdülő korcsoport edzésmunkája181
Speciális előkészítő és fejlesztési szakasz az ifjúsági és junior korcsoportban184
Az utánpótlás és a felnőtt korcsoport edzésmunkája187
Takács László: Akadályfutás212
Az akadályfutás technikája213
Az akadályfutás oktatása214
Akadályfutók edzése217
Éves felkészülés218
Zarándi László - Szalma László: Atlétikai ugrások
Az ugrások főbb versenyszabáylai222
Az ugrások biomechanikai törvényszerűségei223
Az atlétikai ugrószámok edzése
Kondicionális és koordinációs képességek226
Az oktatás és az edzés kapcsolata227
Zarándi László: Távolugrás, hármasugrás
A két versenyszámról általában229
A távolugrás technikai modellje230
A hármasugrás technikai modellje231
A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztésének eszközei és módszerei232
A futóképességek fejlesztése233
Erőfejlesztés240
A koordinációs képességek fejlesztése251
A technikai képzés módszerei252
Edzéstervezés254
Gyermek korcsoport254
Serdülő és az ifjúsági korcsoport255
Junior korcsoport258
Utánpótlás és felnőtt korcsoport265
Skoumal András: Magasugrás268
A flop magasugrás technikája269
A flop oktatása271
A magasugrók edzése275
A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztésének lehetőségei a különböző korcsoportokban276
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek)277
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek)278
Speciális fejlesztési szakasz (junior korcsoport)282
A csúcsteljesítmény szakasza (utánpótlás és felnőtt korcsoport)287
Schulek Ágoston: Rúdugrás291
A rúdugrás technikája291
A rúdugrás oktatása295
A rúdugrók edzése297
A fiatalkorúak edzése299
A felnőttek edzése301
Szécsényi József: Atlétikai dobások305
Az erőkifejtés testhelyzetei305
A dobásoknál érvényesülő főbb mechanikai, fizikai és izommechanikai törvényszerűségek3069
A dobószer kirepülési sebessége307
A dobószer kirepülési szöge307
A dobószer kirepülési magassága309
Előzetes lendület309
Vágó Béla - Kovács Etele: Súlylökés311
A súlylökés technikái311
A súlylökés oktatása és a hosszú távú felkészítés rendszere312
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek)312
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek)319
Speciális fejlesztési szakasz (18-19 évesek)320
A csúcsteljesítmény szakasza (20 évesek)323
A felkészülés rendszere326
A pördülettel végrehajtott súlylökés oktatása327
A tanulást nehezítő feltételek328
A tanulás menete328
Oktatásmódszertani szempontok333
Radák Zsolt: Gerelyhajítás334
A gerelyhajítás technikája335
A gerelyhajítás (kislabdahajítás) oktatása338
A gerelyhajítók felkészítése340
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek)340
Speciális előkészítő és fejlesztési szakasz (16-19 évesek)341
A csúcsteljesítmény szakasza (20 évtől)343
Szécsényi József: Diszkoszvetés
A diszkoszvetés technikája és oktatása
A diszkosz fogása, előlendület347
Diszkoszvetés helyből347
A pördület felépítése348
A hosszú távú felkészülés rendszere349
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek)350
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek)353
Speciális fejlesztési szakasz (18-19 évesek)354
A csúcsteljesítmény szakasza (20 éves kortól)356
Az éves felkészítés rendszere357
A 10-15 évesek felkészítése357
A felkészítés rendszere 16 éves kortól357
Eckschmiedt Sándor: Kalapácsvetés366
A kalapácsvetés technikája367
A kalapácsvetés oktatása371
A hosszú távú felkészítés rendszere372
Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek)372
Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek)374
Speciális fejlesztési szakasz (18-22 évesek)375
A csúcsteljesímény szakasza377
Az éves felkészítés rendszere378
A 10-15 évesek felkészítése378
A felkészítés rendszere 16 éves kortól378
Vágó Béla - Fejes Zoltán: Többpróbázás381
Koordinációs képességek382
Kondicionális képességek383
Erő383
Ízületi mozgékonyság, hajlékonyság, lazaság384
Gyorsaság384
Állóképesség385
Edzéstervezés387
Kiválasztás387
A többpróbázók felkészítésének tervezése389
Éves tervezés391
Az utánpótlás és felnőtt korú többpróbázók felkészülésének tervezése391
Távlati felkészülés
Az éves felkészülés tervezése393
Irodalom397
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem