Fülszöveg
1950-1990 között iskoláinkban alapvető fontosságú volt a világnézeti nevelés, ami határozott és egyértelmű materialista-ateista világnézeti nevelést jelentett.
Mészáros István professzor új kötete a materialista világnézeti nevelés fő vonulatát, az ateista nevelést mutatja be. Előítélet-mentes objektivitással, tudományos tárgyilagossággal közelíti meg az óvodákban, általános és középiskolákban, főiskolákon, egyetemeken érvényesített ateista nevelés folyamatát, teljes tartalmát. A korabeli szakirodalmi művek éppen úgy alapos elemzés alá kerültek, mint a különféle törvények, rendeletek, párthatározatok, felmérések, hatásvizsgálatok, valamint az alkalmazott ateista nevelés módszerek, eljárások, követelmények.
Az új, még feltáratlan - sokak által még ma is tabunak tartott - téma jól beleillik az 1996-ban "Ezer esztendős a magyar iskola" - jubileumi könyvkiadási programjába is.
A kötetet haszonnal forgathatják a korszakkal foglalkozó szakemberek, de sokan csodálkoznak majd rá a...
Tovább
Fülszöveg
1950-1990 között iskoláinkban alapvető fontosságú volt a világnézeti nevelés, ami határozott és egyértelmű materialista-ateista világnézeti nevelést jelentett.
Mészáros István professzor új kötete a materialista világnézeti nevelés fő vonulatát, az ateista nevelést mutatja be. Előítélet-mentes objektivitással, tudományos tárgyilagossággal közelíti meg az óvodákban, általános és középiskolákban, főiskolákon, egyetemeken érvényesített ateista nevelés folyamatát, teljes tartalmát. A korabeli szakirodalmi művek éppen úgy alapos elemzés alá kerültek, mint a különféle törvények, rendeletek, párthatározatok, felmérések, hatásvizsgálatok, valamint az alkalmazott ateista nevelés módszerek, eljárások, követelmények.
Az új, még feltáratlan - sokak által még ma is tabunak tartott - téma jól beleillik az 1996-ban "Ezer esztendős a magyar iskola" - jubileumi könyvkiadási programjába is.
A kötetet haszonnal forgathatják a korszakkal foglalkozó szakemberek, de sokan csodálkoznak majd rá a nagyközönség soraiból is, akik abban a "bizonyos negyven évben" szülők vagy diákok voltak, s azok is, akik akkor még nem éltek, de szeretnék a múltat tisztán látni.
A kötet szerzője a Magyar Tudományos Akadémia doktora, a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem nyugdíjas docense, számos alapvető magyar művelődéstörténeti monográfia, sok tudományos és ismeretterjesztő tanulmány szerzője, az iskola- és pedagógiatörténet széles körben ismert és elismert kutatója, szaktekintélye.
Vissza