kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Világirodalom |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
Oldalszám: | 154 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 26 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. Ez a könyv készült a Globus Nyomda didot-antikva betűivel és litográfiai sokszorosításával 1000 példányban. |
Asszonyi pompa | |
Elegancia | 5 |
Testi elegancia és a ruházkodás választékossága | |
Balzac és korának elegánsai | |
A női termet kialakulása a rómaiaknál, a középkorban, Florencben | |
Rubens kerekededségei | |
A fűző eredete és a fátyol divatja | |
A jó ruha lelki hatásai | |
Divathullámok | 11 |
Régente viseletek volta, újabban divatok | |
Helyenként felvillanó divattörekvések | |
A tanagrai cserépmannequinek | |
Kínai teaszalónok | |
Mórok és burgundi királykastályok a divattörténelemben | |
Navarrai Margit, a szerelmes | |
A Mediciek finomságai a franciáknál | |
A divat ingalengésének törvénye | |
A toalett aranymetszet-törvénye | |
Divatlapok kultúrája | 18 |
A régiesség varázsa | |
Érzelgős divatképek | |
Stubenrauch és Tyroler, a régi rézmetszők | |
Az almanachok írói | |
Divatmagazinok és Regélők | |
Levegőben ugráló lovak, röpülő kutyák és egyéb elmefuttatások | |
A palingenesis és a titkos tudományok | |
A Cote d'Azure világa | |
Amerikai misszek és kutyáik | |
Divathóbortok | 24 |
A francia forradalom szertelenségei | |
A frizura szélsőségei | |
A tagok kitömésének különféle divatja | |
Ízléskarambolok | |
A harmicéves háború meztelenségi divatja | |
A tátottszájú ruha | |
Amerikai túlzások a mai divatban | |
Toalett-stílusok | |
Á la pompadour | 27 |
A rokokó-asszony és környezete | |
A harangszoknya és ősei | |
Valesquez infánsnői | |
A manteau és díszítése | |
A fűzős derék | |
Boucher, az ezermester | |
A lefestett Pompadour | |
XV. Lajos udvara és a metresszek | |
Párizs az örömök fővárosa | |
A Fontage-frizura | |
Coiffure, fejkötő, kalapok | |
Arcfestés és szépségtapasz | |
Directoire és meztelenség | 34 |
Az antik Vénus utánzói | |
A francia forradalom divattervezője: Jacques Louis David | |
Egy kerti ünnepély élőszobrai | |
A directorire szépségideálja | |
Az »egyenes testvonal« | |
A ruhaelhagyások állomásai | |
Hűlések és válóperek | |
Szeszélyes frizurák és kalapformák | |
A divat őrültjei | |
Mme | |
Tallien sétaközben | |
Sport-lady | 40 |
Reynolds-képek bája | |
Regények és sportok | |
Lady Hamilton szerelmei | |
IV. György kora és a »merry old England« | |
A Carlton-House | |
A szöktető dandy | |
Az anglománia | |
A spleen és a flirt divatja | |
A milliárdos lány | |
Ingblúz és sportdressz | |
A krinolin | 47 |
Feltámad-e még? | |
III. Napóleon és Eugénia császárnő | |
Legenda a krinolin születéséről | |
Miképpen szerkesztették hajdan? | |
Tréfa és gúny | |
Tessék meggazdagodni! | |
Compigéne | |
A gömbölyű vállak divatja | |
Kivágás és szélek szoknya | |
Lola Montez | |
Mályvaszín rokolyák | 52 |
A biedermeier-kor divatja és mulatságai | |
Pomeráncs-, barack- és kanárisárga mint divatszínek | |
Darázsderekú szépek, hattyúnyakú ideálok | |
Az »elefánt-szoknya«, a sonka ujjak, a fűző | |
Kínai és dugóhúzó-frizurák | |
Bébé-kalapok | |
Gentz és Elssler Fanny | |
Kisfaludy Sándor és Vigano táncsosnő | |
Poirettről vionnetig | 56 |
Ki csinálja a párizsi divatot? | |
Rosa Bertin divatbábúi | |
A Szajnapart levegője | |
A kor tendenciái és politika mint divattényezők | |
A német reformruha és ellentéte: a francia egyén i ruha | |
Poiret, a színek lángralobbantója | |
A divatteáktól a nagy kosztümbálokig | |
Mme Vionnet divatháza és próbatermei | |
Az ékszerekről | |
A női test és az ékszer | 62 |
A kőkorszak Évája | |
Elméletek az ékszer eredetéről | |
Egyiptom a világ ékszerszállítója | |
Krétai sírok leletei | |
Zománcosuás, kővésés | |
A díszítő kedv ereje | |
A redővetés hangsúlyozása | |
A járás ritmusának rezgői | |
A törékeny szűzek és a burgundi fejedelmi ékszerek | |
A gyűrűk története | |
Az ékszerek nyelve | 68 |
A gáláns világ és a francia királyi udvarok ékkő-divatja | |
Diadémek, agraffe-ok | |
Odiot, Gouthiére, Nitot és az empire ékszerművesei: Napoleon pazarlásai | |
A chatelaine, a cameák és vaskeresztek | |
Strass mester és a hamis ékszerek | |
Babonás és vallásos ékszerek | |
A gyűrűk története | |
Drágakövek színjátéka | 74 |
Capistrano prédikációi 1451-ben | |
Ékszer-szomjúság | |
Piros korallok gyermeki hangulata | |
A mai ékszerész festői hatásokra törekszik | |
Az onyx, a gyöngy, a platina | |
A csüngőlánc | |
A karkötő-szalag | |
Benvenuto Cellini | |
Parfümök esztétikája | |
Illatok varázsa | 80 |
Keleti illatkultúra | |
Áldozás és tömjén | |
Zsidók, kínaiak, egyiptomiak ceremóniái | |
Illat és nemi ösztön | |
A démonhit és az öröklött szagérzések | |
Vénusz rózsalovagjai | 83 |
Persephone elrablása | |
Vénusz születése | |
A római császárság parfűmszokásai | |
A lovagvilág kozmetikái, erkölcsei | |
Cour parfüméek | |
A rokokó szépség-titkai | |
A betegségek és a testkultusz | |
Emlékek hullámai | 86 |
Költők, írók, tudósok illet-érzékenysége | |
Schiller és a rothadt almák | |
Baudelaire »mesterséges paradicsom«-a | |
Huysmans regényhőse | |
Montesquieu gróf, az édes illatok mestere | |
Regismanset, a parfűmök filozófusa | |
Illatfelhők a színpadon | |
Balettek varázsa | |
Illatok párolása | 90 |
Szagok skálája | |
Mr. Piese | |
A Riviera | |
A francia parfümőrök | |
Fantázia-illatok | |
Szappan, kölni víz, természetes virágillatok | |
A női lelkivilág | |
Budoárok és szalónok | |
Rokokó-alcove | 93 |
Lesczynska Mária rokona | |
Márványamorettek és aranycirádák | |
A reggeli mosdás | |
Bergérek, commode-ok, kallandó, tükrök | |
Előkészületek az öltözéshez | |
Az első reggeli | |
Toalett-kellékek | |
Récamier-asszonyszoba | 98 |
Pompéji régiségek, török vázák | |
Heverő- és nyugvóágy | |
Madame Récamier és a herceg | |
Afroditék táncolják a »La France«-valcert | |
Lakomák római császárok módjára | |
Jacob, a berendezőművész | |
A Messidor-stílus | |
A spinétmuzsika | |
A »sál-tánc« | |
Diánák, Minervák és a görög templomok | |
A »tzifra szoba« | 103 |
A »Gute Stube« magyar párja | |
Az »ifiasszonyka« a nemesi kúrián | |
Du-Barry-tapéták | |
Öreg fotelek, diófaszékek | |
Rózsafa-asztalok, politúros sublót | |
A servante és az oszlopokba rakott csészék | |
Mullfüggönyök, líraalakú varróasztal | |
Az en giraffe-zongora | |
Silhouettek a falakon | |
Gavarni-metszetek | |
A korszerű hálószoba | 109 |
A modern építész álma | |
Exotikus bútorok és selymek | |
A belső térképezés | |
Az ágy kacérsága | |
Kínai lakk | |
Faragás és falfestés | |
Rézkandeláberek | |
Rejtett-fiókú szekrények | |
A színek tónushatásai | |
Indiai motívumok | |
Terített asztalok | |
Nyitány | 115 |
Napfény és esti szerenádok zenéi | |
A szálloda-terrasz négy jókedvű vándora | |
Napoleon szakácsa | |
Az ízlés fiziológiája | |
Nem a »mit«, a »hogyan« a fontos | |
Római szimfónia | 118 |
Cineinnatus boldog népe | |
A comissatiók, tréfás ivások, áldozat a házőrző szellemeknek | |
Lucullus Apolló-szalónja | |
Heliogabalus asztaldíszítése és viaszételei | |
Fényűzők, kéjencek és hibbantelméjűek | |
Szakácsiskolák | |
Új gazdagok tobzódása | |
Trimalchio lakomája | |
Potemkin télikertje | |
Astorék orgiái | |
Asztalok költészete | 123 |
Horacius, az ínyes élvező | |
Ovidius tanácsai a vacsorázó szerelmes párnak | |
Arab kalifák terített asztalai | |
Ezüsttükör az asztalon | |
Tarka madarak a tálakon | |
A hajadonserleg | |
Asztalok a versaillesi lugasokban | |
Az angol reggelizőasztal | |
Az asztal művészei és bűvészei | 128 |
Illatszeres lakomák | |
Rokokó-vigadalmak ezer mesterei: virágok, szőnyegek, verázslói | |
Pagodák és parkok az asztalokon | |
A desszertek építményei | |
A német Schauessen | |
A wittenbergai dékán | |
A cukor, a viasz, a porcelándísz | |
Kändeler Joachim János »hattyús serice«-e | |
A dilettantizmus örökmécsei | 134 |
A hajdani tűzvarázsok utódai | |
Amerikai asztalok papírterítékkel | |
Angol családi asztalok derűje | |
Terített asztalok kiállításai | |
Szállodák ebédlőinek tónusa | |
A jövő zenéje: az expresszionista asztal | |
Garderobe- ok mélyéről | |
Napernyők | 138 |
Balzac véleménye az esernyőről | |
Hanway János, a kicsúfolt feltaláló | |
Már az ó-kori Hellas is ismerte a napernyők divatját | |
Tréfás elnevezések | |
Pompadour-ernyők | |
Ernyőnyelek rejtelmei | |
A »knicker« és a hanyatlás | |
Legyezők | 141 |
Velence strucctollas gondolái | |
India szent pávái | |
Chinai selyemrefestett legyezők, japán óriáslegyező | |
A klasszikus világ legyeződivatja | |
A renaissance szemfényvesztői | |
A rokokó cifraságai és a legyezőnyelv | |
Eugénia császárnő tervei | |
Sálok és kendők | 145 |
Napoleon és az indiai sálok | |
Josefin gyüjteménye | |
A séconde empire estélyei | |
Mibe kerültek a hajdani sálok? | |
Külpolitika és sáldivat | |
A biedermeier gyapjúsálja | |
Modern sálok | |
Az apacs-kendők | |
Csipkék | 148 |
A keleti eredet | |
Arcképek és miniatűrök csipkéinek hatása | |
Vermeer Csipkeverőnője | |
A vert csipke és a varrott csipke | |
Medici Katalin és Colbert szerepe a francia csipkeiparban | |
A spanyol guipure-ök tarkasága | |
Mindenféle csüngők | 152 |
A neckék és a csontból faragott nippek | |
Középkori és renaissance-asszonyok toalett-ajándékai | |
Modern pirosítótokok | |
A ridikül fejlődése |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.