1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Apáczai-napok 2003

Tanulmánykötet/Nemzetközi Tudományos konferencia

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

2003-ban a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Karán nyolcadik alkalommal megrendezett tudományos konferencia előadásait nyújtjuk át e tanulmánykötetben a... Tovább

Előszó

2003-ban a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Karán nyolcadik alkalommal megrendezett tudományos konferencia előadásait nyújtjuk át e tanulmánykötetben a Tisztelt Olvasónak.
A konferencia az ország legújabb sorsdöntő eseményére kívánt reflektálni, arra a tényre, hogy Magyarország ismételten Európa része lett. Rendszerezni kívántuk az értékrendszer azon részét, amelyet mi magyarok adhatunk kulturális, tudományos, gazdasági téren Európa sokszínűségéhez.
A visszatérésünk Európához sokféleképpen bizonyítható. Mi, itt Győrben mindnyájan a névadónk életútjának, tudós egyéniségének tanulmányozásával igazolhatjuk ezt. Az 1600-as évek közepén Apáczai Csere János öt évet tanul a hollandiai Utrecht-ben és amikor a tudás birtokosává válik, példamutató módon visszatér szülőföldjére, magával hozva a kor legjelentősebb filozófiai, kulturális áramlatait, a kor szellemének megfelelően az európai oktatás módszertani és didaktikai kérdéseit, válaszait. Vissza

Tartalom

ESÉLYEGYENLŐSÉG MEGTEREMTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI
AZ EURÓPAI UNIÓBAN
Benyák Anikó: „Esélyegyenlőség az élethosszig tartó tanulás kezdetén"
- a hiperaktivitás és a tanulási zavarok háttértényezőinek vizsgálata
győri kisiskolások körében 9
Fehér Ágota: Esélyegyenlőség az empátiás készség és az értékorientáció
fejlődésének folyamatában 20
Rákó Erzsébet: Sérült emberek esélyegyenlősége az Európai Unióban és
Magyarországon - Fogyatékosok éve 2003 30
Soós Zsolt: Az Európai Unió regionális politikájának lehetséges hatása a
kistelepülésen élő családok életkörülményeire 36
GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYE IDEGENFORGALMI FELKÉSZÜLTSÉGE
ÉS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI
Berki Mónika: Világörökségi helyszínek megjelenése hazánk turizmusában 59
Husz Anikó: A turizmus kitörési pontjai 66
Ángyán József: Az európai agrárfinanszírozás új ökoszociális útja
és a magyar vidék számára felkínált lehetőségei 72
Kiss Andrea: Göbös major marketing koncepciója, különös tekintettel a
lovasturizmusra 86
NYELVPEDAGÓGIA ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ - ÚJ KIHÍVÁSOK
Bakonyi István: Nyelvpolitika - szaknyelv - üzleti orosz 99
Oszetzky Éva: (nyelv)Tanítás az Európai Unióban:
a belgiumi francia közösség 104
Agárdi Zsuzsanna: Iskolafejlesztés Németországban. Példák és tanulságok 110
Szilágyiné Hodossy Zsuzsanna: Általános iskolai idegennyelv-oktatás
Magyarországon: történet, elemzés (1945-1995) 118
Beckl János - Hardiné Magyar Tamara: Egyházak és felekezetek a
többnyelvű Európában 124
Mátyás Judit: Szótanulási- és tanítási stratégiák 128
Konczosné Szombathelyi Márta: Motiváció, nyelvtudás, karrier 136
Csillag Andrea: A kreativitás fejlesztése az angol órán lehetséges válasz
a modern társadalom kihívásaira 143
Lőrincz Ildikó: Metanyelvi tevékenység a nyelvórán, az idegennyelvi óra mint
aszimmetrikus (exolingvális) kommunikációs helyzet 149
Helen Sherwin: How can we help primary learners develop a capacity
for life-long learning? 155
Boldizsár Boglárka: Alsó és felső tagozatos tanulók anyanyelvi
és idegen nyelvi beszédpercepciós vizsgálata 167
Szladek Emese: Kooperáció és autonóm tanulás a nyelvtanárképzésben a
módszertani ismeretek elméleti elsajátítása előtt nyelvtani
gyakorlófeladatokon keresztül 178
David Cronin: Dictation: new ways with old methods 182
Projektpedagógia
Sztanáné Babits Edit: A képességfejlesztés néhány fontos kérdése 187
Tamusné Molnár Viktória: Múzeumi gyűjtemények az iskolák
szolgálatában az Európai Unió országaiban 196
Rostás Rita - Gőbel Orsolya - Szabó Pál: A bölcsesség nyomában - pszichológus szemmel 202
Bánhidi Miklós: Iskolafejlesztés Indiában - projektpedagógiai program 217
A természettudományos gondolkodás és oktatásának módszertana
Csóka Géza: A kezdeti matematikai ismeretek és a főiskolai tananyag
összevetése közgazdász-szálloda szakon 225
Daragó József: A matematika vizsgálódási módszerei 230
Dávid János: A terepi foglalkozások lehetőségei a Zselicben 236
Herendiné Kónya Eszter: Az alsó tagozatos geometriatanítás
helyzetének elemzése 242
Makara Ágnes: A problémamegoldó gondolkodásról szerzett tapasztalataim
néhány feladat tükrében 248
Pápay Péter: A valószínűség tanításának távlatai az EU-s csatlakozás után 255
Szabó Péter: Milyen itallal kínálták Krisztust a keresztre
feszítés előtt és után? 260
Tarcsi Margit: A területfogalom fejlesztése az általános iskola alsó tagozatán .. 267
Zábrádi Antal: Mi kicsi és mi nagy a fizikában? 274
Testvérmúzsák
Dévainé Kluka Adrienne: Hagyomány és megújulás a zenepedagógiában.
Zene az esztergomi tanítóképzésben 283
Burián Miklós: Énektanítás másképp - a zenei élményszerzés új útjai
az általános iskola első és második osztályának énekóráin 295
Mentesné Tauber Anna: Gondolatok a zeneterápiáról 301
Sándor Zsuzsa: Vizuális kommunikáció és vizuális nevelés - egy paradigmaváltás kibontakozása 305
MÁS SZEKCIÓBAN ELHANGZOTT ELŐADÁSOK
Mayer László: A hangulati élet zavarai gyermekkorban 333
Szelid Veronika: Napszentületkor. Kevertnyelvűség és nyelvváltás a déli csángók körében 340
Pongrácz Attila: Portugália és az Európai Unió 350
A kötet szerzői 363
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Apáczai-napok 2003 Apáczai-napok 2003

A borító egyik sarka megtört.

Állapot:
1.890 Ft
940 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba