kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 268 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-0495-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52664. |
Kálmán György: Bevezető | 5 |
A szerkesztő: Előszó | 7 |
Köszöntők | |
Margócsy József | 13 |
Horváth Miklós | 15 |
Szabolcsi József | 16 |
Bárczi Géza | 19 |
Főelőadás - korreferátumok | |
Temesi Mihály: Anyanyelvünk az általános iskolában | 25 |
Hoffmann Ottó: Anyanyelvi nevelésünk célja és tantárgy-pedagógiai alapelvei | 47 |
Szatmári Lajos: Az anyanyelvtanítás helyzete Pest megyében | 59 |
Topscháll Józsefné: A mindennapi gyakorlat problémái | 66 |
Vita | |
A nyelvtan- és helyesírástanítás kérdései | |
Munkaformák és munkaeszközök a nyelvtanórán | |
Rácz Endre: Elnöki bevezető | 75 |
Bevezető referátumok | |
Bachát László: Az anyanyelv és az idegen nyelvek tanításának kapcsolata | 79 |
Tihanyi Andor: Tendenciák a kezdő oktatásban az anyanyelvi nevelés területén | 82 |
Szende Aladár: Koncentrált és intenzívebb anyanyelvi nevelésért | 85 |
Takács Etel: Előszó a nyelvtani munkafüzethez | 89 |
Hernádi Sándor: A helyesírás tanításának problémái | 93 |
Hozzászólások | |
Orosz Sándor: Adatok a helyesírás fejlődéséről és a tanulók nyelvtani ismereteiről | 98 |
Xantus Gyuláné: Gondolatok a helyesírási készség kialakításának alsó tagozatos feladatairól | 102 |
Orosz Béla: Az iskolatelevízió magyar nyelvtani adásai és az anyanyelvi oktatás | 103 |
Inczefi Géza: Néhány gondolat az általános iskolai anyanyelvi képzésről | 107 |
Plaszkony László: A mondatelemzés szerepe és lehetőségei az anyanyelvi oktatásban | 109 |
Balogh Gyuláné: A nyelvtan- és helyesírástanításról | 114 |
Benkő László: A nyelvtantanulással kapcsolatos tapasztalatokról | 117 |
Szarvas Andrásné: Az 5. osztályos nyelvtani munkafüzetről | 118 |
Rindó József: A pedagógusok szemléletének megváltoztatásáért | 119 |
Wacha Imre: A helyes és szép magyar beszédért | 121 |
Bálint Margit: Nevelőotthoni gyermekek tanításáról | 125 |
Juhász András: A nyelvtan- és helyesírástanításról | 128 |
Honti Mária: Az anyanyelv humanizáltabb tanításáért | 131 |
Szabó Balázsné: A nyelvtantanítás elégtelenségének okairól | 133 |
Dr. Chikán Zoltánné: A helyes kiejtési technika és az ének tanításának összehangolása | 136 |
Hompó Ferencné: A programozott oktatás szerepe a kisiskolákban | 138 |
Pásztor Emil: Anyanyelvi nevelés - anyanyelvi képzés - nyelvtanítás | 140 |
Hoffmann Ottó: A nyelvi tevékenység fejlesztésének néhány lehetősége és munkaformája a nyelvtanórán | 145 |
A kifejezőkészség fejlesztése | |
Nyelvművelés és beszédművelés az általános iskolában | |
Fábián Pál: Elnöki bevezető | 155 |
Bevezető referátumok | |
Balassa Lászó: Fogalmazástanításunk hatékonyabbá tételéről | 158 |
Rónai Béla: Anyanyelvi nevelés és tanárképzés | 162 |
Magassy László: A beszédművelés feladatai az általános iskolai anyanyelvi nevelésben | 167 |
Hozzászólások | |
Békési Imre: A magyar nyelvtan tantárgyi sajátságairól | 173 |
Graf Rezső: Nyelvművelő nyelvtantanításért | 176 |
Fajcsek Magda: Kísérleti fogalmazási munkafüzet az általános iskola 7. osztálya számára | 178 |
Márk Tamás: Beszédhiba - pályaalkalmasság | 181 |
Büky László: A tanulók és a köznyelvi norma | 183 |
Muráth Istvánné: Anyanyelvtanítási ártalmak | 184 |
Stéger Hajnal: Nyelvközpontú anyanyelvi képzést! | 186 |
Tasnádi Jolán: Anyanyelvi képzés, tananyag-felépítés | 188 |
Kerekes László - Pesti János: Hogyan szolgálják az anyanyelvi nevelést az 5. osztály tankönyvei? | 190 |
Az anyanyelvi képzés és a többi tantárgy kapcsolata | |
Nyelvtudomány és nyelvtantanítás | |
Szathmári István: Elnöki bevezető | 199 |
Bevezető referátumok | |
Sári Gusztáv: A tanulók szóbeli és írásbeli kifejezőkészségének fejlesztése | 204 |
Szépe György: Nyelvtudomány és nyelvtantanítás | 208 |
Hajdú Mihály: A nyelvtudományi kutatások lehetősége az általános iskolában | 213 |
Hozzászólások | |
Dezső László: Az általános nyelvészet alkalmazása a magyartanításban | 217 |
A. Molnár Ildikó: Az anyanyelvi képzés és a középiskolai tanárok anyanyelvi műveltsége | 218 |
Elekfi László: Általános iskolai nyelvtankönyveink | 221 |
Ágoston Mihály: Az anyanyelvi kultúra egyéni és közös érdekünk | 224 |
Kovács József: Nyelvtudomány és iskola | 227 |
Szirmay Endre: Az anyanyelvi nevelés egysége és hatékonysága az általános iskola alsó tagozatában | 228 |
Hexendorf Edit: A szóbeli és írábeli kifejezőkészség fejlesztése | 231 |
Bánréti Zoltán: Az anyanyelvi képzés korszerűsítése és a modern strukturális nyelvészet | 238 |
Fekete Pál: Egységes anyanyelvi képzést! | 242 |
Pásztor Emil: A magyar nyelv és irodalom egymásrautaltsága és együttműködése az iskolában | 246 |
Bures Ferencné: A szaktanár szerepe | 250 |
Javaslatok | |
Szathmári István: Elnöki zárószó | 255 |
Tárgymutató Graf Rezső munkája | 259 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.