Előszó
Részlet a könyvből:
"Az óraleírások az előző évihez hasonlóan 2 hetes ciklusokra bontva készülnek. Az órák olvasás, írás, nyelvtan és fogalmazás-előkészítés jellegűek, de elkülönülésük korántsem...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
"Az óraleírások az előző évihez hasonlóan 2 hetes ciklusokra bontva készülnek. Az órák olvasás, írás, nyelvtan és fogalmazás-előkészítés jellegűek, de elkülönülésük korántsem olyan mértékű, mint az az eddigi pedagógiai gyakorlatban szokásos volt, éppen ezért az órarendben célszerű 2-2 anyanyelvi órát egymást követően tervezni.
OLVASÁS órákon fejlesztjük a néma értő és a folyamatos, ütemes írásjeleket figyelembe vevő hangos olvasást. Az olvasás óraleírások egy-egy olvasmány feldolgozásának változatos lehetőségeit kínálják: néma és hangos olvasási feladatokat, párbeszédek kiemelését, dramatizálás, a témához történő anyaggyűjtést, ill. hozzáolvasást lexikonból, ismeretterjesztő művekből.
ÍRÁS óráink szorosan kapcsolódnak az olvasáshoz, hiszen az olvasmányfeldolgozás egyik eszközévé válnak. Az eddig ismeretes szépírás órák elmaradnak. /A könyvben szereplő szépírás jellegű feladatokat otthoni, vagy napközis munkaként ajánljuk./ Az írás órák tulajdonképpen az olvasás órák meghosszabbított változatai, ahol feladatmegoldás, ismeretrögzítés, gondolatok lejegyzése közben fejlesztjük az írástechnikát, törekedve az olvasható, tiszta, arányos elhelyezésű, megfelelő tempójú írásra mind a másolás, mind a tollbamondás és emlékezetből-írás során. Fokozatosan fejlesztjük az összehasonlítás alapján történő önellenőrzés és javítás képességét.
Néhány fogalmazás előkészítő órát is beiktattunk, eleinte feladatlap beiktatásával, később megadott instrukciókkal. Fogalmazást előkészítő feladatokat az olvasókönyv is bőven tartalmaz. Ezen a fokon még sok segítséget igényelnek a tanulók ezek megoldása közben."
Vissza