kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Nyelvtudományi Társaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 345 oldal |
Sorozatcím: | A Magyar Nyelvtudományi Társaság Kiadványai |
Kötetszám: | 198 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-7530-17-7 |
Megjegyzés: | A könyv 200 példányban jelent meg. |
Előszó | 5 |
Benkő Loránd: Sznobság a nyelvhasználatban | 6 |
Bánffy György: Az anyanyelv ápolásának jelentősége | 14 |
Szende Aladár: Lőrincze Lajos katedrája | 17 |
Deme László: Az anyanyelvnek és művelésének szerepe az ifjúság nevelésében | 21 |
Jelenits István: Etikai és esztétikai szempontok az anyanyelvi nevelésben | 31 |
Péntek János: Anyanyelvű oktatás és az anyanyelv oktatása Erdélyben | 41 |
A. Jászó Anna: Az anyanyelvi alapkészségek kialakítása és gondozása | 51 |
Gósy Mária: Anyanyelv és olvasási készség | 59 |
Kassai Ilona - V. Kovács Emőke: A beszédhallás épségének szerepe a kommunikációban | 66 |
Cs. Jónás Erzsébet: Paralingvisztikai eszközök szerepe az olvasástanításban | 71 |
Novothny Edit: Összefüggés az olvasástanítás és a helyesírás között | 77 |
Kernya Róza: A fogalmazás stíluskövetelményei | 81 |
Békési Imre: A nyelvtanórai példamondatok néhány elméleti-módszertani kérdése | 86 |
E. Benkes Zsuzsa: A szemiotikai textológiára mint elméleti keretre épülő kreatív-produktív szövegmegközelítés | 93 |
Wacha Imre: Szövegelemzés és hangzásvilág | 101 |
Albertné Herbszt Mária: A szemiotika helye és alkalmazásának lehetőségei a tanításban | 109 |
V. Raisz Rózsa: Mondat- és szövegformálás a tanár beszédében | 115 |
Fehér Erzsébet: A klasszikus avantgárd stíluskérdései az oktatásban | 122 |
N. Lőrincz Julianna: Petőfi-versek képi szintjének vizsgálata | 131 |
Graf Rezső: Az irodalom mint a nyelvi nevelés forrásvidéke | 137 |
Kabán Annamária: A funkcionális stílusok szerepe a nyelvi nevelésben | 142 |
Heltainé Nagy Erzsébet: Írói nyelvművelés és anyanyelvi nevelés | 147 |
Szikoráné Kovács Eszter: Verselemzés és memoriter | 153 |
Rozgonyiné Molnár Emma: A grammatikai terminus technikusok stiláris lehetőségei | 157 |
Porkoláb Judit - Boda I. Károly: "Ha csontjaimat meg kelletik adni" | 162 |
Grétsy László: Nyelvünk mai állapota | 165 |
Bachát László: Az ifjúsági nyelvhasználat helye a társadalomban | 176 |
H. Varga Gyula: Létezik-e ifjúsági nyelv? | 179 |
Fekete Péter: Köszönésformák a Nógrád megyei Mátranovákon | 188 |
D. Berencsi Margit: Egyéb szóalkotási módok: a rövidülés, rövidülés képzéssel és továbbképzéssel | 197 |
Fábián Pál: Helyesírási rendszerünk lehetőségei a mondanivaló árnyalásában | 201 |
Pásztor Emil: Hogyan használjuk és használtassuk a helyesírási szabályzatot? | 209 |
Vörös Ferenc: Helyesírási "edzésmódok" - a szabályzat kritikus értelmezése | 213 |
Kováts Dániel: Az élőszóbeli szövegalkotás néhány kérdése a sátoraljaújhelyi anyanyelvi verseny tükrében | 221 |
Gömöri Árpád: Fogalmazási problémák a szakmunkásképző iskolában | 226 |
Pásztor Bertalan: Az érettségi dolgozatok vizsgálatának tanulságai | 234 |
Keszler Borbála: A magyar írásjelhasználat történetéből | 240 |
B. Gergely Piroska: Szinkrón variációk történeti és mai összefüggései az oktatásban | 259 |
D. Mátai Mária: A nyelvtörténet mint a nyelvi tudat gazdagításának forrása | 263 |
Galgóczi László: Nyelvtörténet - művelődéstörténet: a HÁZ fogalomkör szóanyagának vallomása | 270 |
Zimányi Árpád: Nyelvtörténeti elemek a leíró nyelvtan tanításában | 278 |
Szakács Béla: A szakmunkásképzők szaknyelvi szókészletének idegen elemeiről | 283 |
H. Varga Gyula: Hangsúlyeltolódások az anyanyelvoktatásban | 289 |
Herczegi Károly: "Mozgalmak, versenyek" | 295 |
Bencdédy József: Az évenként rendezett nyelvművelő versenyek szerepe a fiatalság nyelvi tudatának fejlődésében | 296 |
Molnár Ildikó: A felsőfokú képzésben részesülők beszédművelő versenyeinek jelentőségéről, problémáiról | 304 |
Kerekes Barnabás: Az Anyanyelvápolók Szövetségének Ifjúsági Szervezetéről és egy iskola nyelvművelő munkájáról | 309 |
Dörnyei László: Beszámoló a Kresznerics Ferenc országos anyanyelvi versenyről | 313 |
Árpás Károly: A retorikai versenyek tapasztalatai | 319 |
Nagy L. János: Helyesírással (is) a kreativitásért | 322 |
Péter Etelka: Gyakoprlati drámapedagógia (5-8. osztályig magyar nyelv és irodalomból) | 325 |
Loboczkyné Hársasi Ibolya: A drámapedagógia lehetőségei az anyanyelvi nevelésben | 331 |
Antalné Szabó Ágnes: Szövegjátékok | 333 |
Szathmári István: Mit végeztünk az 1994. évi egri anyanyelv-oktatási napokon? | 339 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.