kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 289 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-4313-6 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Bevezetés | |
Az anyanyelvi nevelés elmélete | |
Általános elméleti kérdések | |
A magyar nyelv tantárgy-pedagógiájának fogalma, tárgya, kutatási eljárásai | 11 |
Tantárgy-pedagógiánk helye a tudományok rendszerében, kapcsolata más tudományokkal | 13 |
Az anyanyelvi nevelés helye a szocialista nevelés rendszerében, viszonya a többi tantárgyhoz (Az ismeretszerzés és -átadás kódrendszereinek összefüggése) | 16 |
Az anyanyelvi oktatás történetének vázlata | 21 |
Gyakorlatok, feladatok | 29 |
Az anyanyelvi nevelés tartalma | |
Az anyanyelvi műveltség tartalma | 32 |
Az anyanyelvi nevelés feladatrendszere | 35 |
Gyakorlatok, feladatok | 47 |
Az anyanyelvi nevelés művelődési anyaga (Tantervek és tankönyvek) | 49 |
Gyakorlatok, feladatok | 54 |
Az anyanyelvi nevelés tantárgy-pedagógiai alapelvei | 56 |
Gyakorlatok, feladatok | 65 |
Az anyanyelvi nevelés módszere | |
A tanítási-tanulási folyamat módszeres eljárásai a nyelvi ismeretek kialakításában | |
A tananyag motiválásának módjai | 69 |
A nyelvi jelenségek bemutatásának módjai | 74 |
Az új ismeretek kialakításának modelljei | 79 |
A nyelvi ismeretek logikai-nyelvi megformálása | 97 |
Gyakorlatok, feladatok | 103 |
A nyelvi ismeretek megszilárdításának módjai | 106 |
Az összefoglalás | 107 |
Az ismétlés | 111 |
A tankönyvek anyagának megtanulása | 114 |
A nyelvi ismeretek alkalmazásának gyakorlattípusai | 116 |
A nyelvtani elemzés | 117 |
Az alkotó (produktív) jellegű gyakorlatok | 135 |
A játékos gyakorlatok | 141 |
A nyelvi tudásszint ellenőrzésének és értékelésének módjai | 144 |
Az év eleji és az év végi tájékozódás | 146 |
A szóbeli feleltetés | 146 |
Az ellenőrzés írásos formái | 147 |
Gyakorlatok, feladatok | 156 |
A nyelvi képzés készség- és képességfejlesztő eljárásai | |
A gondolkodásfejlesztés sajátos eljárásai | 160 |
A nyelvi tevékenység fejlesztésének módszeres eljárásai (A kommunikációs tartalmi-nyelvi oldala) | 172 |
A tanuló szó- és kifejezéskészletének gyarapítása | 172 |
A helyes szóhasználat tanítása | 182 |
A stílusnevelés | 189 |
A nyelvi leleményesség (a "nyelvteremtő képesség") fejlesztése | 196 |
A nyelvi formálóképesség fejlesztése | 199 |
A beszédkultúra fejlesztésének módszeres eljárásai (A kommunikáció akusztikai összetevői) | 208 |
A helyes légzés gyakorlása | 209 |
A helyes hangképzés gyakorlása | 211 |
A mássalhangzók helyes képzése | 213 |
A mássalhangzó kapcsolatok helyes ejtése | 214 |
A mondatfonetikai eszközök használata | 215 |
A folyamatos közlés és interpretálás gyakorlatformái | 223 |
A szereplés személyi tényezői | 225 |
A közlő-kifejező tevékenység ellenőrzése (felmérése) | 226 |
Gyakorlatok, feladatok | 229 |
A helyesírási tevékenység fejlesztése (A nyelvi közlés vizuális oldala) | 235 |
Helyesírásunk rendszere, jellege, elvei | 235 |
A helyesírási tevékenység főbb jellemzői | 239 |
A helyesírási ismeretek kialakítása | 246 |
A készségfejlesztés gyakorlattípusai | 250 |
A helyesírási teljesítmény ellenőrzése, értékelése | 257 |
Gyakorlatok, feladatok | 260 |
Az anyanyelvi nevelés tervezése, szervezési formái, taneszközei | |
A tanmenet | 263 |
A nyelvi óra felépítése, az óratípusok | 265 |
A nyelvi óra megtervezése, az óravázlat | 268 |
Szervezési formák | 270 |
A nyelvi nevelés órán kívüli szervezési formái | 275 |
Az összevont osztályú tanulócsoportok szervezési problémái | 278 |
Nyelvi nevelés a felnőttoktatásban | 279 |
Az anyanyelvi nevelés taneszközei | 281 |
Gyakorlatok, feladatok | 284 |
Ajánlott irodalom | 287 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.