1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Anyanyelv másodikosoknak I. félév

Szerző
Grafikus
Lektor
Mogyoród
Kiadó: ROMI-SULI Könyvkiadó és Továbbképző Műhely Kft.
Kiadás helye: Mogyoród
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 60 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 21 cm
ISBN: 963-488-172-6
Megjegyzés: Hetedik kiadás. Színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az "Anyanyelv másodikosoknak" c. - sajátos megközelítésű - új munkafüzetünk két részből áll: az első (60 oldalas) részt szeptembertől január végéig való használatra szánjuk, a második (az előzőnél... Tovább

Előszó

Az "Anyanyelv másodikosoknak" c. - sajátos megközelítésű - új munkafüzetünk két részből áll: az első (60 oldalas) részt szeptembertől január végéig való használatra szánjuk, a második (az előzőnél valamivel rövidebb) kötet pedig februártól a tanév végéig használható.
Mindkét kötet teljes egészében olyan feladatsorokat tartalmaz, melyet a másodikosok többsége várhatóan nagy önállósággal képes megoldani. A gyakorlatok tervszerű ismétlődése, az elhelyezés ismerőssége is segít abban, hogy másodikosaink eligazodjanak az anyanyelvtanulás labirintusában.
A másodikosok számára közvetítésre érdemes nyelvtani-helyesírási "szabályokat", tudnivalókat nem absztrakt-szöveges formában, hanem szemléletes táblázatokban adjuk közre
- egyrészt a tanteremben kiakasztható nagyméretű faliképként,
- másrészt ugyanezt a gyerekek számára készült színes mellékletben.
Ezzel összhangban a tanítandó új anyagot nem a felnőttek nyelvhasználatához igazodó elvont nyelvi formában adjuk meg (például: hosszú mássalhangzó a szótaghatáron), hanem az egyes oldalak tetején lévő keretben egy-egy olyan találó szó beírásával, mely a másodikosok számára szemléletesen hordozza az adott nyelvtani-helyesírási jelenség lényegét (adott esetben: diny-nye).
Mivel a fogalomkialakításhoz vezető út nem olvasmányként szól igazán a másodikosokhoz, sokkal inkább élő, közös osztálymunkában vihető közel hozzájuk, ezért az új nyelvtani tudnivalók feldolgozására vonatkozó javaslatainkat nem a gyerekek könyvében, hanem a tanítók számára készülő kézikönyvben helyeztük el.
Ebben a munkafüzetben a feldolgozandó tananyag tartamában nemigen különbözik a másodikosok számára készült többi nyelvtani-helyesírási kiadványtól. A tananyagelrendezés viszont olyan felépítésű, mely valóban biztosítani igyekszik a korábban tanultak rendszeres felszínen tartását. Így nem fordulhat elő, hogy valamely témakör esetleg több hónapon át kimarad a gyakorlásból.
A füzetünkben szereplő öt témakört öt különböző színű keret veszi körül. Az első füzetben január végéig valamennyi témakör alapvető gyakorlatanyaga bevezetésre kerül, ám ebben az időszakban is szinte minden oldal alján található egy-egy ismétlő gyakorlat. Az ismétlő feladat a saját témakörének megfelelő színű kerettel különül el az éppen tanítnadó témakör anyagától. Az ismétlő feladatot mindig az aktuális tananyagot megelőző témakörből állítottuk össze, azaz például: a 2. témakör tanítása idején az I. témakörből, a 3. témakör tanításakor a 2. témakörből szerkesztettünk ismétlő gyakorlást. A munkafüzhet utolsó két oldalán szereplő tartalomjegyzékből nemcsak az egyes témakörök és oldalak tananyaga, hanem az ismétlő feladatok rendszere is áttekinthető. (A korábban leírtak miatt a második félévi füzetben már csak kisméretű ismeretbővítésre kerül sor, s az oldalak jelentős része a folyamatos gyakorláshoz készült.)
Abban a reményben bocsátjuk útjára új rendszerű anyanyelvi munkafüzetünket, hogy másodikosaink erejükhöz mért fejlesztő gyakorlatokat, tanítóink pedig jól áttekinthető és feldolgozható feladatrendszert találnak benne. Kíváncsian várjuk a kollégák, szülők visszajelzését új könyvünk használatáról, s készek vagyunk felhasználni megjegyzéseiket a jobbítás érdekében.
Vissza

Tartalom

A szövegtől a hangig
Szöveg, mondat, szó tagolása5
Szöveg - mondat - szótagolás6
Szöveg - mondat - szótagolás7
Szó - mondat - szövegalkotás8
Szó - mondat - szövegalkotás9
Szó - mondat - szövegalkotás10
Hangok - betűk
Az ábécé11
Magánhangzók12
Mássalhangzók13
o-ó a szavakban14
ö-ő a szavakban15
u-ú a szavakban16
ü-ű a szavakban17
i-í a szavakban18
u-i a szavak végén19
A magánhangzók időtartama (gyakorlás)20
A magánhangzók időtartama (gyakorlás)21
l-ll a szavakban22
t-tt a szavakban23
Egyjegyű mássalhangzók időtartama24
Egyjegyű mássalhangzók időtartama25
Kétjegyű mássalhangzók időtartama26
ly-j a szavakban27
ly-j a szavakban28
A mássalhangzók időtartama (gyakorlás)29
ly-j gyakorlása30
Szótagolás, elválasztás
Ahány magánhangzó, annyi szótag31
Két magánhangzó egymás mellett32
Egy mássalhangzó a szótaghatáron33
Két mássalhangzó a szótaghatáron34
Hosszú mássalhangzó a szótaghatáron35
Elválasztási változatok36
Szótő és toldalék
Szótő és toldalék37
Szótőkeresés38
nj a szavakban39
dj a szavakban40
tj a szavakban41
lj a szavakban42
Kiejtéstől eltérő helyesírású szavak gyak.43
dt a szavakban44
ts a szavakban45
Kiejtéstől eltérő helyesírású szavak gyak.46
Kiejtéstől eltérő helyesírású szavak gyak.47
Kiejtéstől eltérő helyesírású szavak gyak.48
Mondatfajták
Kiejelentő mondat49
Kérdő mondat50
A tanult mondatfajták gyakorlása51
Felkiáltó mondat52
A tanult mondatfajták gyakorlása53
Felszólító mondat54
A tanult mondatfajták gyakorlása55
Óhajtó mondat56
A tanult mondatfajták gyakorlása57
A tanult mondatfajták gyakorlása58
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem