Anya, taníts engem!
Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig
Szerző
Kiadó: | Tudatos Lépés Kft. |
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Ragasztott papírkötés
|
Oldalszám: | 215
oldal
|
Sorozatcím: | Tudatos szülő |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
23 cm x 16 cm
|
ISBN: | 978-963-9991-00-2 |
Megjegyzés:
|
Fekete-fehér ábrákkal. Jubileumi kiadás!
|
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Sokan úgy vélik, hogy az iskolára való felkészítés az óvodai foglalkozások feladata. Valóban kiemelt helye van a gyermek fejlesztésében az intézményi munkának, ám az önmagában nem biztos, hogy elegendő'. A megfelelő fogalomkialakításhoz, az ismeretek mélyebb rögzítéséhez elengedhetetlen az otthoni munka.
A szülők többsége tudja ezt, de bizonytalan abban, hogy gyermeke fejlesztését miként kellene megvalósítania.
A megfelelő út megtalálásában szeretnék most Önöknek segíteni. Pszichológusok, pedagógusok véleményét és saját tapasztalataimat felhasználva próbáltam egy mindenki számára érthető, szinte semmilyen anyagi befektetést nem igénylő, a gyermek számára élvezetes fejlesztő programot összeállítani.
A program születéstől iskolakezdésig, hat évre szóló anyagot tartalmaz. A feladatok, a játékok az értelmi fejlesztésen túl hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott, szeretetteljes anya-gyermek kapcsolat kialakításához. Bízom abban, hogy könyvem ötletei segítségével sok családban telnek...
Tovább
Fülszöveg
Sokan úgy vélik, hogy az iskolára való felkészítés az óvodai foglalkozások feladata. Valóban kiemelt helye van a gyermek fejlesztésében az intézményi munkának, ám az önmagában nem biztos, hogy elegendő'. A megfelelő fogalomkialakításhoz, az ismeretek mélyebb rögzítéséhez elengedhetetlen az otthoni munka.
A szülők többsége tudja ezt, de bizonytalan abban, hogy gyermeke fejlesztését miként kellene megvalósítania.
A megfelelő út megtalálásában szeretnék most Önöknek segíteni. Pszichológusok, pedagógusok véleményét és saját tapasztalataimat felhasználva próbáltam egy mindenki számára érthető, szinte semmilyen anyagi befektetést nem igénylő, a gyermek számára élvezetes fejlesztő programot összeállítani.
A program születéstől iskolakezdésig, hat évre szóló anyagot tartalmaz. A feladatok, a játékok az értelmi fejlesztésen túl hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott, szeretetteljes anya-gyermek kapcsolat kialakításához. Bízom abban, hogy könyvem ötletei segítségével sok családban telnek vidáman az együtt töltött percek.
Kellemes időtöltést kívánok.
A szerző
Vissza
Tartalom
Előszó 4
Útmutató a programhoz 6
Hasznos tanácsok, észrevételek a gyermek neveléséhez, tanításához 8
A feladatok jelölései az első 3 évben 9
Lehetőségek az 1. hónapban 10
A testérzés fejlesztése 10
A bőrérzékelés 10
A látás tökéletesítése 11
A hallás fejlesztése 11
Az érzelmek alakítása 11
Fejlesztési lehetőségek 1-3 hónapos korig ... 12
A testérzés fejlesztése 12
A látás fejlesztése 13
A hallás fejlesztése 13
Az érzelmek fejlesztése 14
Az önálló játék 14
Fejlesztési lehetőségek 4 hónapos kortól felülésig (4-7 hónapos korig) 15
Bőrön keresztül szerezhető információk 16
A látás fejlesztése 16
A hallás fejlesztése 17
Az érzelmek alakítása 17
A környezet megismerését szolgáló feladatok 18
Az utánzóképesség fejlődését segítő feladatok 18
Az önálló játék fejlesztése 19
Napi program 4-5 hónapos korú gyermek számára 20
Napi program 6-7 hónapos korú gyermek számára 22
Fejlesztési feladatok felüléstől totyogásig (7-14 hónapos korig) 24
Az érzékelés fejlesztése 24
A látás, a gondolkodás fejlesztése 25
A környezet megismerésére szolgáló feladatok 26
Az érzelmi élet befolyásolása 27
Az utánzóképesség fejlesztése 27
Gyakorlatok a beszéd fejlesztésére 28
Az önálló játék kialakítása 28
Napi feladatok 8-9 hónapos korú gyermek számára 30
Napi feladatok 10-11 hónapos korú gyermek számára 33
Napi feladatok 12-13 hónapos korú gyermek számára 36
A gyermek jellemzői az 1. életév végén 38
A14-24 hónapos korú gyermek fejlesztési gyakorlatai 39
A foglalkoztatás területei 40
Mozgásfejlesztés 40
Beszédfejlesztés 42
Az értelmi képességeinek fejlesztése 43
Az érzelmek gazdagítása 47
Az önálló játék megvalósítása 50
Feladatsorok 14-24 hónapos korú gyermek részére 52
A gyermek jellemzői a 2. életév végén 72
Mit kell tudnia, mire óvodába megy?
Program a 24-36 hónapos gyermek készségei fejlesztésére 74
A mozgásfejlesztés lehetőségei 75
A beszéd fejlesztése 78
A gondolkodás fejlesztése 80
Az érzelmi élet fejlesztése 83
Az önálló játék fejlesztése 86
Feladatsor 24-36 hónapos korú
gyermek részére (1-10 feladatsor) 88
Mérőlap 34-36 hónapos korú gyermek számára 108
A feladatok jelölése 3-6 éves korig 111
Az óvoda 112
Fejlesztési lehetőségek a 3-4 éves korú (kiscsoportos) gyermeknél 114
A nyár 131
Önálló játékok 131
Családi játékok 132
A 4 éves gyermek jellemzői 134
Fejlesztési lehetőségek a 4-5 éves (középső csoportos) gyermeknél 135
Az 5 éves gyermek jellemzői 164
A fejlesztés lehetőségei 5-6 éves kor között (A nagycsoportos óvodás) 166
A 6 éves gyermek jellemzői 198
Iskolaérettség 199
Feladatlap 1-től 8-ig 200