1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Völgybe zárt művészet

a Művészetek Völgye - a kulturális hatások és a látogatói vélemények tükrében

Szerző
Budapest
Kiadó: Új Mandátum Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 111 oldal
Sorozatcím: VölgyKönyvek
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-933-686-6
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Híres völgyek már eddig is voltak. Hajdanában, a Halottak Völgye az etruszkoknál, a Szilikonvölgy a mai Kaliforniában, a Hűvösvölgy a 19-20. századi Budán, hullámvölgyek ritkábban-gyakrabban mindannyiunk életében. Az elmúlt néhány évben egy eddig ismeretlen völgy kezd felrajzolódni Magyarország s talán később majd Európa térképére. A Művészetek Völgye. Márta István és barátai először 1989 nyarán hívtak meg zenészeket, színészeket, nép- és iparművészeket és mindenkit, akit az ilyesmi érdekel egy kis Balaton-felvidéki völgybe, játékra, zenélésre, beszélgetésre, együttgondolkodásra. Nem tudom, hogy akkor, az első évben hányan mentek el, de azt tudom ebből a könyvből, hogy tavaly már 130 000 ember fordult meg a völgyben, és sok száz programon mintegy 2500 művész lépett föl. Két kitűnő szociológus, Antalóczy Tímea és Füstös László vállalkozott arra, hogy közelebbről megvizsgálja a „völgy-jelenséget". Könyvükben kérdések sokaságára keresnek választ. Kik a látogatói a Művészetek Völgyének?... Tovább

Fülszöveg

Híres völgyek már eddig is voltak. Hajdanában, a Halottak Völgye az etruszkoknál, a Szilikonvölgy a mai Kaliforniában, a Hűvösvölgy a 19-20. századi Budán, hullámvölgyek ritkábban-gyakrabban mindannyiunk életében. Az elmúlt néhány évben egy eddig ismeretlen völgy kezd felrajzolódni Magyarország s talán később majd Európa térképére. A Művészetek Völgye. Márta István és barátai először 1989 nyarán hívtak meg zenészeket, színészeket, nép- és iparművészeket és mindenkit, akit az ilyesmi érdekel egy kis Balaton-felvidéki völgybe, játékra, zenélésre, beszélgetésre, együttgondolkodásra. Nem tudom, hogy akkor, az első évben hányan mentek el, de azt tudom ebből a könyvből, hogy tavaly már 130 000 ember fordult meg a völgyben, és sok száz programon mintegy 2500 művész lépett föl. Két kitűnő szociológus, Antalóczy Tímea és Füstös László vállalkozott arra, hogy közelebbről megvizsgálja a „völgy-jelenséget". Könyvükben kérdések sokaságára keresnek választ. Kik a látogatói a Művészetek Völgyének? Miért mennek el oda? Miben lelik örömüket? Mit tanulnak? - Mik a legnépszerűbb műsorok? Mit szeretnének még látni, hallani? Hogyan lehetne, szerintük, még gazdagabbá, érdekesebbé, j fii tartalmasabbá, kellemesebbé tenni az ott töltött napokat? De megkérdezték a kutatók - s ez legalább olyan fontos - a völgy öt falujának lakosait is arról, hogy: Nem zavarja-e az életüket, nyugalmukat a sok ember meg a zenebona? Hasznuk vagy káruk származik a völgybeli „mulatságokból"? Mennyiben segíti ez a rendezvénysorozat falujuk fejlődését, gyarapodását, útjaik, üzlethálózatuk kiépülését, mennyi munkaalkalmat és vállalkozási lehetőséget teremt? - és így tovább. Érdekes, hasznos könyv, és minden bizonnyal segíti majd e remek vállalkozás további kibontakozását. Segít abban, hogy a völgy és a hat szépnevű falu - Kapolcs, Taliándörögd, Vigántpetend, Monostorapáti, Öcs, Pula - felkerüljön a remek emberi vállalkozások európai térképére. Hankiss Elemér Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
L rész A völgylakók véleményei 10
II. rész „A tények beszélnek" 24
í, A minta megoszlása I 24
2. A látogatók jellemzői 25
2.1. Nem 25
2.2. Életkor 25
2.3. Lakóhely 27
2.4. Családi állapot 27
2.5. Iskolai végzettség 28
2.6. Aktivitás, munkaviszony, foglalkozás 29
2.7. Vallás 30
2.8. Fürtök - társadalmi csoportok 33
3. A Művészetek Völgye ismertsége 36
3.1. Parciális szemi-penetráció 36
3.2. Az információközvetítők hatékonysága 37
3.2.1. Az információközvetítők efficienciája 2001-ben 38
3.3. Parciális penetráció 41
3.4. Művészetek Völgye 1989-2000 42
3.5. A Művészetek Völgye saját médiumainak ismertsége 55
4. Elhelyezkedés a Völgyben 66
5. Falvak kedveltsége 70
6. Kulturális fogyasztási szokások 73
6.1. Mi vonzotta a Völgybe? 73
6.2. A művészeti ágak jelenlétének ismertsége 75
6.3. A programválasztás szempontjai 77
6.4. A programok látogatottsága 77
6.5. Hiányolt programok 79
7. A szervezők ismertsége 82
8. A támogatók ismertsége 83
9. Látogatói elégedettség 84
9.1. Elégedettség a korábbi években 84
9.2. Elégedettség a szolgáltatásokkal 85
9.3. Elégedettség a helyszínnel 86
9.4. Elégedettség az időponttal, az időtartammal 86
9.5. Általános elégedettségi index 91
10. Mi a Művészetek Völgye? 92
11. Művészetek Völgye kontra Pepsi Sziget 97
12. Általános kulturális háttér 98
13. Életmód - szabadidő-felhasználás 100
14. Általános elégedettség az élettel 101
15. Egzisztenciális háttér 105
Összegzés 109
Melléklet (Művészetek Völgye Szervezői Stáb) 111
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Völgybe zárt művészet Völgybe zárt művészet Völgybe zárt művészet

A borító és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Völgybe zárt művészet Völgybe zárt művészet Völgybe zárt művészet Völgybe zárt művészet

A borító és néhány lap enyhén foltos.

Állapot:
980 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba