1.063.250

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Informatikai eszközök a kémia oktatásában

Tanári kézikönyv a 12-18 éves korosztály oktatásához

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Kárpáti Anna írása
Információs és kommunikációs technológiák és a tanulás minősége (Information and Communication Technology [ICT] and the Quality of Learning) címmel az OED... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Kárpáti Anna írása
Információs és kommunikációs technológiák és a tanulás minősége (Information and Communication Technology [ICT] and the Quality of Learning) címmel az OED pedagógiai kutatóközpontja, a CERI 1999 és 2002 között nemzetközi kutatást szervezett. A 23 ország részvételével lezajlott kutatás célja az informatikai kormányprogramok előkészítése mellett olyan oktatási anyagok előállítása, szemlézése és adaptálása volt, amelyek a gyakorlatban mutatják be, világszerte milyen pedagógiai modellek szerint zajlik az információs és kommunikációs technológiák (a továbbiakban: IKT) optimális iskolai alkalmazása. Az 1999 szeptemberében elkezdődött munka az IKT nemzetközi "Sulinet-programjainak" elemzésével, a fejlesztés kívánatos irányainak meghatározásával és a minőség-ellenőrzés nemzetközileg bevált módszereinek publikálásával indult. Az elemzések középpontjában a tartalomfejlesztés és az új pedagógiai kultúra elterjesztése állt. Vissza

Fülszöveg

Ebben a kötetben a számítógéppel segített tanításnak és tanulásnak a magyar iskolai gyakorlatban bevált módszereit, taneszközeit és hiteles információkban gazdag oktatási honlapjait ismerheti meg az olvasó. Az Oktatási Minisztérium megbízásából, két tanéves iskolakísérletben kidolgozott tanmenetek és óravázlatok segítenek abban, hogy az informatikai eszközökkel végzett tanítás jól illeszkedjen a hagyományos tanórák közé.
Ezek az oktatási segédletek kezdő és haladó számítógép-felhasználóknak egyaránt hasznosak lehetnek. Nemcsak azoknak a tanároknak készültek, akiket már régóta érdekel az informatika, és szívesen kipróbálnák, hogyan tanítható hatásosabban a matematika, fizika, biológia, kémia, idegen nyelv és rajz-művészettörténet informatikai eszközök segítségével, hanem azokat is útbaigazítják, akik csak most ismerkednek a számítógéppel segített tanítás és tanulás módszereivel.
Témáink között szerepel a számítógépes vetítéssel kísért előadás (prezentáció), az igényes... Tovább

Fülszöveg

Ebben a kötetben a számítógéppel segített tanításnak és tanulásnak a magyar iskolai gyakorlatban bevált módszereit, taneszközeit és hiteles információkban gazdag oktatási honlapjait ismerheti meg az olvasó. Az Oktatási Minisztérium megbízásából, két tanéves iskolakísérletben kidolgozott tanmenetek és óravázlatok segítenek abban, hogy az informatikai eszközökkel végzett tanítás jól illeszkedjen a hagyományos tanórák közé.
Ezek az oktatási segédletek kezdő és haladó számítógép-felhasználóknak egyaránt hasznosak lehetnek. Nemcsak azoknak a tanároknak készültek, akiket már régóta érdekel az informatika, és szívesen kipróbálnák, hogyan tanítható hatásosabban a matematika, fizika, biológia, kémia, idegen nyelv és rajz-művészettörténet informatikai eszközök segítségével, hanem azokat is útbaigazítják, akik csak most ismerkednek a számítógéppel segített tanítás és tanulás módszereivel.
Témáink között szerepel a számítógépes vetítéssel kísért előadás (prezentáció), az igényes illusztrációs anyagok készítése (képek, ábrák, animációk stb.), a virtuális kísérlet (szimuláció, modellezés) és számos, az egyszerű irodai szoftverekben is megtalálható szövegszerkesztő és táblázatkezelő funkció oktatási felhasználása is. Bemutatjuk a számítógépes értékelés (témazáró tesztelés, tanórai számonkérés, gyakoroltatás) módszereit, és ismertetünk ilyen feladatokat, kész teszteket tartalmazó internetes oldalakat is.
A módszerek, amelyeket bemutatunk, kiválóan alkalmasak a korszerű pedagógiai modellek megvalósítására (konstruktív tanulás, kollaboratív tanulás, autentikus iskolai környezet kialakítása). A számítógéppel segített oktatás a differenciált oktatómunka egyedülálló eszköze: egyszerre ad lehetőséget a tehetséggondozásra, a tanulási problémákkal küszködő tanulók fejlesztésére és az átlagos haladásig tempójú diákok képzésére. Vissza

Tartalom

1. SZÁMÍTÓGÉPPEL SEGÍTETT TANÍTÁS ÉS TANULÁS. AZ OECD KUTATÁSÁNAK TAPASZTALATAI 7
2. A SZÁMÍTÓGÉPPEL SEGÍTETT TANULÁS GYAKORLATA 15
Célok 17
Eszközök 17
Humán erőforrások 17
Technikai eszközök 18
Módszertani eszközök 22
Az értékelés lehetőségei 29
Továbblépés, a fejlesztés lehetőségei 30
Felhasznált irodalom 30
Ajánlott irodalom 30
3. ELÓSZÓ A KÖTETHEZ 33
4. AZ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA A KÉMIATANÍTÁSBAN 35
A kémiaoktatás specifikumai az IKT szemszögéből 37
Használati lehetőségek 38
Csoportosítás 38
A kémiai programok használati lehetőségei 39
Veszélyek 40
Néhány szkeptikus megjegyzés 40
Képi informatikai eszközök a kémiaoktatásban 41
Számítógéppel segített kémiai kísérletek 41
A számítógépes kémiai kísérleti rendszer 42
Irodalom 43
5. MÓDSZEREK ÉS DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK A KÉMIA TANÍTÁSÁBAN 45
Módszerek 47
Elektronikus eszközök a tanári demonstrációban 47
Oktatási szoftverek a tanórán és az egyéni tanulásban 47
A World Wide Web lehetőségei a kémiaoktatásban 48
Internetes diákprojektek 48
Digitális taneszközök az egyéni tanulásban 49
Internetes források 49
Kémiai tartalmú honlapok a web magyar részén 50
Cikkek, szöveges információk 50
Kiegészítők a kémiai weboldalak megtekintéséhez 51
Irodalom 51
6. A MULTIMÉDIÁS TERMÉSZETTUDOMÁNYOS TANTEREM ÉS ESZKÖZEI 53
Az előadóterem 55
A számítógép 55
A videoberendezés 55
A kamera 55
A projektor 56
Szoftvertár 56
7. A KÉMIAOKTATÁSI SZOFTVEREK ÁTTEKINTÉSE ÉS A VILÁGHÁLÓ LEHETŐSÉGEI 57
Képletkészítő és molekulamodellező szoftverek 59
Interaktív periódusos rendszerek 60
Szimulációs szoftverek 61
Tudásellenórzó szoftverek 62
Kémiai oktatóprogramok 63
Kémiai játékprogramok 63
Digitális tananyagok 64
Interaktív elektronikus oktatási és tananyagok 64
Demonstrációs programok 66
Címjegyzékek 67
Tantárgyi programok 67
óratervek, módszertani megoldások 67
Számítógépes bemutatók, diasorok 68
Irodalom 68
8. SZOFTVERÉRTÉKELÉSEK 71
Képes kémia - Anyagszerkezet 1. 73
Kémia kalauz 2. 74
Movelex feladatgenerátor 77
9. A KÉMIATANTERV IKT-SZEMMEL 79
7. évfolyam 81
8. évfolyam 82
9. évfolyam 83
10. évfolyam 86
10. IKT-MÓDSZEREKET BEMUTATÓ ÓRAVÁZLATOK 89
A levegő - levegőszennyezés 91
A víz 93
Feladatok az oldatok tömegszázalékos összetételének kiszámítására 95
Kémiai reakcióegyenletek 97
Molekulamodellezés számítógéppel 99
A hidrogén 101
Az alkálifémek 103
A nitrogén és vegyületei, a salétromsav 104
Az oxigén és az ózon 105
A halogének 107
Az I. és a El. főcsoport, gyakorlás 109
Sav-bázis reakciók II. 110
A galvánelemek 112
A molekulák térszerkezete 114
Mi történik az oldódás során? 117
Konstitúciós izoméria 120
Monoszacharidok: a glükóz 122
A kőolaj és a földgáz jelentősége 124
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Informatikai eszközök a kémia oktatásában Informatikai eszközök a kémia oktatásában Informatikai eszközök a kémia oktatásában

A borító belső oldala sérült.

Állapot:
1.840 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba